יום חמישי, 25 באפריל 2013

שוב, בחשאי וכגנב במחתרת, מתנדבת מדינת ישראל לחזק את שונאיה ומתנגדיה.

ישראל מקנה לאונסק"ו את הזכות לפקח במקומות הקדושים ביותר לעם היהודי

 הר הבית והעיר העתיקה בירושלים: 
 האם ממשלת ישראל החליטה לאסלם אותם?
מדיווח של העיתון 'ניו יורק טיימס' הבוקר מתברר שמדינת ישראל הגיעה להסכם חשאי עם ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם, אונסק"ו, ולפיו ישראל תסכים לחברות של הפלשתינאים באונסק"ו וגם תסכים לפיקוח האירגון הבינלאומי העויין על העיר העתיקה, כולל חפירות ארכיאולוגיות ובנייה, תוך הגדרת העיר העתיקה כ"אתר מורשת בסיכון".  יש לציין שאונסק"ו והפלשתינאים אף לא הכירו עד כה בריבונות ישראל בירושלים.
ישראל תניח למומחי אונסק"ו לפקח על עבודות הנעשות בגשר המוגרבים העולה להר הבית, בכותל המערבי ובחומות העיר העתיקה בירושלים.
בין השאר תינתן למומחי אונסק"ו הסמכות למצוא פיתרון לבעיית גשר הקבע במעלה המוגרבים, גשר שצריך להיבנות אך בנייתו נמנעת כבר שנים בשל התנגדות ירדנית.
התמורה לישראל: הפלסטינים 'הסכימו לדחות חמש החלטות קריטיות של ישראל, שהיו תלויות ועומדות לפני הסוכנות'. האירגון, הידוע בגישתו האנטי-ישראלית החריפה, תוקף בשנים האחרונות שוב ושוב את ישראל, בין השאר על ההכרה במערת המכפלה כאתר מורשת לאומי.
התוצאה: למומחי אונסק"ו נתונה כעת הסמכות לבדוק את זכויות הבעלות של מדינת ישראל על העיר העתיקה ואתריה הקדושים. הפלסטינים מצידם התחייבו "להשהות למשך שישה חודשים את בקשות הגינוי הקבועות שלהם את ישראל במסגרת האו"ם".
יש לציין שלאחר ההכרה של אונסק"ו בהכרזת העצמאות הפלסטינית בשנת 2011, הגיבה ארה"ב בניתוק התרומה השנתית שלו, שסיפקה 22 אחוזים מהתקציב של הסוכנות. מאז, אונסק"ו נכנס לקשיים כלכליים משמעותיים, כך שההכרה המחודשת בסמכותו מצד ישראל מהווה עבור האירגון הפרו-ערבי חבל הצלה.

ההמטה המשותף של תנועות המקדש מסר בתגובה:

מדובר בתבוסה למדיניות משרד החוץ הישראלי, או גרוע מכך במעשה מחתרתי ושערורייתי המהווה הפרה בוטה של סעיף 6 בחוק יסוד ירושלים בירת ישראל, האוסר העברת סמכויות בעיר לגורמים זרים. "לא תועבר לגורם זר, מדיני או שלטוני, או לגורם זר אחר בדומה לכך, בין דרך קבע ובין לתקופה קצובה". לשון החוק.
אנו קוראים לכל גורם שלטוני שירושלים יקרה ללבו, והר הבית והאתרים הסמוכים אליו, כמו גם הכבוד הלאומי הישראלי חשובים לו – למחות בתוקף על המעשה החמור והתקדימי שנקטה מדינת ישראל.

המקור בניורק-טיימס:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה