יום רביעי, 7 ביוני 2017

צפו: סיכום העלייה לרגל לכבוד ימי חג השבועות

סיכום חג בהר הבית ||  חג השבועות תשע"ז וששת ימי תשלומיו

שש מאות יהודים עלו להר הבית כהלכה לרגל חג השבועות  מאה יהודים עלו אתמול עם סיום ימי התשלומים  יותר מ-750 עלו מערב החג.


↓ סיכום העליה לרגל - חג השבועות


חג השבועות הוא אחד משלושת הרגלים, בהם חייב יהודי לעלות לבית המקדש ולהביא קורבנות ראיה וחגיגה. חג השבועות אורך אמנם יום אחד בלבד, אך מצווה על אדם שלא הספיק לעלות לרגל בחג השבועות עצמו להשלים את מצוות העליה לרגל במשך ששת הימים שלאחר החג.

בשבועות עצמו עלו לרגל 235 יהודים, אשר חלקם התארחו במיוחד בירושלים, כדי לעלות להר הבית בחג עצמו. רבים מאלו שלא עלו בחג עצמו עלו במשך ארבעה מתוך ששת ימי התשלומים, בהם הר הבית היה פתוח ליהודים. יש לזכות שבחודש זה - חודש סיון הר הבית לא נפתח ליהודים בצהריים עקב הרמדאן.


סיכום ימי השבועות/ ייראה - עידוד עליה להר הבית כהלכה

594 יהודים עלו בטהרה להר הבית במהלך חג השבועות וששת ימי התשלומים. מדובר בנסיקה של 68٪ במספר העולים בימים הללו לעומת אשתקד, אז עלו להר בימי החג 354 יהודים.

הר הבית היה פתוח ליהודים רק 5 מתוך 7 ימי החג. בטענה שבימי שישי ושבת אין מאשרים כניסת יהודים להר הבית. גם בימי הפתיחה שעות הכניסה ליהודים מקוצצות השנה במשך כל החודש, בטענת הרמדאן. הר הבית פתוח ליהודים רק 3 וחצי שעות ביום.

בערב החג עלו להר 164 יהודים, ויחד עמם הגיע מספר פוקדי ההר בחג ליותר מ- 750 יהודים. בשנה שעברה ההר היה סגור לכניסת יהודים בערב החג כיון שחל בשבת, שבו כאמור עדיין אין כניסה ליהודים.


גדולי תורה בחג מתן תורה

רבנים וגדולי תורה רבים נצפו בהר הבית בימי חג מתן תורה. ביניהם הרב ישראל אריאל, הרב יצחק ברנד, הרב יצחק לוי, הרב שמואל מורנו, הרב יצחק יעבץ, הרב אליהו וובר ועוד.

הרב יצחק לוי מרבני ישיבת 'הר עציון' שעלה להר ביום ראשון, הרצה מדבריו במקום במשך כשעה וחצי. עולים רבים שהתלוו אליו דיווחו על רצף של עלייה רוחנית, נינוחה, עשירה ומחכימה.

אתמול, סיום ימי התשלומים, עלו להר הבית מאה יהודים. ביניהם כשלושים תלמידי ישיבת 'אורייתא', שעלו בהדרכתו של הרב אריה שיימס.

קול ששון

7 חתנים וכלות עלו להתברך בימי החג בברכת החתנים המיוחדת להר הבית. 6 חתנים וכלה אחת. 

מעצרים

9 יהודים גורשו מהר הבית במשך ימי החג. 7 מהם לאחר שהשתחוו במקום, 1 לאחר שהתווכח עם השוטרים בהר על ענידת תג מזהה ועוד 1 בטענה שהתנדנד כמו בתפילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה