יום חמישי, 1 ביוני 2017

בדרך לבניין המקדש - שבועות שמח בהר הבית

העליה בעליה להר הבית נמשכת || עולים לאחר לילה בלי שינה

235 יהודים בשבועות בהר הבית  קידוש וכיבוד לכבוד עולי הרגל  על הנהג של הרב צבי יהודה הכהן קוק בהר הבית  על האיש שעשה את החג למרגלות ההר כדי לעלות לרגל  על העולה שציינה 50 שנה לעלייתה להר הבית  על העולים שעשו את החג בירושלים כדי לעלות להר הבית בשבועות  על אירועי המקדש באסרו חג שבועות 


↓ לראות וליראות

235 יהודים עלו לרגל בחג השבועות. מדובר בהמשך של מגמת הנסיקה במספר עולי הר הבית בטהרה. לשם השוואה, בשנה שעברה עלו להר הבית בחג השבועות 140 יהודים, כך שבחג זה חל גידול בשיעור 67% ביחס לעולי הרגל בשנה שעברה.

בכניסה להר הבית הציבו פעילי ארגון בני עליה שולחן עם יין לקידוש, כיבוד ושתיה. 

המשטרה אפשרה את כניסת העולים להר הבית בקבוצות של כ-45 יהודים ומעלה וכן אפשרה שהיית שתי קבוצות בהר הבית במקביל.

רוב העולים הגיעו עוד לפני שבע וחצי בבוקר וביקשו להכנס מיד עם פתיחת הר הבית ליהודים, זאת לאחר סיום תפילת שחרית עם הנץ החמה, לאחר ליל לימוד ללא שינה לקראת קבלת התורה.


קצת על עולי הרגל

עדות של נהג של הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל

הרב דניאל אלחי, שעלה הבוקר להר הבית סיפר שזכה להיות נהגו של הרב צבי יהודה הכהן קוק במשך כעשרים שנה. העולים שאלו את הרב כיצד הרב צבי יהודה היה מגיב לעלייתו להר הבית. הרב אלחי אמר שהרב צבי יהודה לא אסר עליה להר הבית ואף התיר באופן פרטני לאנשים מסוימים לעלות להר.

לדבריו, אחיינו של הרב צבי יהודה, הרב שלמה רענן זצ"ל הי"ד עלה להר הבית לאחר שיקבל לכך אישור מפורש בעל פה מהרב צבי יהודה.

לחסות ברגל בצל השכינה

ירמיהו עלה מאתיופיה וקבע את מושבו בעיר רמלה. כמדי רגל הוא עולה להר הבית לראות וליראות במקום אשר בחר ה'. חרדת הקודש שעל פניו בעת העליה לרגל לא יכולה להשאיר איש אדיש.

כדי לעלות לחסות בחג השבועות בצל השכינה, עזב ירמיהו את ביתו בערב החג והתמקם עם אוכל וציוד מינימלי לשינה למרגלות הכותל המערבי. עם פתיחת הר הבית ליהודים זכה ירמיהו להמנות בין ראשוני עולי הרגל.

עולה כבר חמישי שנה

ד"ר מינה פרן נוהגת כבר חמישים שנה לפקוד את המקום הקדוש. היום עלתה ד"ר פרן להר הבית עם כלתה ושני אחיינים שלה. היא סיפרה לעולים שעד לפני שנים מועטות היא היתה פוגשת בהר הבית קומץ קטן של יהודים, אשר גם בחגים מספרם לא היה עולה על עשרה.

מכל ירושלים - מכל הארץ

בין העולים הרבים היום להר הבית היו יהודים שמתגוררים במקומות שונים בארץ ואשר התארחו בירושלים במיוחד, כדי לזכות לעלות ברגל למקום המקדש.

העולים הגיעו להר הבית מכל שכונותיה של ירושלים. חלק מהעולים הלכו יותר משעה וחצי ברגל כדי לזכות לקיים את מצוות העליה לרגל בשמנה.

התמונות בכתבה צולמו על ידי מוסלמים והועתקו מצילומי מסך של אתריהם



אירועי המקדש היום - אסרו חג שבועות

העליה המתמדת במספר העולים בטהרה להר הבית מצביעה על שאיפה הולכת וגוברת של עם ישראל לחדש את עבודת המקדש ומשנה את המציאות בשטח עצמו. בלב רבים מפעילי המקדש מתעוררת תקוה שנזכה לראות בקרוב בשינויים מפליגים בציבוריות הישראלית, כך ששינויים מפליגים בהר הבית לא ישארו בגדר חלום בלבד.

בינתיים, לצערנו, נאלצים אנו להסתפק בעליה בטהרה להר הבית, תוך לימוד עבודת המקדש בהר עצמו בבחינת "נשלמה פרים שפתינו", תוך תפילה לבניין בית המקדש ותוך לימוד ותרגול של עבודות המקדש, כך שנהיה מוכנים ומזומנים לחידוש העבודה ברגע הראשון שהדבר יתאפשר.

היום - אסרו חג שבועות יתאספו בגן התקומה בעיר העתיקה מאות כהנים, לויים וישראלים לתרגול של עבודות המקדש הקשורות לחג השבועות. התרגול ילווה בשירה ונגינה וימשוך הרבה צופים שיוכלו לקחת חלק פעיל בחלקים מהתרגול.

באירוע הססגוני שמארגנת המדרשה לידע המקדש ישתתפו משפחות רבות עם ילדים לצד שאר כוספי המקדש. הילדים ייהנו מסדנאות בחינם ומאפשרות לחוויה יחודית של טעימה קלה מעבודת המקדש.

האירוע יחל בשעה 15:30 בעלייה על החומה בשער יפו (העליה לחומה בתשלום 10 שקלים לאדם). בשעה ארבע יתקיים האירוע המרכזי (חינם) בגן התקומה הנמצא ליד חניון הרובע היהודי, בסמוך לחומת העיר העתיקה מבפנים.


לפרטים נוספים על אירועי אסרו חג, לחץ כאן >>


4 תגובות:

  1. גם אני נוהג להתמקם למרגלות הר הבית או חומת התמך המערבית שלו בלילה שלפני עלייתי להר, ועשיתי זאת כבר כ-5 פעמים. אלא שעד כה לא שמתם לב לכך.

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט מחמם את הלב ומפיח תקוה שאנחנו קרובים מאוד.
      הסיפור של ירמיהו הובא כדוגמה אחת מני רבות לשאיפה לקרבה אל הקודש ולחידוש עבודת המקדש.
      נשמח להביא עוד סיפורים רבים שלך ושל צדיקים נוספים.

      מחק
  2. זכיתי לעלות לרגל בחג השבועות
    בערב החג עליתי לירושלים עיר הקודש, קניתי באחת מחנויות ירושלים את מה שהייתי צריך בשביל טהרתי ולאחר מכן הלכתי לאחת ממקוואות הטהרה שבירושלים. לאחר הטהרה הלכתי להתפלל ערבית בבית הכנסת הגדול בירושלים ויחד עם המוני עולי רגלים רקדתי ושמחתי במתן תורה, חכיתי בציפיה והשתוקקות שיעלה השחר אז אוכל לקיים את המצווה של העליה לרגל .
    כשעלה השחר שמתי פעמי למקווה טהרה והיטהרתי פעם נוספת לפני הכניסה להר בית ה`, לאחר מכן הלכתי בשמחה של מצווה אל השער המערבי של הר הבית ויחד עם עולי רגל עליתי בשירה ובזמרה בגשר עולי הרגל המוליך מן הרחבה התחתונה אל רחבת הר הבית.
    כשנפתחו השערים נכנסתי להר בית ה` ולא אוכל לתאר את אמירת ההלל בהר הבית..
    בירכתי ברוך אתה אשר קדשנו במצוותיו וציוונו לקרוא את ההלל...
    הללו עבדי ה`.. מושיבי עקרת הבית אם הבנים שמחה הללוי-ה...

    השבמחק
    תשובות
    1. אשריך צדיק.
      בזכותך ובזכות שכמותך נזכה לראות במהרה בבניין המקדש.

      מחק