יום שישי, 4 בנובמבר 2016

אחרי החגים: מאות יהודים עלו השבוע להר הבית

סכום שבועי בהר הבית || גם אחרי החגים, קשה להפרד

ריבוי העולים להר הבית נמשך השבוע גם אחרי החגים  בין העולים השבוע חתנים וכלות  תופעת ההזדהות הנכרית נמשכת  עליית ראש חודש של נשים למען המקדש  מכינה קדם צבאים השבוע בהר הבית  החרדים משנים את המציאות  שעון חורף: שינוי וקיצוץ ליהודים



↓ גשמי ברכה בהר הבית

ריבוי העולים להר הבית נמשך השבוע גם בתקופת 'אחרי החגים'. לפחות 207 יהודים עלו השבוע בטהרה להר הבית. בין העולים חתנים וכלות.

ביום שלישי קידמו את העולים להר הבית גשמי ברכה. העולים בירכו את מי ששיכן שמו במקום הקדוש הזה והתפללו שיברך את הארץ ואת האדמה שנשבע לאבותינו לתת לנו.

תופעת ההזדהות הנכרית נמשכת

שלושה גויים הצטרפו בבוקר יום רביעי אל היהודים, והעדיפו את המסלול המותר בכניסה לגויים על פי ההלכה היהודית, למרות הפגיעה בפרטיותם על ידי השוטרים ושכירי הוואקף המלוים את קבוצות היהודים.

עליית נשים להר הבית

ביום שלישי, היום הראשון של ראש חודש חשוון, התקיימה עליית ראש חודש של נשים למען המקדש, יחד עם רינה אריאל לזכר בתה הלל-יפה הי"ד.


השבוע נעצר יהודי אחד בהר הבית, בטענה שהתפלל.

מכינה קדם צבאית בהר הבית

עם חידוש עליות צה"ל אל הר הבית, נצפתה היום במקום (חמישי) מכינה קדם צבאית יחד עם 40 תלמידים שעלו להר.

חרדים לבית ה'

ריבוי העולים החרדים להר הבית מורגש היטב בשטח. מדובר בעולים תלמידי חכמים, יראי ה' ומאירי פנים, אשר נוכחותם מורגשת כמעט בכל עליה להר הבית.

עולים רבים מספרים בשמחה שהדבר תרם רבות לחיזוק האווירה הרצינית והמכובדת הראויה להליכה בחצרות בית ה', יחד עם הרבה שמחה של מצווה ומתן היבטים תורניים נרחבים נוספים על אלו שהיו עד כה.



שעון חורף

החל מיום ראשון השבוע, ועד לסוף שעון החורף, שונו וקוצצו שעות כניסת היהודים להר הבית לשלוש וחצי שעות בלבד ביום.

הר הבית פתוח מ-7:30 ועד 10:00 ומ-12:30 ועד 13:30

תגובה 1:

  1. עמינדב ממודיעיו עילית7 בנובמבר 2016 בשעה 18:35

    אני מתנגד לתמונה ההיא שהבנ"א עולה על מדרגות הלכלוך

    השבמחק