יום שלישי, 18 בנובמבר 2014

13% מהדתיים: עמדתנו בנושא עלייה להר השתנתה

47% מהדתיים רוצים לעלות להר הבית || 11% מתוכם בעקבות ניסיון ההתנקשות בגליק

סקר שנערך בקרב הציבור הדתי מגלה שיעור ניכר של כאלו שבעקבות ניסיון ההתנקשות מתכוונים לעלות להר הבית למרות שבעבר לא עשו זאת.

↓ רוצים לעלות להר הבית

יהודים בהר הבית
האם ניסיון ההתנקשות ביהודה גליק יצור שינוי עמדות בציבור הדתי לאומי בנוגע לעלייה להר הבית?

נתוני סקר שערך לאחרונה, לאחר ניסיון ההתנקשות, "מסקר- מכון הסקרים במגזר הדתי לאומי", מלמדים שיתכן כי התשובה לשאלה זו חיובית.

33.9 אחוזים מהמשיבים לסקר ענו, "גם קודם רציתי לעלות, ועכשיו בטוח עוד אעלה", 2.1 אחוזים השיבו "קודם רציתי לעלות, ועכשיו לא אעלה".

13 אחוזים ענו "קודם לא רציתי לעלות, ועכשיו ארצה לעלות" ו- 39.9 אחוזים ענו "גם קודם לא רציתי לעלות, ועדיין איני רוצה". 11 אחוזים ענו תשובות אחרות.

מהסקר עולה, כי תופעת המתכוונים לעלות להר בעקבות ניסיון ההתנקשות איננה שולית. אתמול (ראשון) סיפר הרב בני לאו, אשר היה ידוע בעבר כמתנגד לעלייה להר הבית, בראיון ל"גלי ישראל" כי שינה את דעתו לאור האירועים האחרונים.

"עד כאן", אמר הרב לאו, "צריך לייצר משוואה שאומרת אם דת אז דת ואם לאום אז לאום".

לדבריו, "אנחנו תמיד מערבבים דברים יחד אבל לא יכול להיות שאתם (המוסלמים) תעמדו על ההר, תתפללו כאוות נפשכם, תנהלו אותו כרצונכם בשלטון הוואקף והאומה הישראלית תהיה מושפלת עד תהום תחתית, זה לא אפשרי".

"המלחמה על הר הבית היא כבר לא מלחמה של יחידים", טען הרב לאו, "היא כבר הופכת להיות מלחמה כוללת שגם ראשי המוסלמים וגם ראשי הפלסטינים נותנים עיניהם על הר הבית שהוא המוקד של הכל ואי אפשר לשים אותו כרגע בצד".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה