יום שישי, 3 באפריל 2015

פרס מוסקוביץ' לציונות יוענק השנה ליהודה גליק

יהודה גליק זוכה בפרס מוסקוביץ' || פעילות ציונית יוצאת דופן

יהודה גליק מראשי פעילי הר הבית הוכרז כאחד משלושת הזוכים בפרס מוסקוביץ' לציונות לשנת תשע"ה. הזכיה ניתנת על פעילותו הציונית הענפה, הבאה לידי ביטוי בפעילותו המסורה למען הנחלת תודעת הר הבית בעם ישראל והחזרת ההר לידי בעלי המקום.

↓ יהודה גליק אומר תודה ומחכה עדין לפרס הגדול - חזרה למקדש

מפעל פרס מוסקוביץ’ לציונות נוסד על ידי ד”ר ארווינג וצ’רנה מוסקוביץ’, כביטוי לתמיכה במגשימי הציונות בחברה הישראלית של היום, הפועלים לטובת צרכי הכלל, וכדי להבטיח את חוסנו של הבית הלאומי היהודי.

על ועדת הפרס נמנים: הגב’ צ’רנה מוסקוביץ’ – יו”ר, השר לשעבר, פרופ’ משה ארנס, תא”ל (מיל.) אביגדור קהלני, השגריר יורם אטינגר, הרב ידידיה אטלס, הרבנית אסתר יונגרייז, הרב פסח לרנר, הרב דניאל מוסקוביץ’, פרופ’ ישראל אומן, חתן פרס נובל משמש כיועץ מיוחד לוועדת הפרס, הגב’ רות ליברמן – מנהלת הפרס.

מבין מאות המועמדים בחרה ועדת הפרס בשלושה זוכים, אשר יקבלו יחד 100,000 $. הזוכים הם פעיל הר בית יהודה גליק, העיתונאי ישראל הראל, ומייסד תנועת השומר החדש יואל זילברשטיין. הפרס יוענק לזוכים בראש חודש סיון (19/5/2015).

יהודה גליק בהר הבית
חבריו של יהודה גליק, פעילי תנועות המקדש השונות ועולי הר הבית הביעו התרגשות גדולה על זכייתו של גליק בפרס. הם אומרים שיהודה זכה ביושר במתנת חג החירות, לאחר רדיפה שהגיעה לשיא בניסיון ההתנקשות בחייו. הפרס ניתן בצדק אישית ליהודה גליק, אך הוא מסמל את המקום המרכזי אליו הגיע הר הבית בתודעה הציבורית בשנים האחרונות.

יהודה גליק עצמו הביע התרגשות גדולה על קבלת הפרס. גליק רואה בפרס כפרס לכל העוסקים בתודעת הר הבית וכמובן כפיצוי מה על ההתנכרות השלטונית, שבאה לידי ביטוי ברדיפה המשטרתית כלפיו, גם לאחר ניסיון הרצח. 

יהודה גליק מבקש להודות למר וגב' מוסקוביץ' שהקימו את המפעל האדיר, לחברי ועדת הפרס שבחרו  בו, לאשתו יפי ולכל משפחתו על הטיפול, הליווי והתמיכה בימים הקשים ולכל פעילי הר הבית על השותפות לדרך, התמיכה והעידוד.

יהודה גליק מבקש לציין שהמתנה הגדולה ביותר לחג החירות, שהוא מצפה לה תהיה חרות אמיתית שתבוא לידי ביטוי בחזרתנו להר ולבית ובחידוש עבודת המקדש במהרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה