יום שלישי, 6 באוגוסט 2013

המשטרה מנסה לדכא מחאה חוקית

משמרת מחאה של חברי המטה המשותף של ארגוני המקדש פוזרה על ידי המשטרה

משמרת המחאה התקיימה בכניסה לשער המוגרבים של הר הבית אור ליום שני, על סגירת ההר ליהודים כמעט כל ימי החודש האחרון, חודש אב


נתניהו הביתה
נתניהו (העם רוצה) הביתה! - שלט מחאה נגד סגירת הר הבית ליהודים


משמרת מחאה נגד סגירת הר הבית ליהודים

סגירת הר הבית הגיעה לשיא, כאשר נסגר בפני יהודים לשבועיים האחרונים. למעשה הר הבית לא נסגר בפני יהודים למשך תקופה ארוכה כל כך בכל עשר השנים האחרונות, מאז נפתח מחדש בשנת תשס"ג (2003).

לאחר דקות ספורות של שהייה במקום, ברגע שהקבוצה הניפה שלט אחד, ניגש אליהם רפ"ק ירון ביטון, הציג עצמו כמפקד הכותל ודרש את הסרת השלטים.  לטענתו, אין להפגין או להניף כל שלט בכל השטח שבין רחבת הכותל ועד שער האשפות ללא הרשאה מהממונה על הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ'.

המוחים טענו בפני רפ"ק ביטון כי הוא טועה וכי האיסור חל אך ורק ברחבת הכותל. אולם ביטון עמד על כך שאיסור ההפגנה בתקנות המקומות הקדושים חל עד לשער האשפות. ביטון אילץ את המוחים להתרחק ולבטל את עצרת המחאה שתכננו במקום.

יו"ר מטה ארגוני המקדש עו"ד אביעד ויסולי שנוכח באירוע, פנה היום למפקד המחוז יוסי פריינטי, בדרישת פיצויים על פגיעה בחופש ההפגנה שלא כדין. לדברי עו"ד ויסולי בקטע הדרך שבין שער האשפות לכניסה לרחבת הכותל מותר לחלק פרסומים ללא הגבלה, לשאת נאומים, ואף להניף כרזות ושלטים ללא צורך בקבלת רשות מהממונה על הכותל.

"לאור עדויותיו של מפקד יחידת המקומות הקדושים סנ"ץ אבי ביטון בבתי המשפט, כי הוא קובע את הנהלים במקומות הקדושים בעל-פה", מסיק ויסולי "כי רפ"ק ביטון קיבל הוראה (בלתי חוקית בעליל) ממפקדו, סנ"ץ אבי ביטון, לאסור הפגנות ועצרות מחאה בסמוך לדרך המובילה לשער האשפות. אין חולק כי נוהל בעל-פה זה, הסותר דבר חקיקה בכתב, מהווה הוראה בלתי חוקית בעליל והוא בטל מעיקרו מחד, ונותנו חורג מסמכותו ועובר על החוק".

לדברי ויסולי, "איסור על קיום הפגנה או עצרת מחאה שלא כדין מהווה פגיעה קשה ובלתי חוקית בעליל בזכויות האדם הראשונות במעלה של חופש הביטוי וההפגנה, מלבד הפרת החוק, כאמור לעיל".

ויסולי דורש "להורות לסנ"ץ אבי ביטון ולרפ"ק ירון ביטון להימנע מלהפריע למפגינים ולחופש ההפגנה וחופש הביטוי בדרך המובילה מרחבת הכותל המערבי לשער האשפות. בתקופה הקרובה בכוונתנו לקיים עוד עצרות מחאה במקום, ועל כן הוראתך זו נדרשת באורח מיידי".

בנוסף, דורש עו"ד ויסולי "לשלם פיצוי למטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש וחבריו שהגיעו מכל חלקי הארץ להפגין באורח חוקי, והמשטרה מנעה זאת מהם שלא כדין". בסך של 50,000 ₪ במידה ויוסכם על כך בכתב בתוך שבעה (7) ימים מתאריך המכתב.

מחר (ד) צפוייה עצרת מחאה בשער המוגרבים. עולי ההר ותמוכיהם מתכוונים להתפלל תפילת שחרית בשער המוגרבים, בדרישה לפתוח מחדש את הר הבית לעליית יהודים.


כתבות קשורות:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה