יום חמישי, 4 ביולי 2013

קריאה דחופה נוכח סכנה מתקרבת בהר הבית

ארגוני המקדש שיגרו אל מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יוסי פריינטה, קריאה דחופה, נוכח סכנה מתקרבת בהר הבית. במכתב הזהירו ארגוני המקדש מפני תוצאות קשות שעלולות להתרחש בהר הבית אם ההתפתחויות האחרונות לא יטופלו באופן מיידי.

 אחת מקבוצות ההתנפלות הערביות בהר הבית  אתר קרן אלאקצא

במכתב ששלחו ארגוני המקדש לפני יומיים הם מתארים איך שלאחרונה כל יהודי העולה להר הבית מתקבל על ידי קבוצות איסלמיות יזומות בהתנפלויות מילוליות ואף פיזיות.

לדבריהם, מדובר בקבוצות התנפלות של מאות מוסלמים, גברים נשים וילדים, שמתגודדים ברחבות הפתוחות שבהר הבית בחוסר מעש, או מתיישבים בקבוצות לימוד במעברים בעוד המסגדים ריקים וממוזגים, ואורבים לעימותים עם היהודים בשעות הפתיחה המועטות. מתגודדים אלו היו שותפים כבר מספר פעמים בתקיפות אלימות ועימותים פיזיים עם יהודים בהר הבית.

"ככל הידוע לנו, התופעה הזאת, של התקבצות למעגלים של "לימוד" לא רק שהיא חדשה ואין זכר לה בשנים עברו, לא הקרובה ולא הרחוקה יותר, והיא פרי יוזמתם של גורמים פונדמנטליסטים איסלמיים, בעיקר מחוגו של השייח' ראאד סלאח ומגורמים אחרים הקשורים לרש"פ. מדובר בגורמי טרור לכל דבר ועניין וכך צריך להתייחס אליהם".

"רבים מן הצעירים המסתובבים בהר תוקפים את היהודים העולים להר בקללות ובאלימות מילולית. דוגמאות מעטות מ"פניני הלשון" שהיו מנת חלקם של יהודים העולים להר הבית בשבועות האחרונים, הם: "בדם ובאש נפדה את אל קודס", "יהודים כלבים עופו מירושלים", "אנחנו נהרוג אתכם בקרוב".

 יהודים בהר הבית - יעד ההסתה הערבית  אתר קרן אלאקצא

"ברור לנו, כתבו ארגוני המקדש," שכל המקרים האלה הם נסיון ליצור פרובוקציה, על מנת להביא לידי ריב ומדון. ובכך, לסלק מן ההר את הנוכחות היהודית, ושכל התעלמות ממנה מתפרשת על ידיהם כחולשה וכויתור על ריבונותנו בהר".

ארגוני המקדש קוראים לחלוקת ההר וגיבוש מקומות בטוחים ליהודים ללא היתקלויות עם מוסלמים. תוך אימוץ ההמלצות של שרים ואישי ציבור להסדיר בהר הבית נוהג הדומה למקובל במערת המכפלה. לקבוע זמנים בהם יוכלו יהודים להיכנס להר הבית ללא נוכחות מוסלמית, כדי שיוכלו להסתובב בתחושת ביטחון, בלא להיות חשופים לסכנה. כמו כן דורשים ארגוני המקדש לתגבר את יחידת המקומות הקדושים בשוטרים נוספים שיתנו מענה בטחוני במקום. ודרישה לקיים בידוק בטחוני מלא בכל שערי הר הבית בדומה לקיים בשער המוגרבים.

פשיטת המשטרה

שעות מספר לאחר שיגור הקריאה הדחופה דיווחו הערבים שהמשטרה פשטה על משרדי הארגון של קבוצות המתנפלים בהר הבית. יש לציין שרובם הם תושבי כפרים בצפון, המאורגנים מטעם התנועה האיסלמית הצפונית של ראאד סאלח שכבר הורשע בעצמו פעמים מספר בגין עימותים כוחות הבטחון, והוא מורחק זה תקופה ארוכה מתחומי העיר העתיקה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה