יום שני, 13 במרץ 2017

"ישנו עם אחד מפוזר ומפורד"

יש מה ללמוד מהערבים || ותחזינה 27

בעלון ותחזינה - העלון החודשי של תנועת חוזרים להר לחודש אדר מנסה בנימין ג'ושוע ללמוד משהו מהערבים  איך ניתן לשמור על הקשר לקודשי ישראל גם ממרחק


↓ מאת: בנימין ג'ושוע/ ותחזינה

ברצוני לדבר על נקודה חשובה שלא כל כך עוסקים בה.

נקודה שאנחנו צריכים ללמוד מהערבים (כן, קראתם נכון...).

בתוך הערך 'ערבים' יש המון פרטים: מוסלמים אדוקים לצד חילונים מובהקים ששונים מן הקצה אל הקצה ונלחמים אחד בשני עד חורמה, אבל בדבר אחד הם שווים: 'ערכים'.

כאשר יהודים עולים להר הבית גם הערבי שבאוסטרליה מתעצבן, ואילו כאשר ערבי פוגע ביהודי הערבים באמריקה צוהלים… ואף פעם לא הבנתי מה גורם לערבי שחי באמריקה ואין לו שום קשר לדת לחלחלה כאשר פוגעים בדת שלו?

התשובה היא, שערבי חילוני הוא לא אטאיסט. ערבי חילוני פשוט קשה לו לקיים את מצוות הדת.

הדת המוסלמית צברה המון מאמינים במהירות, איך? היא נתנה לבני אדם אפשרות להיות דתיים ולהתנהג כרצונם (גם הנצרות מושתתת על אותו רעיון), ולכן כל ערבי יש לו קשר לדת.

אבל מנגד ליהודי קשה לחיות בשקר, ביהדות אי אפשר לאכול חזיר ולהרגיש יהודי טוב, ולכן על פי רוב יהודי שאינו שומר תורה הוא כבר 'לא מאמין' וכבר לא אכפת לו מפגיעה בקדשי ישראל.

וזה מה שאנחנו צריכים לעבוד עליו, שגם מי שלא עולה להר הבית, אם מהטעם שהרבנים אסרו ואם מהטעם שאנחנו לא ראויים, שיהיה אכפת לו. כי יהודים כאשר הם לא מקיימים מצווה כלשהי (ולא משנה למה…), הם כופרים במצווה הזו… והם לא משייכים את עצמם לזה. צריך להכניס לתודעה הציבורית שגם אם לא 'חוזרים להר', שלפחות יהיו 'משתוקקים להר'. ושאם יהיה חילול ה' על ההר הוא יפריע גם לסאטמר הכי קיצוני עצם חילול ה' שנוצר.

יהי רצון שנזכה להתאחד כולנו במאבק על הר הבית.

תגובה 1:

  1. העברית בניסוח או בתחביר המסורבל הזה משגעת אותי.

    השבמחק