יום ראשון, 7 בספטמבר 2014

הגשר שלא נגמר: נפתולי פרשת שער המוגרבים

נהרס ברעידת אדמה || סובל מרעידות בעמוד השדרה של ממשלת ישראל

תולדות הגשר הרעוע להר הבית - עוד סאגה ממשלתית מבית היוצר של נתניהו

↓ יומן אירועים קצר ובלתי סופי לחלוטין

הגשר להר הבית
פברואר 2004 – בעקבות רעידת אדמה שחוותה ירושלים וסופת שלג לאחריה, התמוטטה סוללת העפר המוליכה לעבר שער המוגרבים, שמאז מלחמת ששת הימים שימשה נתיב כניסה יחיד ליהודים להר הבית. המדינה בנתה גשר עץ זמני חלופי, ובמקביל נפתחו הכנות להקמת גשר קבוע.

ראשית 2007 – החל פירוק הסוללה לצורך עבודות ארכיאולוגיות, שרק לאחריהן ניתן היה להתחיל בעבודות בניית הגשר. הפעולות גררו מהומות ערביות ברחבי הארץ, ופעולות הקמת הגשר נדחו.

אוקטובר 2011 – מהנדס עיריית ירושלים הודיע לקרן למורשת הכותל על קיום סכנה מיידית לגשר הזמני. חודשיים מאוחר יותר, משלא נענה, הורה מהנדס העירייה לסגור מיידית את הגשר. העניינים הגיעו לפתחו של רה"מ בנימין נתניהו נתניהו, שמחשש להתפרעויות אסלאמיות ברחבי הארץ ולהידרדרות היחסים עם ירדן, הרואה את עצמה בעלת זכות וטו בענייני הר הבית, הורתה לשקם את הגשר הקיים ולא לבנות את גשר הקבע. הגשר הקיים עבר תהליך של שיפוץ וחיזוק.

אוגוסט 2014 – תוך מאמץ לשמור על שקט תקשורתי, פתחה הקרן למורשת הכותל בעבודות לבניית גשר עץ חדש בנתיב הסוללה המקורית שקרסה, מתוך כוונה להקים בהמשך באותו נתיב את גשר הקבע.

3.9.14 – דבר הקמת הגשר התגלה ועורר מחדש מהומה דיפלומטית בין ישראל לירדן, וכן מחאות רמות בקרב גורמים אסלאמיים בישראל. בעקבות זאת הורה נתניהו לעצור מיידית את עבודות ההקמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה