יום שלישי, 29 באוקטובר 2013

היום בהר הבית - יבואו טהורים ויעסקו... בבנין המקדש

ילדי קרית ארבע, מתלמוד תורה חברון בהר הבית

הבוקר עלו להר הבית כששים תלמידים במסגרת הקבוצות של הליב"ה - המיזם לחופש יהודי בהר הבית מיסודם של קרן נחלת עצמאות ישראל והקרן למורשת הר הבית

עשרות יהודים פקדו גם היום את הר הבית. בין יתר העולים בלטו שתי קבוצות תלמידים שהגיעה כל אחת  בנפרד מהרי חברון.  


קבוצה של עשרים בחורים מהישיבה התיכונית עתניאל עלתה בטהרה להר הבית בהדרכת הרב חברון שילה. קבוצה שניה של שלושים וחמישה תלמידי כיתות ה', ו' מתלמוד תורה חברון בשיטת ברקאי עלתה בראשות מחנכי הכיתות הרבנים שי מיקלצקי ועופר בן חמו ובליווי הורים. את הקבוצות הדריכו הרב יהודה אדרי ור' אסף פריד בטוב טעם.
ילדי קרית ארבע, מתלמוד תורה חברון בהר הבית

כל העולים המבוגרים עמדו נפעמים לנוכח אימת הקודש שאפפה את הילדים מיד עם הכנסם להר הקדוש. התלמידים נאלצו להמתין בכניסה להר הבית עד שכניסתם התאפשרה וכדרכם של ילדים בריאים ותוססים, הדבר גרם לתסיסה וחוסר נינוחות מצידם. המלווים חששו שהדבר עשוי לפגום, חלילה, בתנהגות הילדים בהר הבית, אולם הופתעו לראות משמעות נוספת בדברי חז"ל: "יבואו טהורים ויתעסקו בטהרות". נראה שליבם הטהור של הילדים מרגיש בהשראת השכינה במקום המקדש גם בחורבנו וגם בנכחות העוינת של הערבים.


עליה זו ועליות רבות במשך החודש יצאו אל הפועל בזכות הפעילות הברוכה של של הליב"ה - המיזם לחופש יהודי בהר הבית מיסודם של קרן נחלת עצמאות ישראל והקרן למורשת הר הבית.

ילדי קרית ארבע, מתלמוד תורה חברון בהר הבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה