יום שני, 27 באפריל 2015

"ניסו להכניס פצצה להר הבית", נעצרו ושוחררו

לא להאמין אבל זה באמת קרה || עלילת שוא של שוטר

תום ניסני בהר הבית
שאלה: מה קורה למי שמתעניין אצל שוטר כיצד ניתן להכניס פצצה להר הבית?
תשובה: מעצר ממושך או בדיקה נפשית!

שאלה: מה קורה לשוטר שמנסה לעצור על זוג יהודים, תוך שהוא מעליל עליהם ששאלו אותו כיצד ניתן להכניס פצצה להר הבית?
תשובה: כלום.

שאלה: האם מדובר על משטרה במדינה מתוקנת?
תשובה: מדובר על משטרת ישראל.

נקודת אור: קצין המשטרה טל הבין מיד שמדובר בעלילה ושחרר את זוג היהודים לדרכם, אבל מבלי לטפל בשוטר השקרן.

תום ניסני מספר את הסיפור המלא


סיבת העיכוב: "אתם שאלתם את השוטר איך אפשר להכניס פצצה להר הבית!"


מצחיק או עצוב, אתם תשפטו. קראו ושתפו, זה המצב בבירת ישראל, לאחר יום העצמאות ה67.

הבוקר יצאנו אני ושרה לורקט לסיבוב בעיר העתיקה, ולסיבוב בשערי הר הבית (מבחוץ כמובן כי המקום סגור ליהודים בלבד. אפרטהייד בלב ירושלים).

במהלך הדרך עברנו בסמטאות העיר, בגגות ובתצפיות, וכן בשערי ההר כולם. בשערים עצמם עם התקרבותנו מיד שוחחו איתנו שוטרים שהבהירו שהמקום פתוח רק למוסלמים ולא ליהודים. לחלק מהשערים יהודים לא יכולים אפילו להתקרב כי "מסוכן". אם מסוכן - טפלו בסיבת הסכנה, לא ? או שבא לכם גם לסגור את תל אביב ליהודים כי לפעמים מסוכן שם ?

בשער הכותנה פגשנו שוטר בשם בוטרוס שזיהה אותי מפעילותי יחד עם גיוס העדה הנוצרית והודה לי על הסיוע. הודיתי לו על העבודה הקשה ואיחלתי לו שבת שלום.

לשער השבטים הגענו כמו לשאר השערים, אלא ששם שוב זיהה שוטר בשם חסון מוקטרן, בדואי מהכפר שבלי, את שנינו וכששאלתי אותו איזה שער זה (בשיא התמימות, לא הייתי בטוח שזה שער השבטים) הוא השיב "מה אתה עושה את עצמך לא יודע, אני מכיר אותך טוב". השבתי לו שזכותי לשאול ואם לא נוח לו הוא לא חייב לענות.

עמדנו להמשיך בטיול, כשאותו שוטר הורה לנו פתאום להמתין. המתנו כחצי שעה ללא סיבה כשמוקטרן לוקח מאיתנו מספרי זהות וקורא לקצין שלו להגיע. הוא טוען שצריך לבדוק משהו לגבינו.

מפה לשם בתוך חצי שעה מסתבר שמוקטרן יחד עם שוטר נוסף משער פיצל הסמוך טוענים שאני ושרה שאלנו אותם "איך אפשר להכניס פצצה להר הבית". ממש ככה.

אז הגיע קצין חדש בהר בשם טל. למזלנו לטל יש עיניים בראש וראש על הכתפיים ובשלב כלשהו הוא הבין שהסיפור לא מסתדר, כשהשוטר מוקטרן שינה גרסתו וטען שזה בכלל השוטר משער פיצל, באסם חילף הדרוזי ששמע את השאלה הזו. כיצד יתכן ששמע, ונתן לנו ללכת (?!), גם הקצין גל צחק והבין שזו עלילה. והאמת, היינו פשוט בשוק מההיטפלות, הרדיפה והעלילה הזו.

חשוב להבין שבאותה המידה אם היה מדובר בקצין אחר, הוא היה מסוגל לאמץ טוטלית את השקר של שוטריו ולעצור אותנו ללא סיבה!

יש לציין ששני השוטרים, מוקטרן וחילף התנהגו בגסות-האחד צעק וירק משנאה והשני למעשה הודה שהמציא את עניין השאלה שלא הייתה, בכוונה תחילה.

לצערי אני בעל ניסיון מאירועים דומים ולכן הקלטתי את כל האירוע, והזמנתי את השוטרים להתמודד עם האירוע בבית משפט. בשלב הזה הם פחות היו בטוחים בעצמם.
מפה לשם ולאחר שעה של בירורים ובזבוז, שוחררנו ללא שום עיכוב נוסף. הקפדתי לקחת את שמותיהם ומספריהם האישיים של השוטרים ששיקרו כדי להגיש נגדם תלונה.
**
ואני שואל, עד מתי עלילות נגד יהודים ? עד מתי תימשך הרדיפה הבזויה הזו ? עד מתי נצטרך להתנצל כי שהינו בעיר העתיקה (אפילו לא בהר הבית עצמו !!!).

בכל מקרה - אמצו לכם נוהל סיבוב שערים בהר הבית גם אם הוא סגור. מלמד, היסטורי, רוחני וחשוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה