יום שני, 3 בדצמבר 2012

לבנות או לא לבנות - הבהרת המערכת

לאחרונה פרסמנו באתר זה כמה מאמרים בענין בנין בית המקדש, בחלק מהמאמרים נכתב במפורש ובחלקם במשתמע, שלא ניתן לגשת לבנין בית המקדש באופן מעשי לפני שינוי פני החברה מבחינה רוחנית וחברתית.
חשוב מאוד לציין שלאתר זה אין קו רעיוני אחיד ומחייב, אולם יש שאיפה משותפת לכל הקשורים בו - בנין בית המקדש בהקדם האפשרי.
באשר להכנות מעשיות לבנין המקדש במצבו הרוחני הנוכחי של הציבור, יש ביננו דעות שונות, אולם מקובל על כולנו שללא רצון מעשי אמיתי, לא נוכל להגיע ליעד הנכסף. הרצון יבוא בעקבות לימוד מעשי והתחלה של מעשים בדרך לבנין המקדש, תוך הכשרת הלבבות מצד אחד והכשרת השטח מצד שני.

אתר זה הוקם בעקבות שיתוף פעולה בין מגוון רחב של חברים שעולים להר הבית ופועלים לכינון המקדש. האתר נועד ליצג מגוון דעות שונות שהמשותף ביניהן - כמיהה הלכה למעשה לבנין המקדש ופעילות מעשית לקירוב בנינו, הן בעליה להר הבית בהתאם להלכה, הן באמצעות לימוד עיוני ומעשי של תורת הבית והן על ידי החדרת כמיהה זו לציבור רחב ככל הניתן מקרב עמנו.

המאמרים שהבאנו העלו שאלות אצל מספר חברים באשר לעמדתנו ביחס לבנין המקדש, אך אנו נמשיך להביא דעות שונות, כל עוד הן באות מתוך שאיפה כנה לבנין המקדש, גם אם הן מקובלות רק על חלק מעולי הר הבית.
חשוב לנו להביא בפני הקוראים מגוון דעות באשר לדרך לבנין המקדש, כל עוד הן נובעות מתוך ההלכה ודנות בענין מתוך כובד ראש. בפרט כאשר כותבי המאמרים המדוברים הם תלמידי חכמים מובהקים, אנשים יראים ושלמים, מרביצי תורה ברבים שעולים להר הבית ומקדמים את מעמד עם ישראל בהר הבית  הלכה למעשה.

כמובן שלא ניתן במה לדעות הסותרות את השאיפה לבנין המקדש. לדוגמא, בגליון האחרון של כתב העת דעות, שעסק ברובו בבנין בית המקדש בימנו (ראה ידיעה של ארנון סגל באתר זה), הובאו מאמרים מעניינים שנקודת המוצא שלהם נראתה לנו סותרת את השאיפה לבנין המקדש ומתעלמת לגמרי מההלכה.
לאחר לבטים, החלטנו להביא בפניכם רק את מאמרו של הרב רא"ם הכהן שלט"א, שכן נראה לנו שהרוח הנושבת משאר המאמרים לא מקבלת את ציוויי התורה כציוויים מחייבים ומובנים מאליהם.

נשמח להביא כאן תגובות הן לאמור לעיל והן למאמרים שהתפרסמו לאחרונה ויתפרסמו בע"ה בעתיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה