יום חמישי, 19 בפברואר 2015

ההסתה חוזרת: שוב "אל-אקצה בסכנה"

הויתורים של ביבי לא מספקים אותם || התיאבון הערבי גדל

הסתה ערבית בהר הבית
נזיפות מהמלך ההאשמי בעבר הירדן, שקיבל ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, גרמו לו להגדיל את כוחם של מחבלי הואקף בהר הבית ולנסות להגביל נוכחות יהודית במקום. לכניעה האופיינית של נתניהו היו כמה תוצאות:
  1. הנוכחות היהודית בהר הבית גדלה מאוד על אפם וחמתם של נתניהו וחבריו מעבר הירדן,
  2. הכח של הממלכה ההאשמית במקום עלה באמצעות עובדיהם מהואקף,
  3. הכח של מחבלי החמאס ושל הרש"פ נפגע מעט והם חוזרים להסית.
בתקופה האחרונה ניכרת מגמה חוזרת בקרב מחבלי הרש"פ לנסות להצית שוב את הארץ באמצעות הסתה על "מעללי" מדינת ישראל בכל הנוגע להר הבית. מדינת ישראל "נאשמת" בניסיון למחוק את ה"היסטוריה המוסלמית של הר הבית" במטרה להביא לבנין המקדש.


↓ כך מדווח אתר מבט לתקשורת ערבית

הרש"פ מחדשת את ההסתה שהובילה לפיגועים: 
מסגד אל-אקצא "מותקף" על ידי ישראל

השר לענייני דת ברש"פ: 
"יותר ממאה תקיפות" על מסגד אל-אקצא בינואר 
"מסגד אל-אקצא המבורך נמצא בסכנה חמורה וישירה"
יועצו של עבאס לענייני דת: 
אונסק"ו צריכה למנוע מישראל -  
"להרוס את המורשת האנושית בירושלים"
מופתי הרש"פ: 
"כאן נפתח משחק באש, 
[שמתחיל] מחילול המקומות הקדושים ובתי הפולחן... 
על ישראל ומי שמבצע פשעים נגדנו  
ונגד המקומות הקדושים שלנו לשאת בתוצאות"

הרשות הפלסטינית שבה להפיץ את העלילה לפיה ישראל מנסה להרוס את מסגד אל-אקצא.

שלושת מנהיגי הדת החשובים ביותר ברש"פ הכריזו החודש כי מסגד אל-אקצא מאוים על ידי ישראל. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ותנועת פת"ח שהוא עומד בראשה, עשו שימוש בהסתה דתית זו, בשם מסגד אל-אקצא, כדי להסית פלסטינים לבצע פעולות אלימות, ובכלל זה רצח, במהלך מסע-הטרור בן החודשיים שהתרחש לאחרונה בירושלים. במהלך אוקטובר-נובמבר 2014, נרצחו 11 ישראלים על ידי פלסטינים בירושלים באמצעות רובים, סכינים ומכוניות (פיגועי דריסה). מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" תיעד באותה עת כי יועצו של עבאס לענייני דת,מחמוד אל-הבאש, אישר שהרש"פ ומחמוד עבאס העניקו גיבוי מלא לגל הטרור ההוא:

"אנחנו מנשקים כל מצח, כל יד ואפילו כל רגל שעשו ריבאט במסגד אל-אקצא המבורך ובירושלים... אנחנו מאחוריהם, ההנהגה איתם... אנחנו אתם בכל תנועה, בכל פעולה ובכל מעשיהם."
[הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ, 05/11/2014]
כעת הרש"פ מחדשת את ההסתה המתבססת על עלילת אל-אקצא:
1. יועצו של עבאס לענייני דת ואסלאם, מחמוד אל-הבאש, אמר כי אונסק"ו צריכה למנוע מישראל "להרוס את המורשת האנושית בירושלים." [11/02/2015]

2. השר לענייני דת ברש"פ, השיח' יוסף אדעיס הזהיר כי מאז חודש ינואר, ישראל ביצעה "למעלה ממאה תקיפות וארועים של חילול מסגד אל-אקצא והמסגד האבראהימי [מערת המכפלה]... הוא הבהיר כי מסגד אל-אקצא המבורך נמצא בסכנה חמורה וישירה וכי עם כל זריחה של השמש סכנה זו מתגברת." [05/02/2015]
3. מופתי הרש"פ, שיח' מוחמד חוסיין, אמר כי ישראל שואפת "לבנות את בית המקדש המדומה על חורבותיו של מסגד אל-אקצא המבורך." [12/02/2015]
4. המופתי גם איים כי כפי שפעילותה של ישראל סביב הר הבית הביאה בעבר לאלימות ואבדות בנפש, גם פעילותה הנוכחית תוביל לכך. על ישראל יהיה "לשאת בתוצאות":
"הם כבר תקפו את אל-אקצא בשנת 1996, והעם הפלסטיני יצא נגדם במה שנודע בשם "התקוממות המנהרה" [מהומות מנהרת הכותל]... לאחר מכן היה ניסיונו של נתניהו [כך במקור, צריך להיות שרון] לטמא את רחבות אל-אקצא בספטמבר 2000, אשר הוביל לאינתיפאדה השנייה המבורכת, שיצאה מתוך רחבות אל-אקצא כדי להגן על אל-אקצא... כאן נפתח משחק באש, [שמתחיל] מחילול המקומות הקדושים ובתי הפולחן, וכי על ישראל ומי שמבצע פשעים נגדנו ונגד המקומות הקדושים שלנו לשאת בתוצאות. הוא קרא להמשיך בהתקוממויות העממיות וברבאט." [17/02/2015]
 

הרש"פ רואה בכל נוכחות של יהודים בהר הבית "תקיפה" או "פלישה", ומכחישה את ההיסטוריה היהודית בירושלים. בנוסף, היא אף מכחישה כי הכותל המערבי - האתר הקדוש ביותר ביהדות מאז חורבן בית המקדש - היה אי פעם אתר יהודי מקודש. הרש"פ מלמדת כי יהודים מעולם לא התפללו במקום לפני המאה ה-20. (הערת מערכת האתר: בטעות נאמר לעיל כאילו הכותל המערבי הוא "האתר הקדוש ביותר ביהדות מאז חורבן בית המקדש", אך אין הדבר כך. הכותל התקבע בתודעת העם היהודי כתחליפו של הר הבית רק החל מהמאה ה-16, ולמרות זאת נותר הר הבית האתר הקדוש ביותר ביהדות).


ראה דוגמאות נוספות של עלילת הרש"פ החוזרת, לפיה ישראל הורסת את מסגד אל-אקצא.


להלן ציטוטים ארוכים יותר מן הדיווחים על שלושת המנהיגים הדתיים הפלסטינים אשר חזרו על העלילה לפיה ישראל מנסה להרוס את מסגד אל-אקצא:
כותרת: "אדעיס: הכיבוש פתח את השנה החדשה עם יותר ממאה תקיפות וארועים של חילול המקומות הקדושים"

"שר ההקדשים וענייני הדת, השייח' יוסף אדעיס, אמר כי הכיבוש פתח את החודש הראשון של השנה החדשה עם למעלה ממאה תקיפות וארועים של חילול מסגד אל-אקצא והמסגד האבראהימי [מערת המכפלה]... הוא הבהיר כי מסגד אל-אקצא המבורך נמצא בסכנה חמורה וישירה, וכי עם כל זריחה של השמש סכנה זו מתגברת, דבר שמחייב גיבוש דרך פעולה ברמה האסלאמית, הערבית והבינלאומית על מנת להצילו מסכנת ההריסה, החלוקה או בניית בית המקדש המדומה. הוא הדגיש כי מסגד אל-אקצא על [כל] שטחיו, רחבותיו, מבנים, אכסדראותיו ויסודותיו מעל האדמה ומתחתיה, הוא זכות בלעדית של האסלאם והמוסלמים."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 05/02/2015]
"המופתי הכללי של ירושלים והאדמות הקדושות, [השייח'] מוחמד חוסיין... הדגיש כי כל בתי התפילה, הכיפות, השערים, המעברים, המבנים הנלווים וספסלי האבן הם חלק בלתי נפרד ממסגד אל-אקצא... הוא ציין כי החפירות הישראליות המגונות אינן אלא [תוצאה של] טענות שווא בדבר הימצאותם של שרידים ומקומות קדושים יהודיים מתחת למסגד אלאקצא, במסגרת עידוד התיירות והכלכלה אצל הישראלים, ובמסגרת משיכת תיירים ויהודים נוספים מהעולם לפלסטין... הוא אמר כי הם כבר תקפו את אל-אקצא בשנת 1996, והעם הפלסטיני יצא נגדם במה שנודע בשם 'התקוממות המנהרה' [מהומות מנהרת הכותל], וכן בשנת 1999, כאשר הם ניסו להניח את אבן הפינה למקדש המדומה של שלמה, אז המוראביטון יצאו נגדם בעימותים שגבו 20 שהידים... לאחר מכן היה ניסיונו של נתניהו [כך במקור, צריך להיות שרון] לטמא את רחבות אל-אקצא בספטמבר 2000, אשר הוביל לאינתיפאדה השנייה המבורכת, שיצאה מתוך רחבות אל-אקצא כדי להגן על אל-אקצא מפני כל הניסיונות לחללו, להשתלט עליו ולהתגרות ברגשות המוסלמים...עוד ציין כי כאן נפתח משחק באש, [שמתחיל] מחילול המקומות הקדושים ובתי הפולחן, וכי על ישראל ומי שמבצע פשעים נגדנו ונגד המקומות הקדושים שלנו לשאת בתוצאות. הוא קרא להמשיך בהתקוממויות העממיות וברבאט, שכן העם הפלסטיני הוכיח שהוא מסוגל למנוע את הפלישות הציוניות ולהכשילן."
[אל-חיאת אל-ג'דידה, 17/02/2015]
כותרת: "המופתי הכללי מזהיר מפני כינוי מסגד אל-אקצא בשם 'הר הבית'"
"המופתי הכללי של ירושלים והשטחים הפלסטיניים והדרשן במסגד אל-אקצא המבורך, שיח' מחמד חסין, הזהיר מפני הצבת שלט על ידי עיריית הכיבוש ליד שער המשגיח, שעליו כתוב 'הר הבית'. המופתי אמר כי צעד זה הוא במסגרת הניסיונות לחלק את מסגד אל-אקצא המבורך בין מוסלמים ליהודים, לפרוש את השפעתם עליו ולקבוע בתוכו עובדות בשטח, בדומה למה שקרה במסגד האבראהימי [מערת המכפלה] בחברון. זאת כדי לממש את שאיפותיהם לבנות את בית המקדש המדומה על חורבותיו של מסגד אל-אקצא המבורך.

המופתי הבהיר כי עם התקרבות הבחירות של שלטונות הכיבוש, כל המפלגות מנסות למשוך את קולות הימין הקיצוני באמצעות הגברת ההתקפות על העם הפלסטיני ומקומותיו הקדושים. הוא הדגיש כי התכנית הישראלית לייהד את ירושלים ואת מסגד אל-אקצא המבורך ולשים עליהם את היד היא אשליה, משום שמסגד אל-אקצא המבורך הוא זכותם הבלעדית של המוסלמים, על רחבותיו, אכסדראותיו וכל חלקיו - הן אלו הגלויים שנמצאים מעל לפני הקרקע, והן אלו שנמצאים מתחת לה. עוד ציין כי העיר ירושלים תישאר בעלת אופי אסלאמי וזהות ערבית, וכי הכיבוש לא יגזול את אופייה ואת זהותה, ימשיך ככל שימשיך בפשיעה ובזיוף העובדות."
[מען, סוכנות ידיעות פלסטינית עצמאית, 12/02/2015]
כותרת: "אל-הבאש דורש מאונסק"ו להתערב כדי למנוע את זיוף העובדות וההיסטוריה בירושלים"
"השופט השרעי העליון של פלסטין ויועצו של הנשיא לענייני דת ויחסים אסלאמיים, מחמוד אל-הבאש, דרש היום, יום ד', מאונסק"ו להתערב באופן דחוף ומידי כדי למנוע מהכיבוש הישראלי לזייף את העובדות ולהרוס את המורשת האנושית בירושלים.

בהודעה לעיתונות, אלהבאש הזהיר מפני חומרת הצעד המסלים שנקטו צוותי עיריית הכיבוש הישראלי, בהציבם שלט המכנה את מסגד אל-אקצא המבורך בשם 'היכל שלמה' ליד שער המשגיח (המועצה) [סוגריים במקור], אחד משערי מסגד אל-אקצא המבורך, בשפות הערבית, העברית והאנגלית.
אל-הבאש אמר כי שינוי השמות בעיר הקודש על ידי ישראל הוא סוג של זיוף מכוון של ההיסטוריה ושל המורשת, וניסיון נואש לשלול את הצביון הערבי והאסלאמי ולכפות צביון חדש ומומצא - הצביון היהודי. הוא ציין כי זהו צעד מסוכן ביותר, המבשר על השלכות חמורות.
אל-הבאש הבהיר כי למרות פעולות הייהוד שמבצעות ממשלת הכיבוש הישראלי וזרועותיה השונות נגד ירושלים, ולמרות הניסיונות למחוק את מאפייניה הערביים והאסלאמיים והמשך הפקעת הקרקעות ובניית ההתנחלויות על אדמתה, הדבר לא ישנה את העובדה שהיא בירתה הדתית, הפוליטית והרוחנית של פלסטין, ושליהודים אין זכות עליה."
[ופא (סוכנות הידיעות הרשמית של הרש"פ), 11/02/2015]

2 comments:

  1. ראוי היה שתוסיפו הערת עורך שהמסקר מטעם אתר "מבט לתקשורת ערבית" טעה קשות בכנותו את הכותל המערבי "האתר הקדוש ביותר ביהדות מאז חורבן בית המקדש", מפני שהוא התקבע בתודעת העם היהודי כתחליפו של הר הבית רק החל מהמאה ה-16, ולמרות זאת נותר הר הבית האתר הקדוש ביותר ביהדות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תורה רבה על תשומת הלב, תיקנו את המעוות.
      ישר כחך!

      מחק