יום שלישי, 6 בספטמבר 2016

הרב שאר ישוב כהן על דעת הרצי"ה בעניין הר הבית

הרב צבי יהודה תמך בתפילה בהר הבית || הרב שאר ישוב כהן

לפני כשנתיים וחצי בדק העיתונאי ארנון סגל במדורו "דף הבית" בעיתון מקור ראשון, מה היתה דעת הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל על הר הבית לוּ היה חי עמנו היום  לצורך כך נעזר סגל בכמה מהבולטים שבתלמידיו  אנחנו מביאים כאן את דבריו של הרב שאר ישוב כהן זצ"ל, שיובא היום למנוחות בהר הזיתים בירושלים

הרב שאר ישוב כהן (באמצע) עם אביו הרב דוד כהן - הנזיר וגיסו הרב שלמה גורן ליד הכותל המערבי

↓ הרב צבי יהודה היה מרעיש עולמות/ הרב שאר ישוב כהן

הרב שאר ישוב כהן, עד לאחרונה רבה של חיפה ומי שללא ספק היה מקורב מאוד לרב צבי יהודה קוק. הרב שאר ישוב הוא גם בנו של 'הרב הנזיר' שכאמור עלה עם הרצי"ה להר ביום השיחרור. 

במכתב ששיגר לאחרונה לחברי עמותת 'ישי' החותרים להקמת בית כנסת על הר הבית, כתב הרב שאר ישוב כהן באופן חד משמעי: "דעתו של מורי ורבי... היתה שיש לעשות הכל כדי להחזיר עטרה ליושנה ואת השליטה בהר הבית ומקום המקדש לידי עם ישראל. בכמה שיחות שזכיתי להן עם מורי ורבי זצ"ל בנושא זה אמר שלא רק בזמן הכיבוש, שאז בא יחד עם אבי מורי... הרב הנזיר זצ"ל ועם גיסי הרב גורן זצ"ל דרך הר הבית, אלא גם כיום הוא תומך בכך שאנו היהודים צריכים להתפלל ולהיות השולטים בקדושה ובטהרה בהר הבית – אבל זה חייב להיעשות על-ידי החלטה של מועצת הרבנות הראשית לישראל, והוראות הרבנים הראשיים לישראל. לכן הוא נמנע מעליה להר הבית, אבל בפירוש עודד אותי להתאמץ, בוועדה [במועצת הרבנות. א"ס] שנבחרה לדיון בנושא, שתסכם הכל באופן חיובי. לצערי שניים מחברי הוועדה היו בעד ושניים נגד, והעניין נשאר ללא הכרעה".

וחשוב מכך: "לעניות דעתי, אילו ידענו אז שהמצב יהיה כמו שהוא היום, שלטייל בבגדי פריצות מרשים השוטרים גם ליהודים אבל להתפלל אוסרים, ומקפידים שחס וחלילה לא יתפללו שם או יגידו פרק תהלים, ואת זה מרשים רק ליד הכותל המערבי אבל לא על הר הבית – אני בטוח שעל זה גם מורנו הרב צבי יהודה היה מרעיש עולמות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה