יום שלישי, 15 בינואר 2013

הגאון הרב ישראל יעקב פישר זצ"ל תמך בעליה להר הבית


בתוכנית מלוה מלכה של רשת ב' במוצאי השבת האחרונה, שהוקדשה לזכרונות שכונת "זכרון משה" בירושלים, שוחח הרב שלמה וילק על הגשר של השכונה הזו בין העולם השמרני מחד, ועולמם של פורצי הגאולה מאידך. בתוך דבריו העלה הרב וילק על נס את פסק הרב של זכרון משה הרב ישראל יעקב פישר אודות היתר העליה להר הבית בימינו, כאחד הפסקים המחברים את תורת העולם היהודי שצמח עד היום, עם מציאות הבנין היהודי שצומח לעינינו כיום.

מדבריו:
למזלינו בחר הקב"ה להחזיר את כולנו אל הארץ, ולשים את כל המחנות, כולם קשורים זה לזה בגורל משותף במדינה, גורל שלא מאפשר אדישות או התעלמות של המחנה האחד מן המחנה השני.
אמנם חוסר היכולת לגלות אדישות מובילה כרגע לשנאה ולפחד הדדי, גרוע מזה להתבצרות ולקטנות מוחין נוראה. אנו מקוים כי השנאה הזו רק משמרת את אש התמיד שתמצא את דרכה לאחדות.
ואחדות אינה כמו שכל מחנה סבור, ניצחון של מחנה אחד על השני. זה של המחנה הנאור במרכאות, וזה של מחנה יראי השמים, אלא החיבור בין עץ יהודה ועץ אפרים שיהיו לאחדים בידי הגואל.
שכונת זכרון משה שהיא ממש שכונת תפר בין יראת השמים לחיי הארץ, אולי היא המסוגלת למצוא את הדרך. דווקא, דיירי שכונת סאטמר ודיירי רחביה מן העבר השני של מרכז ירושלים, רק הם, מסוגלים לגאולה.
אחד מפסקי ההלכה המפורסמים של הגאון רבה של זכרון משה, וראב"ד העדה זכר צדיק לברכה, אולי הוא העדות לקשר בין העולמות, ההיתר המפורסם לעלות להר הבית, גם כיום, לאחר טבילה. ללא חשש גזירת הזבים. הוא אחד הגשרים החשובים הנבנים בין העולם היהודי שצמח בגלות, לבין זה הצומח עתה במדינת ישראל.
הר הבית אמנם אינו בקונצנזוס כרגע, אולם העליה להר מבטאת צעד משמעותי של תחיית ישראל, וקוראת לחידוש הנבואה ולבנין המקדש. צעד שסביבו יאוחד עם ישראל, במקום התחליף הדל, שנתנו לנו העמים בדמות הכותל המערבי, שכרגע הוא מהווה את המוקד הקרוב ביותר לאחדות העם.



קישור להאזנה:
בתחילת השעה השלישית של התוכנית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה