יום שלישי, 7 במאי 2013

ערב יום ירושלים בהר הבית: יהודים בפנים, ערבים בחוץ

עשרות יהודים, ביניהם פעילי ליכוד רבים, עלו הבוקר להר הבית. המשטרה נערכה ומנעה מערבים להפריע ולא אפשרה לצעירים ערבים חשודים להכנס להר הבית 
 ערב יום ירושלים:
 הרב הפרופסור ג'פרי וולף בהר הבית
עשרות יהודים עולים משעות הבוקר להר הבית לרגל יום ירושלים. חלקם הגדול ביוזמת המטה הלאומי בליכוד להזדהות עם הדרתו של ח"כ פייגלין מהר הבית בהוראת ראש הממשלה.
בין היתר עלו היום לראשונה בחייהם הרב פרופסור ג'פרי וולף, מרבני בית הלל, ושמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית.
הרב פרופסור ג'פרי וולף אמר בצאתו מהר הבית שזו "פעם ראשונה שזכיתי לליווי של שוטר ושומר וואקף צמודים. איזה כבוד מדומה! איזו בושה! איזו גלות!". על נמנעותו מלעלות עד היום אמר הרב: "נזהרתי, קצת יותר מדי". לדבריו, אין שום חשש עם המסגדים שם. "אל אקסה בכלל לא עומד על הר הבית", הסביר הרב, באומרו שמסגד אל אקצה בנוי מחוץ לתחום המקודש בהר הבית.
גם ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו עלה היום לראשונה בחייו להר הבית. לדבריו ההתרגשות במקום היא עצומה, וחובה על כל יהודי לעלות ולבקר במקום.
המשטרה פיצלה את היהודים לקבוצות בנות עשרים וחמשה כל אחת, והצמידה לכל קבוצה כעשרה שוטרים. בנוסף פרסה המשטרה כוחות גדולים ברחבי ההר ובשעריו. סמוך למסגד אל אקצה יצרו השוטרים שרשרת חיה למניעת כל חיכוך והתפרעות של מוסלמים על העולים היהודים.
 ערב יום ירושלים: יהודים בהר הבית
הרב יהודה גליק שיבח את המשטרה על היערכותה בשטח כדי למנוע מצבים שהיו בעבר. בחגי ישראל התארגנו המוסלמים להתפרעויות שלאחריהן המשטרה סגרה את ההר לכניסת יהודים. "המשטרה הוכיחה היום ש'כאשר היא רוצה, היא מצליחה' להסדיר כניסת יהודים להר הבית ולאבטח את שלום הציבור".
מנגד, המוסלמים מדווחים שהמשטרה מנעה מצעירים רבים את הכניסה להר הבית. לאחר שכבר במשך שבוע התנועה האיסלמית והשייח'ים במסגדים הטיפו להם לעלות להר הבית למנוע את עליית היהודים למקום. לדבריהם ישנם עימותים במקום, ואף מספר נפגעים.
ראשי המטה הלאומי בליכוד נתן אנגלסמן ודוד צביאל קראו לחברי הליכוד לעלות היום להר הבית כדי "להפגין ריבונות יהודית על ההר, ולהסיר את הביזיון של הפקרת הריבונות הישראלית מעל הר הבית, המקום המקודש ביותר בעולם לעם היהודי". לדבריהם, "בתקופה שנאסר על סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה פייגלין, לעלות להר הבית בהוראתו הישירה של ראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו, נקראים אנו פעילים מרכזיים וחברי תנועת הליכוד-ביתנו", להפגין ריבונות יהודית על ההר, ולעלות בטהרה".
 ערב יום ירושלים: 
 אין כניסה למתפרעות ערביות להר הבית 
חבר מרכז הליכוד אביעד נטוביץ נדרש על ידי קצין משטרה להפוך את חולצתו שנשא הדפס של פייגלין. לטענת הקצין המשטרה אינה מאפשרת הכנסת מסרים פוליטיים להר הבית, בשל היותו מקום קדוש. העולים גיחכו על הנימוק והתרעמו שמדובר בעוד אפלייה של יהודים לרעה בהר הבית. בעוד המשטרה מאפשרת למוסלמים תליית כרזות פוליטיות ענקיות בהר הבית, כולל כאלו של הזדהות עם המחבלים האסירים, היא מחטטת בבגדי העולים אחר כל כיתוב יהודי. אמש גם קיימו המוסלמים לוויית מת לתוך הר הבית. "הגיע הזמן לנהל את הר הבית כמקום קדוש ליהודים", אמר נטוביץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה