יום ראשון, 6 באפריל 2014

דיון ראשון בוועדת צור לבדיקת התנהלות המשטרה בהר הבית

נציגי היהודים העולים להר הבית יציגו מחר לראשונה את טענותיהם בפני ועדת המשנה בראשות ח"כ דוד צור


שובת הרעב יהודה גליק עם כ"ח דוד צור
מחר בבוקר תתכנס לישיבה ראשונה וועדת המשנה המיוחדת לבדיקת כניסת היהודים להר הבית. בוועדה המשנה המיוחדת חברים חה"כ דוד צור (התנועה), ח"כ זבולון כלפה (הבית היהודי), וח"כ נחמן שי (העבודה).

יו"ר ועדת הפנים של הכנסת חברת הכנסת מירי רגב הקימה את הוועדה המיוחדת לאחר שועדת הפנים קיבלה בשנים האחרונות מאות תלונות של יהודים, על התנכלויות שהם סובלים מאנשי הוואקף וממשטרת ישראל כאשר עלו להר הבית.

לאחר כמה ישיבות שנציגי המשטרה הכחישו בהם עדויות מכלי ראשון של עולי ההר, החליטה ועדת הפנים הממונה על ביקורת המשטרה, לבחון בעצמה את הדברים מקרוב, ולדאוג ליישום בפועל של החלטת הממשלה לאפשר כניסת יהודים חופשית להר הבית, ללא המתנות מסורבלות שאורכות לפעמים עד 3 שעות.

לדיון מחר הוזמנו נציגי הליב"ה לחופש יהודי בהר הבית, הקרן למורשת הר הבית, התנועה לכינון המקדש, נשים למען המקדש וארגונים נוספים הפועלים לחיבור מחדש להר הבית.

יו"ר הוועדה ח"כ דוד צור פנה למשטרה בדרישה למנוע מצב שבו ההר נסגר לעיתים קרובות לכניסת יהודים, ונותר פתוח למוסלמים. התנהלות שחזרה על עצמה בעיקר בחגי ישראל, בעקבות אלימות מצד גורמים איסלמיים שביקשו למנוע כניסת יהודים להר.

מנהל הליבה לחופש יהודי בהר הבית, שיעיד מחר בוועדה על ההתרחשויות בהר הבית, שובת רעב כבר השבוע שלישי ברציפות, לאחר שהמשטרה החליטה למנוע ממנו את הכניסה להר הבית. לטענת המשטרה נוכחותו של גליק בהר הבית מרגיזה את המוסלמים, שמפירים בעקבות כך את הסדר הציבורי במקום.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה