יום שלישי, 12 בנובמבר 2013

אתמול בהר הבית - יום עמוס פעילות

הפעילות העניפה וההתענינות הציבורית בנעשה בהר הבית תופסת תאוצה. הערבים מדווחים על שבעים יהודים שעלו אתמול להר הבית. אתמול התקיים דיון מעניין במסגרת התביעה של יהודה גליק נגד המשטרה. השיעור השבועי בענייני המקדש התקיים אתמול עם שובת הרעב ר' יהודה גליק במקום מושבו למרגלות הר הבית. 


יהודים בהר הבית צילום מסך
אתרי אינטרנט של הערבים מדווחים על כשבעים יהודים שעלו אתמול בשעות הבוקר להר הבית. הערבים רואים בעלית יהודים בטהרה להר הבית, חלק מתוכנית ממשלתית כוללת לשינוי המצב בהר הבית והפיכותו בהדרגה למקום יהודי בדרך לגירוש הערבים מההר ובנין בית המקדש.

בשבועות האחרונים המשטרה מכבידה את ידה על העולים היהודים ומנסה להטרידם בדרכים שונות. למרות זאת נמשכת הנהירה להר הבית. עצם ההזדקקות של כתבי אתר זה למידע מאתרים ערביים מעידה על ההמוניות של עלית יהודים להר הבית ועל הספונטניות שלה.

בתנועות המקדש צופים התגברות משמעותית של זרם העולים להר הבית בשבועות הקרובים ובפרט בימי חג החנוכה.

דיון בבית המשפט

אתמול נערך דיון נוסף בבית המשפט השלום בירושלים במסגרת תביעת הנזיקין של ר' יהודה גליק נגד המשטרה בגין הרחקתו השרירותית (לטענתו) מהר הבית על ידי המשטרה. הדיון נערך בפני השופטת הגב' מלכה אביב.

יהודים בהר הבית צילום מסך
מפקד מרחב דוד נצ"מ אבי ביטון מסר עדות ארוכה ומפורטת במסגרת החקירה של עו"ד אביעד ויסולי - בא כוחו של התובע יהודה גליק. בעדותו אמר ביטון כמה דברים מעניינים, אשר חלקם נראים סותרים את המציאות בשטח. כך למשל מסר ביטון שיהודים בעלי חזות דתית מופלים לטובה בכניסה להר הבית ושיהודי המבקש לעלות להר הבית כשכיפה על ראשו לא יופלה לרעה ביחס לשאר המבקרים גלויי הראש.

עוד מסר ביטון בעדותו, שאין כל מניעה ליהודי להתפלל בהר הבית ובלבד שלא יעשה זאת באופן מופגן ובולט. לדבריו, הרחקתו הקודמת של גליק מהר הבית, לא היתה נעשית, לולא כתבת הטלויזיה בערוץ 10, שבה נראה גליק משלב קטעי תפילה בהסבריו לקבוצה.

...היינו קורין את שמע ולא היינו משמיעים לאזנינו מפני קסדור אחד...

שובת הרעב יהודה גליק בשיעור השבועי בקדשים וטהרות
אתמול נערך השיעור השבועי בקדשים וטהרות ביחד עם יהודה גליק למרגלות הר הבית. השיעור עסק בחלקו האחד במנחות ובחלקו השני בנגעים. את השיעור המועבר על ידי הרב פינחס אנגל, ייסד לפני שנים ר' יצחק אימס הי"ד ומשתתפים בו מדי שבוע חברים שעולים יחד להר הבית.

במסגרת השיעור אתמול סיפר אחד הלומדים - אילן ליברמן, על תוספתא שלמד השבוע, הדנה בשאלה האם הקורא את שמע צריך להשמיע לאוזניו או לא ובה נאמר: "אמר ר' מאיר פעם אחת היינו יושבין לפני ר' עקיבה בבית המדרש והיינו קורין את שמע ולא היינו משמיעים לאזנינו מפני קסדור (=חייל, שוטר) אחד שהיה עומד על הפתח...". משתתפי השיעור שאלו האם, אמנם מדובר על מלכות רשעה לפני יותר מ-1800 שנים או על תיאור מצב של הר הבית בשילטון יהודי...

הערה: כל קשר בין הנאמר בתוספתא לעיל לבין הנאמר לעיל לגבי עדותו של ביטון על אחריות הקוראים בלבד.

תגובה 1:

  1. המצב בהר הבית מזעזע יותר מהמצב בבית מדרשו של רבי עקיבא. שם הגויים התעמרו ביהודים וכאן זה יהודים שמתעמרים ביהודים.
    שם זה היה לפני כמעט אלפיים שנה בעולם עתיק, כאן מדינת ישראל היא אחת המדינות היחידות בעולם שעדין אוכפת גזירות דתיות על נתיניה.

    השבמחק