יום שלישי, 15 בינואר 2013

הליכוד: נתיר תפילת יהודים בהר



  משאל אתר 'כיפה' שנסב השבוע בעניין תפילת יהודים בהר הבית מגלה יישור קו כמעט מוחלט בין מפלגות שונות בשאלת הר הבית. על פי תגובות המפלגות שזרמו לאתר, מפלגת העבודה (בשמה השיב חילי טרופר), הליכוד, הבית היהודי ועוצמה לישראל מסכימים שיש להתיר תפילת יהודים בהר הבית. דווקא גובת הליכוד הנלהבת גורמת לקורא לשפשף את עיניו ולתהות האם מדובר במפלגת השלטון הנוכחית בישראל, זו המתמידה בנוהל האוסר על יהודים להתפלל בהר או להניף בו דגל.

וכך נכתב בתגובת הליכוד, רישמו לפניכם: "הר הבית עמד במרכז משאת הנפש של העם היהודי מאז רכש אותה דוד המלך והפך את ירושלים לבירתנו. עד היום מהדהדות באוזנינו מילותיו המרטטות של מוטה גור "הר הבית בידנו". "ב-1967 חשבה ממשלת ישראל שבשלב הראשון מן ראוי להפנות את היהודים המבקשים להתפלל אל עבר רחבת הכותל המערבי. יחד עם זאת, וכפי שקבע בבירור יו"ר הליכוד, השר דאז מנחם בגין, ההחלטה שהתקבלה בשנת 1967 היתה לשעתה בלבד ובשום פנים ואופן לא התקבלה החלטה לאסור תפילת יהודים בהר הבית.
"עמדה זו אומצה על ידי ראש הממשלה נתניהו, ובמכתב שהוציא לארגונים העוסקים בענייני הר הבית כתב: "זכותו של העם היהודי על מקום קדשו אינה ניתנת לערעור, אני סבור שיש להסדיר זכות תפילה של יהודים במקום זה. ברור שיש לטפל בנושא זה ברגישות הראויה, ואני מאמין שנוכל לעשות זאת כיאות...".
"לאור זאת  יפעל הליכוד בקדנציה הקרובה למצוא פתרון המאפשר חופש פולחן גם ליהודים בהר הבית, כמובן תוך טיפול בנושא בכל הרגישות הנדרשת". 

תגובה 1: