יום רביעי, 13 במרץ 2013

מסתננים מאפריקה בהר הבית / רשמים מהעליה השבועית

רשמים מהעליה השבועית להר הבית / מכת ארבה

בַּיּוֹם הַשֵּׁנִי הִקְרִיב נְתַנְאֵל בֶּן-צוּעָר נְשִׂיא יִשָּׂשכָר.  הִקְרִב אֶת-קָרְבָּנוֹ קַעֲרַת-כֶּסֶף אַחַת שְׁלֹשִׁים וּמֵאָה מִשְׁקָלָהּ מִזְרָק אֶחָד כֶּסֶף שִׁבְעִים שֶׁקֶל בְּשֶׁקֶל הַקֹּדֶשׁ שְׁנֵיהֶם מְלֵאִים סֹלֶת בְּלוּלָה בַשֶּׁמֶן לְמִנְחָה.  כַּף אַחַת עֲשָׂרָה זָהָב מְלֵאָה קְטֹרֶת.  פַּר אֶחָד בֶּן-בָּקָר אַיִל אֶחָד כֶּבֶשׂ-אֶחָד בֶּן-שְׁנָתוֹ לְעֹלָה.  שְׂעִיר-עִזִּים אֶחָד לְחַטָּאת.  וּלְזֶבַח הַשְּׁלָמִים בָּקָר שְׁנַיִם אֵילִם חֲמִשָּׁה עַתֻּדִים חֲמִשָּׁה כְּבָשִׂים בְּנֵי-שָׁנָה חֲמִשָּׁה זֶה קָרְבַּן נְתַנְאֵל בֶּן-צוּעָר.
 
  
 ארבה בהר הבית: בדיקת סימני טהרה
עברנו מספר שבועות סוערים בהר הבית שנבעו בעיקר בגלל "קבוצות ההתנפלות" של התנועה האיסלמית - קבוצות של נשים שישבו ברחבת הר הבית למדו קוראן ויצרו פרובוקציות מול המשטרה ומול היהודים, שבועות ששיאם היה ביום שישי האחרון במתקפה חסרת תקדים בחומרתה על שוטרינו (ראו דיווחים כאן באתר: 'ועדת חקירה על בקבוקי התבערה בהר הבית' ו- דרישה להקמת ועדת חקירה ו- הערבים מציגים שוטר עולה בלהבות ו- אבנים ובקבוקי תבערה בהר הבית).  בימים האחרונים מונעת המשטרה את כניסת הקבוצות הללו להר הבית והשקט חזר למקום.
כמידי יום רביעי עלינו היום להר הבית - הקבוצה הקבועה של יום רביעי. לקבוצה הצטרפה קבוצת נשים בראשות הרבנית יהודית דסברג. אחת הנשים הגיעה במיוחד ממושב מורשת שבצפון הגליל.   
 ארבה בהר הבית: בדיקת סימני טהרה
העליה עברה על מי מנוחות באופן שגרתי. לצערנו גם היום טרם הוקרב תמיד של שחר ולא ראינו הכנות להקרבתו בין הערביים.
מכת ארבה
בהר הבית נתקלנו בכמה פריטי ארבה שהגיעו מאפריקה. ניצלנו את ההזדמנות כדי ללמוד קצת על סימני הטהרה ואמנם מצאנו שלארבה היו ארבע רגלים, ארבע כנפים, קרסולין וכנפיו חופין את רובו לנתר בהן. למרות זאת ויתרנו על התענוג וויתרנו על המעדן.
לא שכחנו להתחנן במקום על עמו ועל נחלתו לבלתי נפגע לא מגובי וארבה ולא מצר ואויב ושנזכה לבנות במהרה את בית המקדש ולהחזיר את העבודה למקומה.

 חוזרים לשגרה: עולים יהודים בהר הבית 
 חוזרים לשגרה: עולים יהודים בהר הבית 
 חוזרים לשגרה: עולים יהודים בהר הבית 

תגובה 1:

  1. בס''ד
    החגב מנתר עם הקרסוליים,לא עם הכנפיים.
    רבי עובדיה מברטנורא בפירושו ללמסכת חולין פרק ג' משנה ז' ,המלה ''קרסולים'':
    הם שני רגלים ארוכים לבד הארבע.והם סמוך לצוארו ממעל לרגליו לנתר בהם,כשהוא רוצה לקפוץ מתחזק בהם.

    ישר כוחכם.
    שמואל

    השבמחק