יום רביעי, 12 בנובמבר 2014

תאור מצב יומי בהר הבית

עשרות יהודים בהר הבית || המשטרה מרגיעה

הרב אהרל'ה הראל וקבוצתו בהר הבית
היום יום רביעי - היום הקבוע של קבוצת קרית ארבע. כבר בשעה 7:30 התדפקו כשלושים יהודים על שער הכניסה להר הבית, עוד רבים הגיעו בהמשך. המשטרה איפשרה כניסה בקבוצות קטנות. לאחר המתנות ארוכות, כולם נכנסו להר.

↓ זרם גובר של יהודים בהר הבית

מצטרפים לקבועים - מדי יום עולים יהודים להר הבית, אולם ביום רביעי יש יהודים שעולים בקביעות מדי שבוע. הבוקר הצטרפו לקבוצה הקבועה עוד עשרות יהודים. כבר בשבע וחצי המתינו ליד שערי הר הבית כשלושים יהודים. בהמשך הגיעו עוד יהודים שביקשו לעלות ההרה. היהודים הגיעו מכל הארץ - ירושלים, חברון, כרמי צור, גוש עציון, מעלה אדומים, שילה, קבוצת יבנה, גבעת זאב, קרני שומרון, גן יבנה ועוד.

ממתינים בתור להר הבית
צד ימין לתיירים (ריק), צד שמאל ליהודים (להמתין בסבלנות)
חברים חדשים - שני יהודים שהגיעו מהשפלה חבשו כיפות לכבוד כניסתם להר הבית ולכן נאלצו להמתין יחד עם חובשי הכיפות, בעוד התיירים נכנסים באופן חופשי. השניים הסירו את כיפותיהם ואז נכנסו להר כאחד האדם בתור הרגיל. בתוך ההר חברו השניים לקבוצתו של הרב אהרל'ה הראל משילה, שעלה עם בניו ועם קבוצת בחורים מהישיבה לצעירים בירושלים ונהנו מהסבריו המלומדים.

זעזוע - ביציאה מהר הבית הביעו השניים זעזוע מהאפליה הבוטה כלפי יהודים חובשי כיפות בהר הבית, מהליווי הצמוד, ההגבלה על חופש התנועה, החיוב ללכת בקבוצה אקרעית שיוצרת המשטרה והעיקר - המעקב הצמוד על אלו, לבל יעיזו להתפלל או להשתחוות.

תיירים בתור להר הבית. חמש דקות ובפנים.
לוח זמנים מקוצר - כאמור, כבר ב-7:30 חיכו כ-30 יהודים בכניסה. ב-7:40 הורשו להכנס 5 יהודים בלבד. ב-7:45 עברו את הבידוק עוד 6 יהודים (המשטרה הסכימה לא להפריד בין אב לבנו) שנאלצו להמתין כחצי שעה מחוץ להר הבית. ב-8:00 הואילה המשטרה לצרף עוד 4 יהודים ב-8:05 נכנסה הקבוצה השניה להר הבית - 10 יהודים. עד השעה 9:00 נכנסו כל הממתינים להר הבית.

זכורה לטוב - חשוב להזכיר לטובה את יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה, ח"כ מירי רגב. במהלך ההמתנה מורטת העצבים, יצרו הממתינים קשר עם רגב והיא הבטיחה שכולם יכנסו להר הבית וכך אמנם היה. עדין נותר למירי לטפל בהמתנות ובחלוקה לקבוצות קטנות, אבל חזקה עליה שלא תרפה עד לתיקון המצב.

הרב אהרל'ה הראל וקבוצתו בהר הבית מול שער המזרח
יהודה גליק - מסתבר שכשם שיהודה לא יכול בלי הר הבית, גם הר הבית לא יכול בלי יהודה. עשרות היהודים שעלו הבוקר להר הבית הודו בהתרגשות רבה לבורא יתברך על רבו חסדיו ועל הצלתו של חברנו הרב יהודה גליק מכדורי המחבל שנורו מטווח אפס. העולים התפללו לשוכן במקום שירפא את יהודה במהרה באופן מושלם ויחזק אותו, את אשתו המסורה, בניהם ובנותיהם ויזכה אותו לחזוק במהרה להר הבית בדרך לבנין המקדש.

ערבים ומשטרה - יש לנו טענות רבות על האפליה כלפי היהודים, אולם יש לציין המאמץ המשטרתי כלפי האספסוף הערבי. למשטרה יש הרבה רצון לשים קץ לפעילות האלימה של הערבים בהר הבית, אולם היא פועלת עם ידיים קשורות. את הידיים קשרו לה ראש הממשלה ושר המשטרה בחסות המתלהם הגדול - ליברמן.

יהודים בהר הבית
המשטרה החליטה כנראה לשים קץ לקבוצות הממומנות על ידי החמאס, שפעלו בהר הבית לחימום האוידה והגברת האלימות היום לא היו בהר הבית קבוצות נשים צעקניות )היו ערביות בודדות, אך לא בקבוצות. אף ערבי לא התקרב ליהודים. היו כמה קבוצות של ערבים מבוגרים שישבו בדרום הר הבית וצרחו אללה-אכבר, כשעברו יהודים, אולם הצרחות היו מרחוק.

מסקנה - ניתן לרטון ולקטר בינינו לבין עצמו, אבל זה לא כל כך יעזור. צריך פשוט להגיע להר הבית, למשוך עוד ועוד יהודים, להתאזר בסבלנות ולעלות שוב ושוב. את בית המקדש בסוף נבנה.

תגובה 1:

  1. כל יהודי שעולה להר מחיש את רפואתו שך יהודה גליק וחזרתו לשאת את דגל בנין המיקדש .

    השבמחק