יום שני, 28 באפריל 2014

המקובל "החלבן" לחרדים שעולים להר הבית "עלו והצליחו להקים שכינתא מעפרא".

המקובל הרב חיים כהן על רקע הר הבית והמכתב
מצורף מכתב בכתב ידו || החרדים העולים להר הבית קיבלו תמיכה מפתיעה מהמקובל האלוקי הרב חיים כהן 'החלבן'. התמיכה נמסרה בכתב יד קדשו "עלו והצליחו להקים שכינתא מעפרא". | תמיכת הרב מצטרפת לתמיכתם של הרבנים הגאונים מאיר מאזוז, חיים פסח הורביץ, שמואל אליהו, ומאיר הייזלר שליט"א

הרבנים יוסף אלבום ויעקב היימן מחשובי העולים החרדים להר הבית פנו אל המקובל 'החלבן', הרב חיים כהן, ותיארו בפניו את הפעילות העניפה של החרדים העולים להר הבית, ואת פעולותיה של אגודת ישי העמלה על בנין בית כנסת במקום. על פי מה שכתב באריכות הגרי"מ טיקוצינסקי בספרי עיר הקודש והמקדש, על הנחיצות בבנין בית כנסת בהר בזמן הזה.

הרב האזין בקשב רב על העליות להר הבית בקדושה ובטהרה ובמקומות המותרים, ועל הדרישה מהרשויות לאשר בניית בית בית כנסת, 'שטיבל' חרדי על ההר. הרב חיים כהן בירך את פעילי ההר בכתב ידו. "מברך על המפעל העצום בהקמת בית כנסת בהר הבית, ומברך על זה בברכת כהנים, עלו והצליחו להקים שכינתא מעפרא אמן".

המכתב התקבל בהתרגשות רבה בקרב החרדים העולים להר, במיוחד על רקע העליות המתגברות של קבוצות חרדים למקום המקדש.

לדברי הרב ישראל פרטיג מספר החרדים דורשי המקדש העולים להר הולך וגדל מעת לעת. יותר ויותר אנשים מבינים את גודל חשיבות העניין של המצוות התלויות בהר הבית, חידוש העבודה, ובניין המקדש במהרה בימנו אמן.

תמיכתו של המקובל החלבן מצטרפת לתמיכתם של רבנים נוספים שהביעו לאחרונה תמיכה בפעילותם של דורשי המקדש העולים להר הבית בטהרה. לא מזמן פורסמה תשובתו של הגר"מ מאזוז ראש ישיבת כסא רחמים, התומך בעליה להר הבית, למי שבקיאין בגבולות הקדושה ודרכי הטהרה. גם הרה"ג חיים פסח הורביץ מאשדוד, והרה"ג מאיר הייזלר מבני ברק, הביעו תמיכה בעליה להר הבית לרשתו מידי הגויים המחללים את מקום מקדשנו.

 מכתב בכתב ידו של החלבן - הרב חיים כהן שליט"א

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה