יום שלישי, 23 ביולי 2013

תנועות המקדש דורשות להדיח את ניצב יוסי פרינטי בגין מסירת מידע כוזב

"התופעה שקצין משטרה מציג מידע כוזב לוועדה של הכנסת היא תופעה פסולה, ממש נורמה עבריינית ועומדת בסתירה מוחלטת לתפקידיה וסמכויותיה של המשטרה ולהוראות החוק. התנהלות זו מערערת את אחד מעמודי התווך של המשטר הדמקרטי שהוא הפיקוח של הכנסת על פעולות הרשות המבצעת, ובכללה משטרת ישראל".


מוסר מידע כוזב.
ניצב יוסי פרינטי בועדת הפנים של הכנסת.
יו"ר מטה ארגוני המקדש עו"ד אביעד ויסולי, פנה אל השר לבטחון פנים בדרישה שיורה על הדחתו של מפקד מחוז ירושלים במשטרה יוסי פריינטי, עקב מצגים כוזבים שהציג בפני וועד הפנים שדנה בעניין תפילות יהודים בהר הבית.

ביום 8.5.13, קיימה ועדת הפנים של הכנסת ישיבה בנושא עליית יהודים להר הבית. בישיבה השתתף ניצב יוסי פרינטי, ממ"ז ירושלים, אשר ייצג את משטרת ישראל. ולדברי ויסולי, "מפרוטוקול הישיבה עולה כי ניצב פרינטי הציג מספר מצגים כוזבים מהותית בפני ועדת הפנים".

פריינטי מצוטט בדבריו בוועדה כאומר ש"משנת 67' עד היום כל ממשלות ישראל אסרו על תפילת יהודים בהר הבית." בנוסף טען פריינטי ש"היו לאורך השנים הרבה בג"צים, שעתרו על הנושא הזה. בכולם בג"ץ קיבל את עמדת המשטרה."  טענה אחרת של פריינטי שגם לגביה נטען שפריינטי שיקר, נוגעת למספר המבקרים היהודים שם ביום.

לדברי ויסולי, "דבריו של ניצב פרינטי על כך שכל ממשלות ישראל אסרו על תפילות יהודים בהר הבית הן שקר מוחלט. לא היה ולא נברא". " בכך הטעה ניצב פרינטי את ועדת הפנים של הכנסת והמציא עשרות החלטות ממשלה בנוגע לזכות התפילה של יהודים בהר הבית שלא היו ולא נבראו".

בקשר לדברי פריינטי אודות הכרעות בג"ץ בענין תפילת יהודים בהר הבית קובע ויסולי כי דבריו הם "שקר מפגיע". "עמדת המשטרה בכל הבג"צים בנושא תפילת יהודים בהר הבית היתה שיש לאסור על יהודים להתפלל בהר הבית באורח גורף, תמידי ולחלוטין.  בג"ץ לא קיבל את עמדת המשטרה בנושא זה. מאז שנת 1993 פסק בג"ץ ביותר מעשרה (10!) פסקי דין סופיים וחלוטים את ההיפך הגמור: "לכל יהודי הזכות לעלות להר-הבית, להתפלל עליו, ולהתייחד עם בוראו. זהו חלק מחופש הפולחן הדתי".

בנוסף לכך גם דבריו של ניצב פרינטי כי "אין יותר מ-10, 15, 20 יהודים שמגיעים ביום להר הבית", הם בפשטות מצגים כוזבים לחלוטין לוועדת הפנים של הכנסת, וסותרים מפורשות את דבריך כשר הממונה עליו". לדברי ויסולי, "מספר היהודים העולה להר הבית גדול פי כמה וכמה מהמספרים שננקבו על ידי ניצב פרינטי בועדת הפנים של הכנסת. יתרה מכך – רק בשבוע האחרון מנעה המשטרה ממאות יהודים לעלות להר הבית, ובחול המועד פסח וסוכות, עלו מאות יהודים מידי יום להר הבית. בכך הטעה ניצב פרינטי את ועדת הפנים של הכנסת בדבר מספר היהודים העולים להר הבית".

ויסולי מציין בחומרה את "התופעה שקצין משטרה מציג מידע כוזב לוועדה של הכנסת היא תופעה פסולה, ממש נורמה עבריינית ועומדת בסתירה מוחלטת לתפקידיה וסמכויותיה של המשטרה ולהוראות החוק. התנהלות זו מערערת את אחד מעמודי התווך של המשטר הדמקרטי שהוא הפיקוח של הכנסת על פעולות הרשות המבצעת, ובכללה משטרת ישראל".

"שלטון החוק מחייב שהמשטרה תדיח כל קצין אשר נתפס בהצגת מידע כוזב לכנסת". מסיים ויסולי ודורש ש"לאור האמור לעיל, הינך מתבקש בזאת להדיח לאלתר את ניצב יוסי פרינטי על שהציג מצגים כוזבים ביודעין ובאופן חמור, והטעה את ועדת הפנים של הכנסת".

תגובה 1: