יום רביעי, 19 בפברואר 2014

אבו מאזן נגד הדיון בכנסת: ביטול הריבונות הדתית של הירדנים בהר הבית מסוכנת

אבו מאזן ממשיך להסית. נגד נוכחות יהודית בהר הבית ונגד מדינה יהודית בכלל

מאת: המטה המשותף של תנועות המקדש/ מחלקת דוברות
יו"ר הרשות הערבית אבו מאזן תוקף את הדיון שיתקיים בשבוע הבא בכנסת בקשר לריבונות הירדנית בהר הבית. עוד אמר כי לעולם לא יסכים להכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית.
בראיון לעיתון בקטאר אמר אבו מאזן, שבכל הקשור לסוגיית הר הבית והחרדה לגורלו הרשות וירדן מתואמים ביניהם. לדבריו, הם מבקשים להמשיך את ההסדר שבו הר הבית נמצא תחת ריבונות ירדנית, וכל שינוי בו להעברת הריבונות לידי ישראל מסוכנת. עוד הוסיף כי בהתאם לכך חתמה הרשות בתחילת השנה את ההסכם שלה עם ירדן על הר הבית.
הדיון במליאת הכנסת על הריבונות בהר הבית היה אמור להתקיים כבר אמש (ג), אלא שלבקשת ראש הממשלה דרש יו"ר הקואליציה יריב לוין, לתאם מראש את הצעת ההחלטה עם לשכת ראש הממשלה. בהתאם לכך נדחה הדיון במליאה ליום שלישי בשבוע הבא, בכוונה שעד אז יגיעו לסיכומים משותפים.
בקשר לסוגיית ההכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית, אמר אבו מאזן, שהוא לעולם לא יסכים לכך. הדרישה הזו של נתניהו היא מכשול לשלום. "אם הוא יתעקש על כך, לא יהיה שלום", אמר אבו מאזן.
יוזם ההצעה חבר הכנסת משה פייגלין, שעלה היום להר הבית לראשונה מאז שראש הממשלה מנע זאת ממנו לפני כשנה, אומר שהוא רואה בעלייתו הבוקר את "תחילתה של השבת הריבונות הישראלית המלאה להר הבית". ביום ג' הבא יעלה לדיון במליאת הכנסת נושא הריבונות בהר. ו"אני מקווה שכנסת ישראל תאמר באופן ברור לממשלת ישראל, שהגיע הזמן לממש את הריבונות, ולאפשר לכל יהודי לעלות להר מכל שער". הוסיף פייגלין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה