יום שלישי, 5 בפברואר 2013

מורחקים מנהליים גם מההר


המשטרה אוסרת עליית מורחקים מנהליים מיו"ש להר הבית. 

יהודה פרל | הקול היהודי
'באופן שרירותי', כפי שמכנה זאת עו"ד איציק בם, נאסרת על מורחקים מנהליים משטחי יו"ש העלייה להר הבית. "לו אותה התנהלות הייתה כלפי יהודים המבקשים לערוך פולחן דתי במדינה אחרת, בית המשפט היה פוסל זאת".

מאז התיישב ניצן אלון על כסא אלוף פיקוד המרכז, הספיק לחתום על עשרות צווי גירוש מנהליים כנגד פעילים יהודים ביהודה, שומרון ובנימין. הצווים מורים אמנם על הרחקתה משטחי יו"'ש, אולם במשטרת ירושלים החליטו ככל הנראה ל"הרחיב" את תוקפו של הצו, ולהשתמש בו כעילה לאסור את כניסתם של המורחקים לשטחי הר הבית.
מספר מגורשים מנהליים שחפצו לעלות להר הבית בחודשים האחרונים נתקלו בסירוב מצד המשטרה, כשהסיבה היא צו ההרחקה מיהודה ושומרון. איך זה קשור להר הבית? לא-לוקים פתרונים…
שנים מבין המגורשים החליטו לא לשתוק, ופנו באמצעות עורך הדין יצחק בם ליועץ המשפטי של משטרת ירושלים, בניסיון להבין את פשר ההנחיה התמוהה. במכתב מגולל עו"ד בם את הסאגה אותה עברו הפעילים בכניסה להר הבית.
"כיום מרשיי מורחקים בצו פיקוח מיוחד של המפקד הצבאי של האזור מיהודה ושומרון. אולם לית מאן דפליג, כי הצו לא חל בשטח ישראל וודאי שאינו חל על הר הבית", כתב עו"ד בם ליועץ המשפטי.
עו"ד בם כובל במכתב על "ההתנהלות השרירותית של המשטרה בסוגיה" וקורא לה לבטל את החלטתה לאלתר. "ככל שהדבר לא ייעשה, יפנו מרשיי לערכאות, תוך דרישה לפצותם על הנזק ועוגמת הנפש הנגרמת להם ממניעה שרירותית של עלייתם להר הבית, תוך הפרת כללי הצדק הטבעי וכללי המנהל התקין המחייבים את המשטרה".
עו"ד בם מבקש להזכיר, כי "לא מזמן הייתה לי תביעה שזכינו בה. תביעה של מישהו שלא נתנו לו לעלות כמה חודשים להר הבית אף שהוא היה מוכן לחתום והשופט פסק לזכותו פיצויים".
נכון להיום, חודש וחצי לאחר שליחת המכתב, טרם זכה בם למענה על פנייתו.
"כל ההתנהלות של המשטרה בהר הבית היא התנהלות שרירותית", אומר עורך הדין בם בשיחה עם הקול היהודי. "לו אותה התנהלות הייתה במקום אחר, או כלפי לא יהודים המבקשים לקיים פולחן דתי, או אפילו כלפי יהודים אך במדינה אחרת, ההתנהלות הזאת הייתה נפסלת מזמן על ידי בית המשפט. מפלים פה יהודים על רקע דתי במקום הקדוש ביותר לעם היהודי".
"מה שהכי מצחיק", לדברי בם, "שלאותם מורחקים אפשרו לעלות להר בטרם קיבלו את צו ההרחקה, וחלקם אף עלו וירדו מההר בלי שום בעיה".
במענה לפניית הקול היהודי אומרים במשטרת ירושלים כי "כי עו"ד בם נפגש עם נציגי משטרת ירושלים ומענה יינתן בהקדם".
לאחר תגובת המשטרה, פנה הקול היהודי בשנית לעו"ד בם. "אני שמח לשמוע זאת ממך", אמר בציניות עו"ד בם לשמע תגובת המשטרה והוסיף, כי "הפגישה לא נקבע וגם לא הייתה פניה מהמשטרה לקביעת פגישה". 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה