יום שישי, 18 באוקטובר 2013

כתבת טלוויזיה: המשטרה הפעילה סוכנים סמויים בקרב קבוצות שעלו להר הבית: "זה מעורר זעם"

קבוצות של פעילי ימין תכננו להפתיע את משטרת ירושלים ואת הוואקף כשעלו ביום ראשון לרחבת הר הבית על מנת להתפלל ולהניף את דגל ישראל. אלא שבצעד חריג המשטרה הכינו לפעילים הפתעה: לצד הכוחות הגלויים הופעלו גם שני שוטרים סמויים. לפעילים לא לקח הרבה זמן עד שהבינו כי השניים לא ממש קשורים לסביבה


מאת: רועי שרון / ערוץ 10

המשטרה נלחמת בביקורים בהר הבית במישור הגלוי והסמוי. ביום ראשון האחרון עלו קבוצה של פעילי ימין לרחבת הר הבית, התפללו, שרו, רקדו והניפו את דגל ישראל. הם תכננו כי הביקור יפתיע את המשטרה והוואקף ויתפוס אותם לא מוכנים, אך הפעם המשטרה היא שהפתיעה אותם.

בצעד חריג החליטו במשטרת ירושלים כי לצד הכוחות הרבים במדים שליוו ועקבו אחר קבוצת הפעילים, יפעלו גם שני שוטרים סמויים. השניים הולבשו כשני פעילי ימין והצטרפו לסיור של שתי הקבוצות השונות שעלו. הם תיעדו באמצעות המכשיר הסלולריים שלהם את כל האירוע, הלכו עם הפעילים והקשיבו להסברים על ההיסטוריה של האתר.

אך כנראה שבמשטרה לא ממש השקיעו במחשבה על התחפושת של השניים ועד מהרה התברר לפעילי הימין שהם לא ממש חלק מהם. השניים לבשו נעלי עור, דבר העומד בניגוד להלכה, לבשו כיפות חריגות בנוף ולא הכירו אף מילה מהשירים והפסוקים שנאמרו על ההר. החשד של הפעילים התחדד לאחר שהשניים הספיקו להיות גם בקבוצה הראשונה שעלתה להר וסולקה וגם בזו השנייה שעלתה מיד לאחר מכן.

"כנראה שמישהו איבד כאן את הצפון, העובדה שהמשטרה מלווה את הסיורים האלה בסוכנים סמויים מעידה כי היא רואה בהם אויב ולא בקבוצות של מוסלמים", אמר ארנון סגל ממטה ארגוני המקדש. סגל הוסיף כי פעולות אלו של כוחות הביטחון אינן מייצרות אווירה חיובית ואמון: "יחס כזה מעורר המון זעם, המון רצון לעשות דווקא".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה