יום רביעי, 6 בנובמבר 2013

בעקבות הלחצים: בוטלה גזירת הגבלת העולים לקבוצות של 10

קבוצת מתפללים יהודים השבוע בהר הבית 
נראים יותר מ-10 יהודים
בשורה משמחת || משטרת הר הבית הפסיקה את ההתנכלויות בחלוקת העולים להר לקבוצות של 10 בלבד. | כזכור התסיסה בקרב העולים גאתה, ארגוני המקדש התריעו מפני ההשלכות החמורות שעלולות לצאת מכך, באתר הר הבית חדשות אף פורסם על 'מבצע קדש את ההר 2' שתוכנן למחר בצהריים לאות תגובה על הגבלת היהודים - כעת הודיעו המארגנים על דחיית המבצע למועד מאוחר יותר || חשיפה: כמה ממסורבי העליה מארגנים מבצע חדש כתגובה להרחקתם מההר - המועד טרם נקבע, שם המבצע יפורסם רק אחרי ביצועו בעז"ה.


בשבועות האחרונים דווחנו כאן באתר על גזירת הגבלת העולים לקבוצות ועדרים של עשר עשר, עד שקבוצה אחת לא ירדה מההר, המשטרה לא נתנה לקבוצה השניה להכנס. התוצאה הייתה שיהודים רבים לא הספיקו להכנס להר הבית ונשארו בחוץ, לעומתם אלו שהתמזל מזלם והספיקו להכנס נאלצו להמתין שעות בכניסה להר.

כעת נתבשרנו בשורה משמחת מאד על סיום הגזירה הרעה הזו. כבר ביום ראשון ראש חודש כסליו דווחו העולים להר על קבוצה גדולה של 16 יהודים שעלתה יחד בצהריים בשעה 12:50, כשאחריהם עלו עוד יהודים ללא ההמתנה הנצחית. ואולם כיום הודו שוטרי הר הבית על סיום הגזירה באופן רשמי.

ראשיתה של גזירה תמוהה ואכזרית זו, הייתה ביום שני 14/09/13 בעת מבצע 'קדש את ההר 1' המשטרה והשב"כ שהיו מודעים לארגון המבצע, ככל הנראה בעקבות האזנות בלתי חוקיות לפרסומים באיימילים, החליטו להגביל את קבוצות העולים ל-10 יהודים בלבד, 2 מחברי הקבוצה היו שוטרים סמויים עם מצלמות, וה-8 הנוספים היו מתפללים יהודים, כשלכל קבוצה כזו נצמדו כ-5 שוטרים במדים שהתכוננו ל'גרוע מכל' = הנפת דגל ישראל קריאת שמע והשתחוויה.

מאז שמרה המשטרה באדיקות אחרי גזירה זו, לאות 'נקמה' בעולים להר. אלא שהתסיסה בקרב העולים להר הלכה וגאתה. בפרט שהתווספו עוד 13 מסורבי עליה חדשים שהשתתפו במבצע הראשון של קדש את ההר. נוסף על ר' יהודה גליק ועל הרב ישראל אריאל שאף התווספו למורחקי העליה להר רק לאחרונה.

ר' יהודה גליק אף הוא, תרם מחלקו לתוך סלט התסכול שהתערבב בקרב העולים את הכרזת שביתת הרעב האישית שלו, באמצע שבוע שעבר אף פורסם על ארגון 'מבצע קדש את ההר 2' שתוכנן למחר יום חמישי בצהריים, ונשמר בסודיות עד הרגע האחרון.

אנשי השב"כ עמלו קשות בנסיון לעלות על המארגנים והמשתתפים שהיו אמורים להשתתף במבצע שיועד למחר, בזה אחר זה נקראו כל 13 משתתפי מבצע קדש את ההר 1, לחדר חקירות השב"כ בתחנת הקשילה - מרחב דוד. ואולם החוקרים העלו חרס בידם.

למשטרה לא נשאר ברירה אלא לעדן במקצת את יחסה לעולים היהודים במטרה להביא להרגעת הרוחות ולהשבת השקט והסדר למקום 'הרגיש והנפיץ' כלשונה האווילי.

והנה לכם הסקופ הבא: לכתבי הר הבית חדשות נודע כי כמה מעשרות מסורבי העליה, ביניהם 'מסורב עליה ידוע'. החליטו בימים האחרונים על התארגנות למבצע חדש רחב היקף, נכון להרגע כפי שעולה מהמידע הזעום שהגיע אלינו מועד ביצוע המבצע טרם נקבע, כן גם שם המבצע יפורסם רק אחרי ביצועו בעז"ה, כל זאת בכדי להקשות כמה שיותר על חוקרי השב"כ והמשטרה, שלא יביאו חלילה לטרפוד המבצע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה