יום שני, 1 ביולי 2013

מכתב למערכת מעולה חדשה. מקדומים להר הבית

שלום לכם חברי וחברותי היקרים לי מאד,


בהר הבית

זכיתי לעלות להר הבית בהתרגשות גדולה בזכותו של תושב קדומים - בנימין קוסובסקי שיזם את העליה. אני מקווה שביקור זה יהיה ראשון בסדרה ורבים מתושבי קדומים יצטרפו לסיורים הבאים.



הקבוצה כללה חברים מקדומים בהדרכתו של הרב ישראל אריאל ממשחררי הר הבית לפני 46 שנים. הרב אריאל תיאר לנו את המקום מיד עם שחרורו  שהיה שומם, מחנה צבאי עם כלי רכב צבאיים בחלקם חדשים, תחמושת בכמות אדירה שהרגה כ - 200 חיילי צבא הגנה לישראל, שמסרו נפשם על ההר הזה.



עם הרב ישראל אריאל בהר הבית

לפני הכניסה להר בודקים את היהודים בדיקה מדוקדקת ואילו הגויים מכל רחבי תבל עוברים להם במהירות. אנחנו חשודים ומוזהרים לא להתפלל, לא להשתחוות, ולהשאר כל הזמן ביחד בקבוצה.

על ההר מסתובבים "שועלים" רבים מאד.
למרות שידעתי וקראתי היה לי מאד קשה לראות איך פספסנו, איך ויתרנו, איך מסרנו את המתנה היקרה הזו לאויבים. קריאות וצרחות של נשים וילדות  "אלה הוא אכבר" ליוו אותנו, מבטים עויינים, דחיפות וליווי צמוד של שוטר יהודי, ערבי והוואקף שבודקים שאף אחד לא ימלמל, יתכופף בקיצור, גלות, גלות ...

בקבוצה השתתף יוני זמין הכהן. מסתבר שנשיאת כפיים (הרמת הידיים)  מחוץ לבית המקדש היא מתחת לגובה הכתפיים ובמקדש ובהר הבית מעל הראש.  הרב אריאל בהדרכתו ו"כאילו" ביקש שיוני יראה לנו איך נושאים כפיים הכהנים בהר הבית. הבחור הרים את ידיו כלפי מעלה והחל לברך אותנו, מעמד מרגש ביותר. השוטר הערבי והוואקף התקרבו ונזפו בשוטר היהודי שמרשה לו, הנ"ל המשיך ואנחנו ענינו לו כמו שעונים במקדש - "ברוך ה' אלוקים אלוקי ישראל, מן העולם ועד העולם".

יהודים בהר הבית

הסיור המשיך בהסבריו המרתקים של הרב אריאל. אני הייתי די שקועה במחשבות, בתפילות ומראות  שנגלו לעיני. השוטרים (היהודי והערבי) זרזו אותנו להתקדם.

כשיצאנו מהשער מאחורי הגדר - הגענו למקום שבו מותר להתפלל ולשיר, איזה מזל...
שם שרנו בהתרגשות "יבנה המקדש, עיר ציון תמלא" בהמשך הרב ישראל אריאל ביקש שנשנה את המלה ושרנו "נבנה המקדש".
אמרנו לשוטר היהודי תודה, ובקול אמרתי לערבים להתראות אנחנו חוזרים לכאן עוד מעט.

מסקנות:
א. הגיע העת שנתחיל להרגיש את חסרונו של בית המקדש בחיינו ונזכור שבנייתו תלויה מאד גם בנו .
בהר הבית

ב. ככל שיעלו יותר יהודים להר - כמובן במקומות המותרים לכל הדעות, העולם יבין שלא ויתרנו עליו. מעניין לראות את תגובת הערבים לקבוצות יהודיות דתיות. צרחות, הקנטות וכו'. הערבים מבינים שאם יהודים דתיים עולים הם רציניים , כמו שהרב ישראל אריאל אמר בזמן שהערביות צרחו - מה לעשות בעל הבית הגיע וזה די מעצבן.
ג. לטוענים שעוד לא הגיעה השעה - אני מזכירה ימים רחוקים שרבנים אמרו עוד לא הגיעה השעה, והשמים התמלאו בעשן סמיך.
ד. אני הקטנה, הבת של אבא ופרומה עליהם השלום, זכותם תגן על כולנו, בטוחה שאם הרב צבי יהודה היה חי בימינו ורואה שהסוגיה היא לא רק דתית, אלא ריבונית/ פוליטית הוא היה קורא לכולנו לעלות להר.

בציפיה לישועה ולגאולה שלמה,

באהבה, שושנה


עם הרב ישראל אריאל ביציאה מהר הבית



עבודה ערבית בהר הבית - הורסים ככל הניתן



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה