יום ראשון, 26 באוגוסט 2012

ויהפך ... לך את הברכה לקללה


לק"י
ויהפוך
לפני כמה זמן, תלה את עצמו בכלא, "על הצ'ופצ'יק של הקומקום", בדרן ידוע – דודו טופז. להזכיר, שהאדם, בעצם העלה את בגין לשלטון בשנית, כשלא היה לבגין שום סיכוי, כי הלה חתם על הסכמי קאמף דיויד, והתחייב לפנות חצי האי סיני, לטובת מיצרים, כולל שארם וחבל ימית. וזה בניגוד גמור למצע מפלגתו – חירות.
דודו, באחת מאסיפות העם של מפלגת עבודה, אמר, שרק "הצ'חצ'חים", מצבעים לחרות. ואז, מנחם בגין בכנסת, הפשיל את שרווליו, ובמלא קשרונו הריטורי, החזיר מלחמה שערה, ובנאום חוצב להבות, - ועלה שוב לכסא השלטון, לסיבה אחת ויחידה: - לסגת מחצי האי סיני.
(אנו יודיעם, יפה מאד, באיזה בזיון ועליבות, הוא והמשכו בתפקיד סיימו את הקריירה שלהם. רק להזכיר, שבמקרה של בגין, נלקח גם הנכד שלו, הטייס. ראינו, איך בא הכורת לפרוע פגיעה, בשלמות הארץ והעם).
במלאת שנה להסתלקותו של דודו תופז, בגלי צהל, הקדישו תוכנית לזכרו, ובין השאר דנו על תולדות המילה "צ'חצ'ח".
באותו דיון אקדמי, בין הבלשנים, לא הזכירו מקור המלה בפרשת "כי תבאו", בגלל צ'ח קללות, כשאחד המפרשים מסביר, שצ"ח קללות, הם על מנת "לצחצח את עוונות עם ישראל, בכניסה לשנה חדשה, בגלל שפרשה הזאת, תמיד מבשרת התקרבות ראש השנה".
אם נתייחס לכל האמור לעיל, נשאל באמת: - עד מתי ? ואפה התרופה המובטחת, לפני שהקב"ה, מוריד לנו סטירה?
אשקרא, בפרשה שלנו, כ"ג ו', כתוב: "ולא אבה, יהוה אלהיך, לשמוע אל בלעם, ויהפוך יהוה אלהיך לך, את הקללה לברכה, כי אהבך יהוה אלהיך!"


בכניסה, באמת, לשנה הבא עלינו לטובה, ובכניסה לעידן חדש: 227 שנה עד סוף האלף האחרון של משיח (227 בגי' = "ברכה"), נאחל שיהפוך המקום, אשר בחר בו ה', ממקור קללה – למקור הברכה, כפי שראוי להיות, כשהבית בנוי עומד על תילו...



בברכה – חיים אודם. ח' אלול ה'תשע"ב - עפרה

2 תגובות:

  1. לא הבנתי. נפילת הנכד קשורה להפקרת הארץ?

    השבמחק