יום שבת, 1 בספטמבר 2012

תנועות המקדש נגד 'צוהר'



ארגון הרבנים 'צהר' יצא בימים אלו בקמפיין חוצות שתכליתו קריאת כיוון חדשה לרבנות הראשית, ברוח חזון הרב קוק. ב'צהר' הציעו לרבנות הראשית לשנות כיוון בכל הנוגע לרישום נישואין, גיור, כשרות, יחס בתי הדין הרבניים לפונים אליהם, זהות המדינה היהודית ועוד.
בתגובה לקמפיין יצאו תנועות המקדש במחאה על אי הכללת נושא הר הבית והמקדש בו, במסגרת הרפורמות שדורש צהר מהרבנות: "לצערנו אירגון הרבנים המכובד שכח לכלול בהצעתו את הנושא המהותי ביותר, זהותו היהודית של הר הבית והחתירה להקמת המקדש בתוכו. לב לבה של היהדות שוב נזנח מאחור. אין זה מקרה בודד. הר הבית שכוח ומושכח. תביעת המקדש איננה נשמעת, לא מפי הרבנים הראשיים, ואף לא מפי עמיתיהם רבני צהר.
"המטה המשותף לאירגוני המקדש תובע את עלבון ההר, עלבון הבית החרב ועלבונה של השכינה. ילמדונו רבנינו, ממי אם לא מידכם נבקש זאת. נביאינו הרי זעקו שהמשברים הכלכליים נועדו לעורר אותנו לעלות בהר ולבנות הבית (חגי א). האם שכחנו את שבועת 'אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני'? האם אין דורש לציון אפילו בקרב הרבנים?".
מארגון רבני 'צוהר' נמסר בתגובה: "החוברת שהופצה עוסקת בנושאים שאם לא יטופלו מהווים סכנה ברורה ומיידית לזהותה היהודית של מדינת ישראל. ראינו לנכון לעסוק בעיקר בבעיות הבוערות יותר, התדירות יותר והמפריעות ביותר לקיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ולעורר את תשומת הלב לנושאים בהם הרבנות הראשית רלוונטית למרבית החברה הישראלית, ולא לתחומים בהם נגיעתה צדדית. עיקר טענתנו בחוברת היה שהרבנות הראשית עוסקת בנושאים כמו גיור, נישואין וכשרות מעל לראשו של הציבור הישראלי ואינה נוגעת בו. דיון חשוב ככל שיהיה על בניית בית המקדש, היה עושה את אותו הדבר בדיוק שמפניו אנו מזהירים".  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה