יום שני, 2 בפברואר 2015

בית המשפט מבקר את ההתנהלות הבריונית של המשטרה בהר הבית

מעצרי שווא של קטינים שהותקפו בהר הבית || תביעות נזיקין בדרך

מהומות בהר הביתביהמ"ש הורה לשחרר את הנערים שנעצרו בהר הבית ואף קבע כי "לא היה הכרח להחזיקם במעצר". ארגון חוננו: נגיש תביעה נגד המשטרה.

מאת: ישי קרוב/ ערוץ 7

בית המשפט קיבל את טענות ארגון חוננו וביקר את התנהלות המשטרה בעניין עצורי הר הבית.

ששת הנערים נעצרו אתמול (א') בשעות הבוקר בהר הבית. לדברי הנערים, המגובים בסרטונים שהוצגו לבית המשפט, אנשי וואקף וערבים נוספים תקפו אותם וקיללו אותם. המשטרה טענה מנגד כי הם לא נשמעו להוראות השוטרים ולפיכך נעצרו.

אמש הגיש ארגון חוננו עררים דחופים לבית המשפט השלום והמחוזי בדרישה לשחררם כבר בשעות הערב ולא להשאירם למשך הלילה בבית המעצר במגרש הרוסים, כאשר כוונת המשטרה היתה לבקש בכל מקרה את שחרורם. בית המשפט דחה את הבקשות והיום הובאו השישה לדיון, שם ביקשה המשטרה להרחיקם למשך 60 יום מהר הבית וכן לחייבם בהפקדה כספית.

עורכת הדין סיניה מוזס חריזי אשר ייצגה את העצורים מטעם ארגון חוננו ביקשה להורות על שחרורם ללא תנאי, תוך שהיא מציגה לבית המשפט סרטונים בהם נראים אנשי הוואקף מקללים את הקבוצה. בנוסף התייחסה עו"ד מוזס חריזי לכך שהעצורים שהו במשך הלילה במעצר ללא סיבה.

השופטת ג'ויה סקיפה שפירא קבעה כי לגבי שלושה מהעצורים אין ולו חשד סביר לכך שעברו על החוק והורתה על שחרורם ללא תנאי. בנוגע לשלושה האחרים קבעה השופטת כי יורחקו למשך חודש מהר הבית.

השופטת קיבלה את טענות עו"ד מוזס חריזי על החזקתם של השישה במעצר למשך לילה וקבעה כי "התנהלות זו יש בה טעם לפגם".

"משעה שהוחלט לשחרר את המשיבים בתנאים, ראוי כי ישוחררו אף אם בתנאים שהם בסמכות קצין משטרה, ובקשה לקביעת תנאים מחמירים יותר שהם בסמכותו של בית משפט ניתן היה להגיש כאשר המשיבים משוחררים, ולא היה הכרח להחזיק אותם לילה שלם במעצר", כתבה השופטת.

בארגון חוננו הודיעו כי בכוונתם להגיש תביעה כנגד המשטרה על החזקת הנערים במעצר ללא סיבה, והדגישו כי מדובר בהתנהלות שחוזרת על עצמה מצד המשטרה.

עורכת הדין סיניה מוזס חריזי מסרה בתגובה כי "מדובר במעצר שכל עניינו הוא החשש מהתפרצות של אלימות ערבים ללא הצדקה עניינית כלשהי. חבל מאוד שקובעי המדיניות במדינת ישראל משתיתים את המדיניות שלהם באופן זה, תוך מתן הישגים לאלימות הערבית ותוך רמיסת זכויות אדם בסיסיות. השישה הוחזקו במעצר שווא ממש, כולם חסרי עבר, מתוכם 5 קטינים. אני רואה במעצר זה עניין חמור ביותר בו נעשה ניצול לרעה של סמכויות המשטרה לטעמי".

תגובה 1:

  1. אני לא מוכן לשלם את טעויות של שוטרים ושל מפקדים
    להגיש תביעות נגד שוטרים ומפקדם באופן אישי.
    רק כך הם ילמדו!!!!
    אם המדינה משלמת לך את הכסף למה שתשתנה???

    השבמחק