יום ראשון, 7 בדצמבר 2014

פנייה לרה"מ: הווקף מנסה להשתלט על שער הרחמים

בלי רחמים || נתניהו מפקיר את הר הבית וסביבתו

שער הרחמים. ''אזלת יד ונרפות מרחיקת לכת של רשויות החוק'' 
במכתב לראש הממשלה הזהירו עורך הדין נדב העצני והח"כ לשעבר פרופ' אריה אלדד כי הרשויות האסלאמיות האחראיות על הר הבית רוצות לפתוח בעבודות במתחם: "היעד הבא של הווקף בהר הבית"

מאת: ארנון סגל/ nrg

עורך הדין נדב העצני והח"כ לשעבר פרופ' אריה אלדד פנו אתמול (ה') במכתב דחוף לראש הממשלה, בתביעה למנוע מרשויות הווקף לקיים עבודות שיפוץ במתחם שער הרחמים שבהר הבית. הווקף הביע בשבועות האחרונים את שאיפתו להשמיש את מתחם שער הרחמים לצרכיו, מבנה בן כ-1,400 שנה. השבוע אף נאלצה המשטרה למנוע מפועלי הווקף לקיים עבודות שיפוץ במתחם, וכן לחסום כלים כבדים שרשויות ההקדש האיסלמי ביקשו להכניס לתוכו. 

יצויין שבשנים האחרונות כבר שאפו גורמים קיצוניים להשתלט על המתחם, אך רשויות הביטחון הישראליות מנעו זאת מהם. יחד עם זאת, העצני ואלדד חוששים ממחטף של הווקף במבנה שער הרחמים, ומחזרה על מקרה אורוות שלמה שבדרום הר הבית, שבהן במסווה של פתיחת מעבר חירום, חוללו פעולות הווקף בשנת 1999 נזקים אדירים, חסרי תקדים בהיקפם, לעתיקות ההר. 

על פי חוק, כל עבודת השיפוצים בהר טעונות אישור של ועדת שרים מיוחדת, אך ההליך הזה איננו מתבצע באופן מסודר ובאופן גלוי לציבור. במכתבם כותבים העצני ואלדד בין השאר: "מדובר במבנה מהתקופה הביזנטית שעל קירותיו מתנוססות גם כתובות של עולי רגל יהודים מתקופות שונות. המבנה משמש כיעד הבא של הווקף והגורמים האיסלמיים, המנסים להשתלט באופן מוחלט על כל המבנים בהר הבית ועל כל שטחו". 

עוד נכתב: "כזכור, דינמיקה זהה הופעלה על ידי הווקף בנוגע לאורוות שלמה, מבנה רחב היקף מהתקופה הצלבנית, שגם הוא לא שימש כמסגד מעולם. תחת טענות ותואנות שונות, ותוך אזלת יד ונרפות מרחיקת לכת של רשויות אכיפת החוק, הווקף השתלט על המקום, מחק את האופי הקדום של המבנה, ביצע עבודות בינוי רחבות היקף והפך את האתר למסגד, בפעם הראשונה בהיסטוריה. כמי שבידו סמכות העל בענייני הר הבית – אנו פונים אליך במכתב בהול זה, בדרישה למנוע כל עבודה שתיעשה בידי הווקף ולסכל את נסיון ההשתלטות האמור". 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה