יום שני, 6 באוגוסט 2012

האיסור להתפלל בהר הבית אינו חוקי

ח"כ אלקין היה חבר של מייסד העליה השבועית הקבועה להר הבית בימי רביעי - יצחק אימס הי"ד. דבריו מוכיחים שהוא נשאר נאמן לדרכו ולחבריו.

להלן דברים מתוך האתר של ח"כ זאב אלקין:

 Highslide JS  
"המצב הקיים, שלפיו אסור ליהודים להתפלל במסגרת ביקור בהר הבית, שאותו קובעת המשטרה על דעת עצמה - אינו חוקי." כך טוען יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין.

   כיום כל יהודי המבקש לעלות להר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, יכול לעשות זאת כתייר ולמשך שעות ספורות בבוקר בימים ראשון עד חמישי. אלא שבכניסה להר, הנמצא בריבונות ישראלית, מבהירים השוטרים   כי אי אפשר להתפלל בשטחו, וכן אוסרים להכניס לביקור סידור תפילה או כל תשמיש קדושה אחר. אלקין, חבר בוועדת הפנים של הכנסת, סיפר כי בדיונים שקיימה הוועדה עם מפכ"ל המשטרה ועם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' עלה הנושא כמה פעמים, אך המדיניות לא השתנתה.

   לדבריו, בג"ץ פסק כי מותר ליהודים להתפלל בהר הבית, ובמקרים מסוימים, אם יש חשש לשלום הציבור ולהפרות סדר, יכולה המשטרה למנוע זאת באופן זמני. "אלא שהמשטרה טוענת שתמיד
  זהו המצב... אי אפשר להגביל זכות כל כך טבעית כמו תפילה," הדגיש ח"כ אלקין. "רוב ההחלטות הן שיקול מבצעי של המשטרה - לא שיקולי מדיניות של הממשלה. המשטרה עוסקת יותר מדי בכסת"ח בנושא הזה," הוסיף.

   יו"ר הקואליציה אף השמיע אתמול הצעה מרחיקת לכת - "לשקול להפעיל בהר הבית את ההסדר שעובד טוב במערת המכפלה," שלפיו בחגים היהודיים תינתן עדיפות ליהודים לתפילות בהר הבית, ובחגים של מוסלמים - רק למוסלמים.

למאמר המקורי באתר של ח"כ זאב אלקין>>

2 תגובות:

  1. מה זאת אומרת חבר-מייסד? הוא עלה עם הקבוצה להר הבית?

    השבמחק
    תשובות
    1. אינני יודע אם אלקין עלה להר הבית או לא. מה שנאמר שאלקין היה חבר של מייסד העליה השבועית יצחק אימס הי"ד. יצחק עלה להר הבית לפחות פעם בשבוע. הוא זכה וזיכה את הרבים ורבים השיב מעוון. יהי זכרו ברוך.

      מחק