יום ראשון, 11 באוגוסט 2013

הר הבית נפתח הבוקר ליהודים. רבים עולים להר

 
ר' יהודה גליק בהר הבית עם קבוצה מכפר סבא


הר הבית נפתח מחדש לכניסת יהודים לאחר שבשבועיים האחרונים היה סגור ליהודים, בגלל התפרעויות של מוסלמים במקום. רבים עלו הבוקר להר ורבים צפויים לעלות בצהריים. 


הרב חיים ריצ'מן בהר הבית עם קבוצת דוברי אנגלית

לאחר שבשבועיים הראשונים של הרמדאן סגרה המשטרה את הר הבית פעם אחר פעם לנוכח התפרעויות מוסלמים נגד יהודים שעלו למקום. נכנעה המשטרה בשבועיים האחרונים וסגרה כליל את שער המוגרבים לכניסת יהודים. שער המוגרבים הוא השער היחיד שממנו המשטרה מאפשרת כניסת יהודים במשך כל השנה. מעשרת השערים האחרים של הר הבית המשטרה אינה מאפשרת ליהודים להכנס אף פעם.

הרב יהודה גליק, שעלה אף הוא הבוקר להר הבית, סיפר על תחושת ההקלה שחשים יהודים רבים עם פתיחת הר הבית מחדש. "במשך שבועיים היינו מנותקים לגמרי מבית חיינו" אמר. "דווקא בחודש אב, החודש הכי דומיננטי בעניין המקדש, הצליחו המוסלמים במזימתם לסגור עלינו את הר בית מקדשנו". על הדרג המדיני לתת למשטרה את ההוראות הנכונות, לאבטח כניסת ותפילת יהודים בהר הבית, עליו נאמר ביתי בית תפילה ייקרא".

אסף פריד שעלה גם הוא הבוקר להר הבית, דיווח על תילי אשפה שממלאים את חצרות המקדש. עוד הוא מספר על כמה מוקדים של חומרי בניה ועבודות קרקע שראו במקום, ומצביע על העובדה שקיים חשש שהמוסלמים ניצלו את תקופת סגירת המקום מעיני היהודים, כדי להמשיך את הרס המימצאים היהודים במקום, וקביעת עובדות חדשות בשטח. 


ברוכים הבאים! סיפור של חזרה הביתה

סיפור של חזרה הביתה.
כשעלו ארצה, הר הבית היה סגור ליהודים. עלו להר מיד עם פתיחתו

הרב חיים ריצ'מן הדריך הבוקר קבוצה בהר הבית, של כמה עשרות יהודים בהר הבית. בין יתר העולים, היו משה מאיר וחוה דוקס, שזכו לעשות עליה כפולה.

משה מאיר וחוה דוקס, עולים חדשים טריים מארה"ב, זכו הבוקר לעלות להר הבית בפעם הראשונה בחייהם. בני הזוג הגיעו לביתם החדש במעלה אדומים בטיסת "נפש בנפש" בט"ו באב האחרון. הם הביעו התרגשות רבה על זכותם הגדולה, בחזרה הביתה, לעלות לביתו של הקב"ה.

תזכורת

בסוף השבוע האחרון השתתפו מאות בעצרת תפילה ומחאה על סגירת ההר ליהודים. בעצרת שהתקיימה בשער הכניסה להר הבית דרשו המוחים לאפשר כניסה חופשית של יהודים להר הבית, והפסקת ההתנכלויות כלפי יהודים העולים להתפלל ולקיים את מצוות היהדות במקום.

וועדת הפנים של הכנסת דנה הבוקר ב"מניעת עליית יהודים להר הבית במהלך הרמדאן", וב"הערכות לעליית יהודים להר הבית בחגי תשרי".

יהודים עולים להר הבית מיד עם פתיחתו מחדש ליהודים

יהודים עולים להר הבית מיד עם פתיחתו מחדש ליהודים

יהודים עולים להר הבית מיד עם פתיחתו מחדש ליהודים
  
יהודים עולים להר הבית מיד עם פתיחתו מחדש ליהודים

יהודים עולים להר הבית מיד עם פתיחתו מחדש ליהודים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה