יום רביעי, 30 באפריל 2014

צפו: מאות השתתפו בכנס הליב"ה לחופש יהודי בהר הבית

מאות אנשים השתתפו אמש בכנס חרום לחופש יהודי בהר הבית. הכנס נערך ביוזמת הליב"ה, בין הדוברים היו - הח"כים מוטי יוגב, משה פייגלין, שולי מועלם-רפאלי ואורית סטרוק, פרופ' אריה אלדד, המזרחן ד"ר מוטי קידר, יועץ ראש הממשלה לשעבר לענייני ערבים אורי בורובסקי והמשורר אליעז כהן.



האירועים האלימים על הר הבית, ובעיקר התמונות של עשרות ערבים תוקפים קבוצת יהודים בהר, רובם ילדים, הוציאו אמש (שלישי) מאות אנשים לכנס חירום במרכז למורשת מנחם בגין בירושלים. מי שהוביל את האירוע הוא יהודה גליק, מנהל פרוייקט "הליבה" ששובת רעב כבר יותר מחודש, כיוון שהמשטרה הרחיקה אותו משטח ההר. "המצב הזה לא יכול להמשך", אמר גליק.

גליק אמנם הורחק, אבל הוא רותם כל גורם אפשרי למאבקו על זכויות היהודים בהר, כולל שורה ארוכה של חברי כנסת מהליכוד והבית היהודי שהפנו אצבע מאשימה כלפי המשטרה וראש הממשלה שנוקטים לדבריהם "מדיניות פשרנית מול גורמי החמאס בהר". חברת הכנסת שולי מועלם אמרה אתמול כי "ראש הממשלה צריך לקבל החלטה שהר הבית הוא אמירה ריבונית. העלייה לשם היא זכות של כל יהודי".

הבשורה המרכזית למשתתפים הגיעה דווקא מכיוונו של סגן שא הדתות אלי בן דהן ששיגר ברכה מצולמת, וחשף כי משרדו כבר הכין תקנות, שעשויות לאפשר תפילת יהודים בשטח ההר. "המציאות שבה יש אפליה והיהודים הם היחידים שאינם יכולים להתפלל על הר הבית היא מציאות לא הגיונית לא סבירה", אמר סגן שר הדתות בן דהן.

הכנס אתמול לא בישר על שינוי מפתיע אבל בהחלט הצביע על מגמה: המאבק הזה שהיה מזוהה עד כה בעיקר עם גורמים בעיקר בציונות הדתית התרחב, ובקהל ניתן היה לראות גם חילונים מצד אחד, ומהצד השני גם פעילים מהמגזר החרדי.
 
הכנס התקיים ביוזמתו של מנהל הארגון, יהודה גליק, בעקבות התפרעויות המוסלמים במתחם הר הבית החוזרות על עצמן כמעט בכל יום ומונעות כניסת יהודים אל ההר.

"באנו לומר בקול ברור וצלול - 'עד כאן'. המצב של פגיעה יומיומית ביהודים בהר הבית אינו יכול להמשיך ולו לרגע אחד נוסף", אמר גליק בפתח הכנס. "אני קורא למדינת ישראל וראשיה להתעשת ולפעול כמדינה ריבונית דמוקרטית להגן על הזכות הבסיסית של כל יהודי לעלות ולהתפלל בהר הבית".
סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה פייגלין אמר בכנס, "אני לא מבקש שוויון בהר הבית, אין שוויון -זה שלנו ורק שלנו. המציאות בהר הבית הולכת ונעשית  קשה. אהרונוביץ', לכל השדים והרוחות כבשו לך את הר הבית ואינך מעז לשלוח פלוגת מג"ב, פרומיל ממה שעשית ביצהר וזאת בגלל שאינך מאמין שזה שלך".

פייגלין הוסיף, "מי שלא דורך ברגלים על ההר מפקיר את הר הבית למוסלמים. אם אין לנו בית אין לנו היסטוריה ואם אין לנו היסטוריה אנחנו לא עם רק דת. אם אנחנו רק דת לא מגיעה לנו מדינה יהודית".

הרב יהודה גליק בכנס חרום למען הר הבית

כנס חרום למען הר הבית

כנס חרום למען הר הבית

ח"כ שולי מועלם בכנס חרום למען הר הבית

ח"כ משה פייגלין בכנס חרום למען הר הבית


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה