יום שלישי, 28 במאי 2013

משלחת מטעם בני ברית עלתה היום להר הבית

משלחת מטעם הארגון היהודי הבינלאומי "בני ברית" קנדה עלתה היום להר הבית. חברי המשלחת הזדעזעו מהאפליה של השלטונות ומהשנאה של הערבים.


 חברי בני ברית מקנדה בהר הבית
עשרות יהודים עלו משעות הבוקר להר הבית. חלקם הגדול בא להזדהות עם סגן יו"ר הכנסת משה פייגלין, לאחר שראש הממשלה אסר גם היום על כניסתו למקום הקדוש. למרות שהיום י"ט לחודש העברי, יומו הקבוע של ח"כ פייגלין לעליה להר הבית. בין העולים כלה ביום חופתה, חרדים, דתיים, ואורתודוקסים בני חו"ל.  

קבוצה גדולה של חברי "בני ברית - קנדה" עלו לראשונה בחייהם להר הבית. חברי הקבוצה עלו להר  לביקור הזדהות עם חבר הכנסת פייגלין, לאחר שביקרו אצלו וביקשו ממנו לעלות איתם להר הבית במחאה על הדרתו מההר. אלא שראש הממשלה הורה גם היום למשטרה שלא לאפשר את כניסתו של פייגלין להר הבית.
 
 "בני ברית" הוא ארגון שנאבק נגד אנטישמיות בכל העולם ופועל למען זכויות האדם. חברי הקבוצה נדהמו ממראה עיניהם. בתור לוחמים בגזענות ובאנטישמיות, הם לא האמינו שכאן בלב ליבה של ארץ ישראל במקום בית המקדש, הם יתקלו ביחס כה משפיל רק בגלל היותם יהודים. הם הבטיחו להצטרף למאבק למען הר הבית ולעשות לשינוי המצב.

 חברי בני ברית מקנדה בהר הבית
הרב חיים ריצ'מן ממכון המקדש שהדריך את הקבוצה לבקשתו של פייגלין, מספר כי הופתע מאוד לטובה. לדבריו, "עלייתה של  בני ברית, שנחשבת לקבוצת מיינסטרים ביהדות העולם, מסמנת התפתחות חיובית נוספת שעובר על יחסי היהודים בהר הבית". עם יציאתם מההר נתקלו חברי בני ברית במטר אבנים שהשליכו עליהם מוסלמים שהתמקמו ברחבת כיפת הסלע העליונה. כך הם זכו כבר בביקורם הראשון לעמוד מקרוב על כשלון התנהלותה של המשטרה בהר הבית.

הרב יהודה גליק שעלה אף הוא היום להר הבית במסגרת ההזדהות עם פייגלין, סיפר שעשרות מוסלמים קידמו את פניהם בצעקות וקריאות "אללה-אכבר, אלוול אל-חאמד". "אני רואה בזה זכות, אמר גליק, בזכותי הם קוראים בשם ה'. למרות שהמניעים שלהם שליליים, כולי תקווה כי בסופו של דבר זה משפיע עליהם קירוב לבורא עולם".
 חברי בני ברית מקנדה בהר הבית

"ריגשה אותי העובדה שעשרות יהודים באו למלאות את מקומו של פייגלין, זהו סימן חיובי של אחדות". אמר אריה זוננברג, שהדריך קבוצת יהודים נוספת שעלו אף הם להר להזדהות עם חבר הכנסת פייגלין. זוננברג שנפגע קלות מאבן אשר נער ערבי השליך עליהם. מדגיש ש"זה היה שולי ביחס להתרחבות הלב מהחשיבות הרבה שהעולים רואים בצורך למלאות את מקומו של כל יהודי שמודר מהר הבית". 
 
בנוסף לכך, יוזמים קבוצת חברים בליכוד עלייה מאורגנת להר הבית ביום חמישי הקרוב, להזדהות עם הדרתו של פייגלין. לעומת זאת, שמחו העולים היום בהר הבית עם כלה ביום חופתה. זו עלתה למקום כמנהג ההולך ומתפשט במגזר, שחתנים וכלות עולים ומעלים את זיכרון הר הקודש בראש שמחתם.

הערבים מדווחים שהמשטרה עצרה את אחד מאנשי הוואקף שהפר את הסדר, התפרע במקום, וניסה למנוע את ביקורם הסדיר של היהודים בהר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה