יום רביעי, 26 בדצמבר 2012

'אם לא ייפסק הרס עתיקות הר הבית נפנה לבג"ץ'

משמרת מחאה ואיום בפנייה לבג"ץ בעקבות המשך הרס העתיקות בהר הבית בידי הוואקף המתעלם מהוראות בג"ץ ומוחק שכבות היסטוריות בהר.
 הר הבית: ההרס נמשך גם היום
מאת: שמעון כהן / ערוץ 7
בעקבות הגילויים סביב ההרס המאסיבי שמבצע הוואקף בעתיקות הר הבית תתקיים* (היום רביעי) משמרת מחאה מול שער השבטים הצפוני של הר הבית כאשר גולת הכותרת היא קריאה לראש הממשלה להפסיק את מחדל ההתעלמות מההרס.
נזכיר כי בימים האחרונים פרסם הארכיאולוג וחוקר הר הבית, צחי דבירה צוויג, דו"ח חמור ביותר על ההתעלמות של הוואקף מהחלטת בג"ץ והרס מתמשך גם בימים אלה של עתיקות מתקופות היסטוריות מרכזיות הן בתולדות העם היהודי והן מההיסטוריה של האיסלאם, כפי שדיווח בהרחבה דבירה-צווייג ביומן ערוץ 7.
במכתב המופנה גם אל מנכ"ל רשות העתיקות, שרת התרבות ושר המשפטים, מפכ"ל המשטרה ממ"ז ירושלים ופרקליט המדינה, מציינים ארגוני המקדש שבימים האחרונים אנו עדים לתופעה חמורה ופסולה של הוצאת ערימות עפר במשאיות מהר הבית וזריקתן במזבלות במזרח ירושלים. והפעילות הבלתי חוקית הזו מהווה גם עבירה בשוד עתיקות. "העפר המוצא עתה מכיל כמויות נכבדות של מימצאים ארכיאולוגיים חשובים ביותר.  מכאן שהוצאתו מהר הבית במשאיות ושפיכתו למזבלה הוא שוד העתיקות החמור ביותר בעת האחרונה".
ארגוני המקדש מתריעים כי "במידה והוצאת העפר לא תיעצר מיידית ונקבל הודעה על כך, ישקלו מרשי פנייה מיידית לבית המשפט על פי פקודת בזיון בית המשפט", דברי ויסולי במכתבו.

  • הערת המערכת: משמרת המחאה מתקיימת ברגעים אלו, במשמרת נכח גם ח"כ אריה אלדד מרשימת עוצמה לישראל.

 הר הבית: ההרס נמשך גם היום

 הר הבית: ההרס נמשך גם היום

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה