יום שני, 11 ביולי 2016

שוב רוב מוחץ לתומכי הר הבית בידיעות אחרונות

האם למנוע קריאות אללה אכבר בהר הבית? || זו השאלה

לפני שבוע פרסמנו כאן על סקר שערך ידיעות אחרונות באשר לעליה ההמונית להר הבית ביום שלישי הקרוב (סקר Ynet: האם לקיים עליה המונית להר הבית? >>) • נכון לעכשיו, רוב מוחץ של 79% תומך בקיום העליה ההמונית • ביום חמישי נערך סקר נוסף במדור המקומי של ירושלים • גם בסקר זה יש רוב גדול למתנגדי ההסתה המוסלמית • בינתיים הרוב עומד על כמעט 82%

האם למנוע קריאות אללה אכבבר בהר הבית? http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4825367,00.html

↓ השאלה הפעם: האם יש למנוע קריאות אללה אכבר בהר הבית?

האם קריאת 'אללה אכבר' ברחבת הר הבית היא עבירה פלילית? במקרה של תושב נצרת שהתגרה בקבוצה של מבקרים יהודים התשובה היא כן. השבוע הוא הורשע ב'התנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור'.
  
התביעה המשטרתית הסבירה: "השאלה איננה אם לנאשם הזכות לקרוא 'אללה אכבר' אלא אם הקריאה ברחבת הר הבית בטונים גבוהים, בצעקות, כלפי מבקרים יהודים במקום עלולה להפר את שלום הציבור".

הנאשם, סאהר גזאוי (38), צעק את קריאת התכביר, המוכרת כ'אללה אכבר', לעבר קבוצת מבקרים יהודים שהגיעה להר הבית. השוטרים שעצרו אותו הסבירו בבית המשפט שקריאות דומות גרמו בעבר להפרות סדר בהר הבית וליידויי אבנים.

"ברגע שסוגרים את שערי הר הבית למבקרים ואין קבוצות של יהודים הקריאה אינה מושמעת. כשיש תפילה במסגד אין ביקורים", אמרו. עוד טענו השוטרים

כי הקריאות האלה נשמעות רק כלפי יהודים ולא כלפי תיירים שעולים להר הבית.

סנגורו של גזאוי טען כי לא יעלה על הדעת שכל קריאת 'תכביר' טומנת בחובה הסתברות להפרת סדר משום שהיא חלק מתפילה. "גישתה המפלילה של המדינה לקריאות 'אללה אכבר' במסגד אל־אקצה, מקום שאין לגיטימי ממנו לבטא כל סממן מוסלמי נוכח קדושתו הבלתי מעורערת לבני העדה המוסלמית, יש בה בהחלט משום הטלת עננה כבדה על מידת חוסנה של הדמוקרטיה הישראלית", טען.

שופט בית משפט השלום בעיר שמואל הרבסט קבע לעומת זאת: "ככל שמדובר בקריאות הנקראות בזמן התפילה, במקום התפילה, ובעת שהן מופיעות בסדר התפילה, הרי אין מדובר בהפרעה לציבור אלא בתפילה תמימה המהווה זכות יסוד מובהקת. אולם כשהן משמשות מסווה להפגנה, מחאה, או רצון ליצור מהומה ואי סדר, הרי יש בהן הפרעה ברורה לשלום הציבור.

"ניסיון העבר מלמד על השימוש הנפוץ של הקריאה שלא כחלק מתפילה, במסגרת מעשי התפרעות ולעתים גם טרור וחבלה. פוטנציאל הסכנה וההתלקחות של זעקה זו אל עבר קבוצת מבקרים בעלי סממנים יהודיים - רב. בהר הבית, על נפיצותו המיוחדת, על רקע המפגש בין גזאוי לקבוצת המתפללים היהודים, קריאתו המכוונת והמתגרה לעברם, כשלעצמה ולבדה, היא הניצוץ הבודד הנדרש להבערת המקום".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה