יום שני, 5 באוגוסט 2013

לא רק שהמשטרה סוגרת את הר הבית ליהודים היא גם משתיקה את קול המחאה

http://img.mako.co.il/2012/08/30/280261.jpg
ממ"ז ירושלים יוסי פרינטי - עובר על החוק
משטרה עבריינית: אמש הגיע קבוצת יהודים למחות על סגירת הר הבית ליהודים | קצין הכותל ירון ביטון פנה למוחים ושיקר בפניהם כי החוק אוסר על הנפת שלט במקום זה - עו"ד ויסולי הפנה אותו לחוק שדווקא מתיר פעולה שכזו אך ללא הועיל | עו"ד אביעד וויסולי פנה הבוקר למשטרה ולממ"ז ירושלים בדרישה לפיצוי ע"ס 50,000 שקלים לכל משתתפי המחאה, בגין הפרה בוטה של החוק

להלן המכתב המלא שנשלח על ידי עו"ד אביעד ויסולי - יו"ר המטה המשותף של תנועות המקדש



המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש
דישראלי 36 חיפה 3433436 Disraeli St.     טל': 8112099 – 04 5791746 – 050 Tel.:
פקס: 8243490 - 04 Fax:                             אימייל: mikdash@mateh.org  Email:

בס"ד

כט' מנחם-אב התשע"ג  5.8.13                                                                מבלי לפגוע בזכויות


לכב'                                         מיידי – למסירה אישית לנמען
ניצב יוסי פרינטי, ממ"ז
מחוז ירושלים
משטרת ישראל
ירושלים


באמצעות פקס



הנדון:   פגיעה בחופש ההפגנה שלא כדין ודרישת פיצוי

  1. ביום א' כח מנחם-אב התשעג 4.8.13 בשעה 19:30 לערך הגיעה מכל רחבי הארץ קבוצה של חברי המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש (ובתוכה הח"מ), כדי לקיים עצרת מחאה כנגד סגירת שער המוגרבים ל – 10 ימים.  העצרת היתה אמורה להתקיים בסמוך לדרך המוליכה משער המוגרבים לשער האשפות בירושלים.

  1. ברגע שהקבוצה הניפה שלט אחד, ניגש אליה רפ"ק ירון ביטון, הציג עצמו כמפקד הכותל ודרש את הסרת השלטים.  לטענתו, אין להפגין או להניף כל שלט בכל השטח שבין רחבת הכותל ועד שער האשפות ללא הרשאה מהממונה על הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ' (להלן "הממונה").

  1. אמרתי לרפ"ק ביטון כי הוא טועה וכי האיסור חל אך ורק ברחבת הכותל ואולם הוא עמד על כך על כך שאיסור ההפגנה בתקנות המקומות הקדושים חל עד לשער האשפות.  בכך אילץ אותנו רפ"ק ביטון לוותר על עצרת המחאה שתכננו במקום.

  1. אכן רפ"ק ביטון טעה.  תקנות המקומות הקדושים התשמ"א 1981 קובעות כלדקמן:

"      בתוקף סמכותי לפי סעיף 4 לחוק השמירה על המקומות הקדושים, תשכ"ז-1967, ולאחר התייעצות עם הרבנים הראשיים לישראל, אני מתקין תקנות אלה:
הגדרות
 
1.  בתקנות אלה –
        "מקומות קדושים" - הכותל המערבי ורחבתו, לרבות כל מבנה וכל מעבר עילי או תת-קרקעי שהכניסה אליהם היא מתוך הרחבה, והמקומות הקדושים ליהודים לפי הרשימה שבתוספת;
        "הממונה" - מי ששר הדתות מינהו, על פי המלצת הרבנים הראשיים לישראל, להיות הממונה הראשי או הממונה על מקום קדוש פלוני.
מעשים אסורים
 
2.  (א)   בתחומי המקומות הקדושים, בכפוף לאמור בתקנת-משנה (ב), אסורים:
(1)  חילול שבת ומועדי ישראל;
(1א)       עריכת טכס דתי שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום;
(2)  תלבושת שאינה הולמת;
(3)  הצבת קיוסקים או דוכנים, עיסוק ברוכלות או בכל עסק אחר;
(4)  מתן שירותי דת מכל סוג שהוא שלא בהיתר מאת הממונה;
(5)  חלוקת פרסומים שלא בהיתר מאת הממונה;
(6)  נשיאת נאום, הכרזה בקול רם או נשיאת כרזות או שלטים, והכל שלא בהיתר מאת הממונה ולפי תנאיו;
(7)  פשיטת יד וקבלת תרומות, למעט הצבת קופסאות או קופות צדקה במקומות שהועיד לכך הממונה ולמטרות שהוא קבען[1];
(8)  שחיטה;
(9)  אכילה, שתיה, או עריכת חגיגה מחוץ למקומות שהועיד לכך הממונה;
(10)       עישון;
(11)       לינה מחוץ למקומות שהועיד לכך הממונה;
(12)       הכנסת בעלי חיים.
תק' תש"ן-1989
ק"ת תש"ן מס' 5237 מיום 31.12.1989 עמ' 190
הוספת פסקה 2(א)(1א)
        (ב)   ברחבת הכותל המערבי לא יחול איסור העישון בימי חול אלא באזור הסמוך לכותל המערבי; באזור הסמוך לדרך המוליכה לשער האשפות יחולו האיסורים שבפסקאות (1) עד (3) ו-(7) בלבד.

  1. עצרת המחאה התקיימה באזור הסמוך לדרך המוליכה לשער האשפות, ובאזור זה תקפים אך ורק האיסורים בפסקאות (1) עד (3) ו – (7) בלבד, ואילו איסור ההפגנה, הוא איסור מס' (6), אינו תקף באזור זה, בהתאם לתקנות הנ"ל.

  1. על פי תקנות המקומות הקדושים, באזור הסמוך לדרך המוליכה לשער האשפות (במקום אשר היתה אמרוה להתקיים עצרת המחאה) מותר לתת שירותי דת מכל סוג שהוא, לחלק פרסומים ללא הגבלה, לשאת נאומים, להניף כרזות ושלטים ללא הגבלה, לשחוט, לאכול ולשתות, לעשן, ללון ולהכניס בעלי חיים, ללא כל צורך בקבלת רשות מהממונה.

  1. לאור עדויותיו של מפקד יחידת המקומות הקדושים סנ"ץ אבי ביטון בבתי המשפט, כי הוא קובע את הנהלים במקומות הקדושים בעל-פה, אנו מסיקים כי רפ"ק ביטון קיבל הוראה (בלתי חוקית בעליל) ממפקדו, סנ"ץ אבי ביטון, לאסור הפגנות ועצרות מחאה בסמוך לדרך המובילה לשער האשפות.  אין חולק כי נוהל בעל-פה זה, הסותר דבר חקיקה בכתב, מהווה הוראה בלתי חוקית בעליל והוא בטל מעיקרו מחד, ונותנו חורג מסמכותו ועובר על החוק.

  1. איסור על קיום הפגנה או עצרת מחאה שלא כדין מהווה פגיעה קשה ובלתי חוקית בעליל בזכויות האדם הראשונות במעלה של חופש הביטוי וההפגנה, מלבד הפרת החוק, כאמור לעיל.

  1. הינך נדרש להורות לסנ"ץ אבי ביטון ולרפ"ק ירון ביטון להימנע מלהפריע למפגינים ולחופש ההפגנה וחופש הביטוי בדרך המובילה מרחבת הכותל המערבי לשער האשפות.  בתקופה הקרובה בכוונתנו לקיים עוד עצרות מחאה במקום, ועל כן הוראתך זו נדרשת באורח מיידי.

  1. בנוסף, משטרת ישראל נדרשת לשלם פיצוי למטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש וחבריו שהגיעו מכל חלקי הארץ להפגין באורח חוקי, והמשטרה מנעה זאת מהם שלא כדין.  לצורך פשרה בלבד, נהיה מוכנים לקבל את הסכום של 50,000 ₪ במידה ויוסכם על כך בכתב בתוך שבעה (7) ימים מתאריך המכתב וישולם בתוך שלושים (30) יום.

אין באמור במכתב זה כדי להוות כל ויתור, השלמה, עיכוב, דחיה, הפחתה, הסכמה או מיצוי טענות באורח חלקי או מלא, על נושא כלשהו שהועלה בעבר או שיועלה בעתיד ו/או על כל דרישה, בקשה, טענה, תלונה, סעד, טען-ביניים, צו, הודעה, תביעה או עתירה על פי כל דין ונגד כל אדם. 


בכבוד רב,
אביעד ויסולי, עו"ד
יו"ר המטה המשותף
לתנועות הר הבית והמקדש
העתק: השר לבטחון הפנים
המפכ"ל
ממ"ר דוד
ח"כ מירי רגב, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת


[1] ר' נוהל בי"פ תשס"ו מס' 5496 מיום 19.2.2006 עמ' 1928.

2 תגובות:

  1. ומלכות הרשעה מהרה תעקר ותשבר ותכניע במהרה,ונבנה במהרה את בית המקדש בלי הפרעות

    השבמחק
  2. זהו פריינטי משכונה ד' בבאר שבע אשר היה מעורב כמפקד תחנה בשערוריית פתיחת תיק חקירה מחדש בניגוד לחוק וללא סמכות (במסגרת ערר שאך ורק הפרקליטות מוסמכת להחליט בו ) ובהיותו בניגוד עניינים. ראה ת"א (באר שבע ) 54676-05-11 . התיק בערעור במחוזי.

    השבמחק