יום רביעי, 2 באוקטובר 2013

קול ששון וקול שמחה, קול חתן וקול כלה... בהר הבית

יותר מחמישים יהודים עלו היום בשעת הפתיחה הראשונה של הר הבית. בין העולים חתן וכלה שעלו בנפרד להר הבית


הרב ישראל שליסל מברך את החתן בהר הבית
רפאל מוריס ואביה צעירי הם מהדמויות הבולטות ביותר בקרב תנועת הנוער "חוזרים להר", העוסקת בהחדרת תודעת המקדש ועידוד עליה להר הבית. רפאל ריכז את פעילות הבנים ואביה ריכזה את פעילות הבנות.

את בית המקדש, לצערינו, הם עדין לא זכו להקים, אבל הערב הם יקימו יחד בע"ה בית נאמן בישראל.

אביה עלתה להר הבית יחד עם אמה בהדרכת רחל סלע משילה, פעילה בתנועת נשים למען המקדש. מוריס עלה מאוחר יותר עם עוד חבר בהדרכת הרב יהודה גליק.

הבוקר עלו כחמישים יהודים להר הבית, מנגוהות, חברון, נוקדים, שילה, קרני שומרון, בית שמש וכמובן ירושלים להר הבית. כנהוג, פנו העולים ימינה בכוונה להקיף את ההר מימין לפי ההלכה.

הכלה ומלוותיה פנו שמאלה, כמי שארעו דבר וכך מאוחר יותר עשו החתן ומלוויו. כשפגשו העולים את הכלה ומלוותיה, הם שאלו מדוע הן מקיפות משמאל. הכלה ענתה שהיום היא מתחתנת וכתגובה בירכו אותה העולים "אחותינו את היי לאלפי רבבה ויירש זרעך את שער שונאיו" והוסיפו "השוכן במקום הזה ישמחכם בבנים ובבנות וישכין ביניכם אהבה ואחוה ושלום ורעות". כך גם ברכו העולים את החתן לאחר זמן.

בשיחה עם כמה מהעולים הותיקים להר הבית נאמר לי שלא זכור להם מספר כה רב של עולים יהודים להר הבית בשבוע שלאחר החגים. הם מוסיפים ומציינים שההתענינות בנושא והנכונות לעלות להר הבית גדולה מאי פעם וכי גם רבנים שבעבר התנגדו נחרצות לעליה להר הבית שינו את עמדתם ומעונינים לעלות עם קהילותיהם.

סרט | כלה בהר הבית הבוקר

הרב חיים ריצ'מן מברך את הכלה בהר הבית

יהודים בכניסה להר הבית

עבודות ההרס בהר הבית נמשכות

עולים יהודים בהר הבית

ברכת כהן. אליעזר ברויער הכהן מברך את החתן בהר הבית

הכלה עם עולים יהודים בהר הבית

כדורגל בהר הבית

שיעור בבית המדרש שליד שער הרחמים בהר הבית

עולים יהודים בהר הבית בהר הבית

תגובה 1:

  1. לא יעזור לאף אחד הר הבית ובית המיקדש ניכנס לתודעה בגדול !!!! בנינו מדינה כבית שבונים יסודותיו ולאחר שמוכן מכניסים את דברי הערך . כך מדינת ישראל מוכנה עכשיו לבנות מתוכה את פאר ופיסגת מהותה ----בית המיקדש!!!!!

    השבמחק