יום ראשון, 2 בנובמבר 2014

מה המדינה מנסה להסתיר?

המדינה מסתירה מידע מהציבור || מסרבת לפרט את מצב אכיפת החוק בהר הבית


חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי פנה למשטרת ישראל, לעיריית ירושלים ולרשות העתיקות בבקשה לקבל מידע על פי חוק חופש המידע בענין אכיפת חוקי הבניה והתכנון וחוק העתיקות בהר הבית. הרשויות סירבו למסור את המידע המבוקש, בתואנה של בטחון המדינה.

הפונים עתרו לבית המשפט המחוזי בעקבות סירוב הרשויות לפעול על פי החוק וזהחייב את הרשויות להשיב חוך חודש על בקשת העותרים. כנראה שיש לרשויות מידע רב להסתיר בכל הנוגע להר הבית.


↓ הודעת חוג הפרופסורים


פניית החוג לביהמ"ש בנושא הר הבית

 שלום חברים,
 
בעקבות הפגיעה המתמשכת בריבונות ישראל בהר הבית, הרס העתיקות, הבניה הבלתי חוקית, מניעת תפילה מיהודים והתנכלות למבקרים היהודיים בהר פנה חוג הפרופסורים לעירית ירושלים, משטרת ישראל ורשות העתיקות כדי לברר, על פי חוק חופש המידע, אילו פעולות נוקטות הרשויות הללו בהר הבית כדי לאכוף את חוקי מדינת ישראל בהר. הרשויות סרבו להשיב בטענה שהנושא "רגיש" וצריך להיות חסוי, כמו דו"ח מבקר המדינה על המתחולל בהר.

החוג פנה לבית המשפט המחוזי בירושלים, כבית דין לעניינים מנהליים בעתירה שתכליתה לחייב את הרשויות למסור את הפרטים הדרושים.

אתמול התקיים הדיון הראשון. שמחתי לראות כי גם כבוד השופט התקשה להבין מדוע תשובה על השאלה "כמה אישורי בניה ניתנו בהר הבית?" או "כמה הפרות חוק העתיקות נרשמו בהר הבית"? פוגעת בביטחון המדינה. הוא הטיל "שיעורי בית" על הרשויות והדיון הבא נקבע לעוד חודש ימים. אני מקווה כי הפעם יגיעו מצויידים בתשובות מפורטות.

למתעניינים - הפרוטוקול המלא של הדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים ב30 באוקטובר מפורסם באתר החוג
חוג הפרופסורים מאחל רפואה שלמה לגיבור הר הבית יהודה גליק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה