יום שני, 21 באוקטובר 2013

ארגוני המקדש הגישו תלונה לחברת החדשות של ערוץ 2

דגל ישראל בהר הבית

כמה מהעולים להר הבית הניפו בשבוע שעבר דגל ישראל בהר הבית, לאחר קריאת שמע ולפני שירת ההימנון הלאומי.

מגישת החדשות ערוץ 2, הגב' יונית לוי בחרה להביע את עמדותיה במקום לתת סיקור תיקשורתי עובדתי והוגן. המטה המשותף לתנועות המקדש הגיש תלונה:


ראו קישורים נוספים באותו ענין:

המטה המשותף לתנועות הר הבית והמקדש
דישראלי 36 חיפה 3433436 Disraeli St.     טל': 8112099 – 04 5791746 – 050 Tel.:
פקס: 8243490 - 04 Fax:                             אימייל: mikdash@mateh.org  Email:

בס"ד

י"ז מרחשוון התשע"ד  21.10.13                                                              מבלי לפגוע בזכויות


לכב'                                        
מר אבי וייס – מנכ''ל חברת החדשות של ערוץ 2
קריית התקשורת, נווה אילן
ד.נ. הרי יהודה 90850

באמצעות פקס שמספרו: 02-5339809

הנדון: תלונה כנגד גב' יונית לוי ו"המהדורה המרכזית"
  1. ביום 14.10.2013, עלתה קבוצת יהודים להר הבית, התפללה, הניפה את דגל ישראל ושרה את "התקווה". באותו ערב, שידרתם כתבה של אוהד חמו על אירוע זה ב"מהדורה המרכזית" של חדשות ערוץ 2 שאותה הגישה הגברת יונית לוי.
  2. גב' לוי חיוותה את דעתה הפוליטית/האישית בפתיח לכתבה הנ"ל וכך אמרה:
''שלושה עשר פעילי ימין נעצרו היום אחרי שערכו תפילה בהר הבית, למרות האיסור לעשות זאת, במקום הנפיץ הזה מספיק אירוע מסוג כזה, כפי שכבר נוכחנו לדעת בעבר, כדי להדליק את האזור כולו. כתבנו אוהד חמו היה היום בהר הבית".
  1. הפתיח של יונית לוי המצוטט לעיל הוא, עובדתית, שקרי ומופרך לחלוטין. הר הבית אינו מקום ''נפיץ'' – הוא מעולם לא התפוצץ עקב אירוע כזה או אחר. כמו כן, מעולם לא "נוכחנו לדעת" שאירוע כזה "מספיק...להדליק את האזור כולו".  ה"עובדות" הללו, על פניהן, הן בפשטות כוזבות.
  2. אף אם הייתה בכוונתה של גב' לוי להקיש את "התפילה היהודית בהר הבית'', לעלייה של אריאל שרון להר הבית בשנת 2000, הרי שכל עיתונאי מתחיל יודע שהאינתיפאדה השנייה תוכננה על-ידי ערפאת מייד לאחר כישלון שיחות קמפ-דייוויד ולא התחוללה כתוצאה מעלייתו של אריאל שרון להר הבית. וממילא, שרון לא התפלל בהר הבית.
  3. אמירתה של יונית לוי, מהווה הבעת דעה אישית, תוך שימוש בעובדות שקריות.  דעות כאלה מושמעות תכופות על ידי החמאס, ח"כים ערבים ופעילי שמאל קיצוניים.
  4. הטרמינולוגיה שבה השתמשה גב' לוי יכולה להתפרש אף כדי הסתה לאלימות ומתן לגיטימציה לטרור: תפילה יהודית בהר הבית יוצרת לגיטימציה לפיצוץ (אוטובוסים? מסעדות?) וציפייה להתלקחות האזור כולו.  הזוי.
  5. גם ההכללה הגורפת שציינה גב' לוי כי חל איסור על יהודים להתפלל בהר הבית היא שגויה.  זכותם של היהודים להתפלל בהר הבית, המקום הקדוש ביותר ליהודים עלי אדמות, מעוגנת כזכות אדם יסודית במשטר דמוקרטי (חופש הדת והפולחן), חקוקה בשני חוקים לפחות (חוק השמירה על המקומות הקדושים וחוק יסוד: ירושלים בירת ישראל) ואף הוכרה על ידי בג"ץ למעלה מתריסר פעמים.  לדוגמא:
"נקודת המוצא העקרונית הינה כי לכל יהודי הזכות לעלות להר-הבית, להתפלל עליו, ולהתייחד עם בוראו. זהו חלק מחופש הפולחן הדתי; זהו חלק מחופש הביטוי. (בג"צ 2725/93 - גרשון סלומון נ' מפקד מחוז ירושלים ואח' . פ"ד מט(5), 366, עמ' 368-369)
למשטרת ישראל ניתנו סמכויות להגבלת זכות התפילה של יהודים בהר הבית בתנאים מסוימים ומוגבלים ביותר (ודווקא באותו אירוע המשטרה הודתה בבית המשפט כי אין כל עבירה או איסור גורף ליהודים להתפלל בהר הבית). ועל כן, ההכללה הגורפת בדבריה של גב' לוי "למרות האיסור לעשות זאת" היא קביעה כוזבת אשר מטעה את הצופים.  אין "איסור לעשות זאת" אלא הגבלות מסוימות בתנאים שנויים במחלוקת.
  1. סעיף 46 (ג) לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש''ן – 1990, קובע כי:
"מורשה לשידורים לא ייתן בשידוריו, בין במישרין ובין בעקיפין, בין בכתב ובין בדרך הבעה אחרת, כל ביטוי לדעותיו האישיות.''
  1. הבעת דעותיה האישיות והפוליטיות של גב' לוי (ו/או עורך המהדורה) במסגרת שידורי "המהדורה המרכזית" של חדשות ערוץ 2, תוך ציון עובדות כוזבות באורח פסקני, נועד להפיץ את דעות שמאל-קיצוניות, והינו שימוש פסול ובלתי חוקי במשאב ציבורי ובזיכיון שידור של חברת החדשות, תוך הפרת הוראות החוק הנ"ל.
  2. בנוסף, מהווים דבריה של גב' לוי בפתיח גם הפרה חמורה של תקנון האתיקה של מועצת העיתונות בישראל, הקובע כדלקמן:
·         תקנה 3א: "עיתון ועיתונאי יפעלו ביושר''.
·         תקנה 4א: "לא יפרסמו עיתון ועיתונאי ביודעין או ברשלנות דבר שאינו אמת, אינו מדויק, מטעה או מסולף".
·         תקנה 6:
א. "עיתון ועיתונאי יבחינו בפרסום בין ידיעות לבין דעות".
ב. "ידיעה המתפרסמת במסגרת של הבעת דעה יחולו עליה כללי האתיקה הנוגעים לידיעות".
ג. "פרסום ידיעות יהיה הוגן וללא הטיה".
·         תקנה 14: "לא יפרסמו עיתון ועיתונאי דבר שיש בו משום הסתה או עידוד לגזענות או לאפליה פסולה על בסיס... לאומיות, דת... אמונה או השקפה פוליטית..."
דבריה של יונית לוי המצוטטים לעיל מהווים הפרה בוטה וברורה של כל התקנות הנ"ל בתקנון האתיקה של מועצת העיתונות.
  1. למותר לציין כי דבריה של גב' לוי שודרו כ"אמת מוחלטת" בשידורי חדשות מבלי להביא דעות מנוגדות לאיזונן, וכך הוכפל הנזק שנגרם משידור העובדות הכוזבות והדעות הקיצוניות כפל כפליים.
  2. אשר על כן, הנך מתבקש להורות על שידור מתקן ומאזן לעובדות המופרכות והדעות הקיצוניות שהשמיעה גב' יונית לוי בפתיח הנ"ל, ולנקיטת הליכים משמעתיים כנגד גב' לוי ועורך המהדורה על מנת שתקלה חמורה זו לא תשנה בחדשות ערוץ 2.
  3. נודה לתגובתך בתוך שבעה (7) ימים מקבלת מכתב זה.



בכבוד רב,
אביעד ויסולי, עו"ד
יו"ר המטה המשותף
לתנועות הר הבית והמקדש

העתק:
-          ד"ר אילן אבישר - יו''ר מועצת הרשות השנייה
-          עו''ד שי באב''ד – מנכ''ל הנהלת הרשות השנייה.
-          ח''כ גלעד ארדן - שר התקשורת
-          התנועה לזכות הציבור לדעת
-          ארגון "תדמי"ת"
-          תנועות הר הבית והמקדש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה