יום רביעי, 5 בפברואר 2014

הקשר בין עיר דוד, חברון, צרפת והר הבית

כחמישים יהודים עלו הבוקר להר הבית בכמה קבוצות. כמה עשרות שוטרים וקצינים (לא בתפקיד) עלו להר הבית לסיור לימודי. כולם נהנו ממקהלת הצרחניות השכירות.

  
עולים יהודים בהר הבית. בדרום ההר
הבוקר הגיעו עשרות יהודים להר הבית, חלקם בקבוצות מאורגנות וחלקם הגיעו באופן עצמאי. חלק מהעולים הגיעו במסגרת העליה השבועית של החברים של יצחק אימס הי"ד המתקיימת מדי יום רביעי. המשטרה חילקה את העולים הראשונים, שהגעו עם פתיחת ההר, לשתי קבוצות.

מצרפת להר הבית

את הקבוצה הראשונה הדריך מנכ"ל הליב"ה הרב יהודה גליק. בין העולים עם הרב גליק היתה קבוצת עולים מצרפת. אחד העולים עלה מספר פעמים והגיע במטרה ללמוד מהרב גליק כיצד להדריך את העולים להר הבית. הוא מתכוון לפעול בקרב עולי צרפת לעלות להר הבית והוא ידריכם בצרפתית. שאר העולים הגיעו להר הבית לראשונה בחייהם. מלבד העולים מצרפת היו גם ילידי הארץ.


הר הבית - סגולה לאריכות ימים

אחת העולות להר סיפרה לרב גליק, שהיא הגיעה בטהרה להר הבית לכבוד יום הולדתה שחל היום. לשאלת הרב גליק, מה הביא אותה לציין את הארוע בהר הבית, היא לא הבינה את עצם השאלה על הקשר של יהודי להר הבית  ושאלה בפליאה - מה? אינני יהודיה? ברור שכיהודיה אני קשורה מאוד להר הבית!

עולים יהודים בהר הבית. ליד שער הרחמים
הרב יהודה גליק סיפר שהוא זכה לליווי צמוד של שוטר שצילם אותו בוידאו מאז יציאתו מעמדת הבידוק ועד יציאתו מהר הבית. לדברי הרב גליק, הוא חש שהמשטרה החליטה 'להתלבש' עליו וכי מחפשים עילה כדי לפגוע בו ולהרחיקו מהר הבית. לדבריו, הוא לא חושש, שכן הוא פועל בהתאם לחוק וממילא לא ניתן למצוא כל רבב בהתנהגותו.

מחברון ומעיר דוד

בקבוצה השניה עלו יחד יהודים שהגיעו מקרית ארבע חברון ומעיר דוד. חלק מקבוצת קרית ארבע עולים מדי יום רביעי להר הבית וחלקם עולים פעם בחודש. העולים שהגיעו מעיר דוד עלו לראשונה בחייהם להר הבית. הם החליטו שלא יתכן שיהודים שמתגוררים בסמיכות להר הבית לא יעלו ולא ידעו מה מתרחש בפנים.

את הקבוצה הדריך העיתונאי ארנון סגל, המתגורר בעצמו בעיר דוד. ארנון סקר בפני העולים את המצב ההלכתי, ההסטורי והארכיאולוגי בהר הבית לצד המצב העגום השורר כיום בהר. כמנהגנו מדי שבוע, ישבנו בכותל הדרומי לצד שער הרחמים בבית המדרש על שם יצחק וטליה אימס הי"ד ושמענו דברי תורה מפי הרב עמנואל נהון מקרית ארבע, אשר דיבר על המושג 'תמיד' ('נר תמיד' לעומת 'לפני תמיד') ועל הקשר לכמיהה התמידית לבנין המקדש הבאה לידי ביטוי בעליותינו להר הבית. 

עולים יהודים בהר הבית. מתפללים מול שער המזרח

על שוטרים ומעצרים

חוץ משתי קבוצות אלו עלו יהודים נוספים להר הבית. בין היתר עלתה קבוצת קציני משטרה ושוטרים לסיור לימודי בהר הבית. השוטרים פורקו מנשקם בטרם עלייתם ההרה.

את כל הקבוצות, כולל השוטרים, קידמו צרחות של ערביות שכירות, היושבות בטל ברחבת הר הבית עד שמתקרב יהודי לכיוונן. ברגע שאחת מהן מבחינה ביהודים בעלי חזות דתית או בשוטרים או חיילים, הן פוצחות יחד בצרחות אימים עד שהיהודים מתרחקים או עד שגרונן ניחר.


לפי דיווחי הערבים ולפי דברי השוטרים, המשטרה עצרה כמה ערבים וערביה אחת שהתפרעו בהר וניסו לשבש את עליית היהודים להר הבית.

עולים יהודים בהר הבית. ליד שער הרחמים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה