יום חמישי, 20 בנובמבר 2014

הרב דוד אלגזי, מחשובי רבני ניו יורק עלה להר הבית

הגיע ארצה כדי לעלות להר הבית || הרב דוד אלגזי מניו יורק

הרב דוד אלגזי והרב חיים ריצ'מן בהר הבית
הרב דוד אלגזי מחשובי רבני ניו יורק עלה הבוקר להר הבית עם הרב חיים ריצ'מן. הרב אלגזי הגיע ארצה למספר ימים לרגל המצב ולאור ההתנגדות הקולנית של מספר רבנים לעלית יהודים להר הבית. הרב הגיע במיוחד, כדי לעלות להר הבית ולהביע הזדהות עם המאבק למען הר הבית והעליות בטהרה להר.

מניו יורק להר הבית: הרב דוד אלגזי בהר הבית
הרב אלגזי הזדעזע מההפליה וההשפלה שעוברים היהודים שעולים להר הבית, מצד משטרת ישראל. "דבר כזה בארצות הברית לא היה עובר בשתיקה בארה"ב", לדבריו.

↓ הרב חיים ריצ'מן מספר:

היום היתה לי את הזכות ללוות את הרב דוד אלגזי מנוי יורק להר הבית (היינו בחמישית היהודים הראשונה, שהורשתה לעלות להר הבית). הרב אלגזי הוא רבה של קהילת חבורת ישראל בפורסט הילס ניו יורק ונחשב לאחד מחשובי הקהילה בניו יורק. הרב משמש כנשיא הוועדה הבין לאומית למען ארץ ישראל. הרב אלגזי הוא פעיל אמיץ של ריבונית יהודית בכל ארץ ישראל ובפרט בהר הבית.

הרב ביקש ממני להודיע בשמו ולפרסם, שהוא הגיע ארצה דווקא עכשיו לימים מועטים רק כדי לעלות להר הבית בימים אלו. הוא הסביר שלא יתכן שבתקופה שבה רבנים ופולטיקאיים מדברים נגד עליית יהודים להר הבית, הוא יעמוד מנגד. 

הרב הגיע במיוחד כדי להזדהות עם העם היושב בציון ועם הפועלים למען הר הבית. גם שם בארה"ב בקרב הרבנים המתנגדים, הרב אלגזי ממשיך למחות ולהשמיע את אמת. למרות שלזה לא מקנה לו אוהדים בקרב מתנגדי שיבת ישראל להר הבית.

תגובה 1:

  1. הוא אכן עושה רושם של רב שלא מסתפק בתשלום מס שפתיים לדאגה לאתר בקדוש ביותר ביהדות, המקום הנבחר (ורבנים רבים משלמים אותו באדישות). כל רבני התפוצות צריכים להאמין ולנהוג כך. להוותנו רק מיעוט קטן עושה זאת.

    השבמחק