יום שני, 25 במאי 2015

סיפור הזוי של אחד מתוך מאות עולי רגל

שבועות בהר הבית || כך נתניהו נלחם בעולי רגל יהודים בהר הבית

עולי רגל יהודים בהר הבית באסרו חג שבועות
מאות יהודים הצליחו לעלות להר הבית בחג השבועות ובאסרו חג. מאות נותרו בחוץ ושבו בפחי נפש לאחר המתנות של שעות ארוכות. בהר הבית שולט מסע טרור ערבי מאורגן בחסות משטרת ישראל.

המשטרה פועלת בתיאום מלא עם הוואקף המוסלמי ולא מאפשרת שהייה של יותר מחמישה עשר יהודים בו זמנית בהר הבית. אנשי הואקף סופרים כל יהודי ומוודאים שהמשטרה עומדת בכללים.

קבוצות מאורגנות של ערביות וערבים מלווים כל קבוצה יהודית בצרחות וקללות. השוטרים פועלים בנחרצות... להשתיק כל תגובה יהודית (התמונות מהחג מצילומי מסך מתוך אתרים יהודיים ערביים, התמונות מהיום צולמו ע"י העולים).

הנה סיפור הזוי של אחד מעולי הרגל בחג השבועות:

↓ חיים ברוש מספר על עליה לרגל במדינה חופשית (כמעט)

יומנו של סטודנט שרצה להדריך את חבריו בהר הבית בשבועות:

נתחיל בתוצאות:

1. מעצר בעיצומה של הדרכה.

2. הטרדה מינית בידי אנשי וואקף ושוטרים.

3. אלימות מוסלמים ושוטרים בעיר העתיקה.

ועוד...

עולי רגל יהודים בהר הבית בחג השבועות מול פורעים ערבים
2:55- יצאתי רגלית ממבשרת ציון במטרה להגיע לעיר העתיקה. בחרתי לעבור דרך עמק הארזים, היה מדהים, חיות הלילה מציצות ומשמיעות קולות מכל עבר, תחושה מדהימה של התחברות לבריאה.

4:10- צומת רמות שמעתי על כך ששני יהודים נדקרו בשער שכם.

המשכתי דרך הר חוצבים לכיוון בר אילן ומשם לשער שכם, ככל שהתקדמתי לעבר העיר העתיקה יותר יהודים נהרו לכיוון הר הבית, חלקם מטעמים מסויימים נעצרו ליד הכותל.

עולי רגל יהודים בהר הבית בחג השבועות
גם רמת האבטחה של מג"ב התגברה עם כל צעד.

5:10- כמעט ועולה השחר, הגעתי אל הכותל הוא היה כמעט מלא.

פגשתי שם את קהילת פלך שהגיעה מהצד השני של העיר עם מבוגרים, נשים וטף. באמתחתם היה ספר תורה קטנטן וכל הדרוש לניהול תפילה בתנאי שטח כולל במה ניידת, וויסקי והערינג, אין ספק שהם מדהימים!

7:15- ניגשתי לשער המוגרבים,

לפתעתי הוא היה מלא בהמוני יהודים שבאו לעלות לרגל.

החבר'ה הראשונים מתוך שלוש הקבוצות שהתכוונתי לסייר איתם בהר כבר המתינו לי במקום.

7:45- קבוצה ראשונה עולה כשאני בתוכה.

דקותיים לאחר שנכנסנו, לפני שאני מתחיל להסביר על כותרות האבן ההסטוריות פונים אלינו שוטרים ואנשי וואקף ודורשים את שחברתי מירב, תעזוב את הקבוצה תוך שהם מקיפים אותה משוחחים בניהם בערבית, כן גם השוטרים, ומודדים את אורך חצאיתה.

עולי רגל יהודים בהר הבית באסרו חג שבועות
פעם ראשונה שאני נתקל בהטרדה מינית בחסות המשטרה. נכנסתי בניהם הודעתי להם שהיא אישה דתייה ונשואה ושיעזבו אותה, לאחר ויכוחים הקבוצה המשיכה שמירב איתנו.

נאסר עלינו להתקרב ל'אורוות שלמה' הסברתי תוך כדי הליכה על 'שוד העתיקות הגדול' שנעשה במקום בידי המוסלמים לפני כ15 שנה.

המעצר:

כשהגענו למול מקום קודש הקודשים, הסברתי לנוכחים שהמשטרה אוסרת עלינו למלמל או להתנדנד, למרות פסיקת בית המשפט. הזכרתי לנוכחים שהתפילה היא 'עבודה שבלב' ולכן כל אחד יקח לעצמו מס דקות להתייחד עם עצמו ובוראו, אגב גם השוטרים בתדרוך אומרים שתפילה בלב מותרת.

עולי רגל יהודים בהר הבית באסרו חג שבועות
ברגע זה ניגש אליי שוטר בשם רועי ואיים עליי שיגרום לי לחלל את החג בכך שיעלה אותי על ניידת. שאלתי את פשר הסיבה ונענתי שאני מעורר פרובוקציות בכך שאני מדבר על שוד העתיקות, אומר את המילה תפילה ומבזה את המשטרה. אמרתי שאני מכבד מאוד את המשטרה ובחיים לא נתקלתי באיסור לדבר על שוד עתיקות ולהזכיר את המילה תפילה.

לרועי השוטר זה כבר הספיק והוא החליט שאני מופרד מהקבוצה ונעצר באופן מיידי.(אגב הכל מצולם בידי משטרת ישראל)

נלקחתי בידי שוטר אחר לתחנת 'בית אליהו' בעיר העתיקה. הוא ביקש את תעודת הזהות שלי, שאלתיו בשל מה הוא מעכב אותי ונעתי בכך שפגעתי במקומות הקדושים, הזוי, באתי להגן על המקום הקדוש ביותר...

עולי רגל יהודים בהר הבית באסרו חג שבועות - כלה ומלוותיה
כשפגשתי בתחנה את מפקד יחידת המקומות הקדושים(ימ"ק) הוא התעלם מפניותי ואמר לשוטרים שאני אזכה לראות את הר הבית רק בתמונות מעתה.

לאחר כשעתיים שוחררתי ונאמר לי שאני מורחק מהר הבית עד להודעה חדשה ובכפוף לחתימה על מסמך מביש.

כשיצאתי הובל בחור לתחנה בשל ריקוד מחוץ להר, מה נסגר עם המשטרה?

אלימות שוטרים ומוסלמים:

מאוחר יותר הלכתי עם חבר לכיוון שער השלשלת(דקה הליכה מהכותל) להמתין לחבריי שעלו להר הבית בלעדיי.

כמאתיים מטר לפני השער הקימה משטרת ישראל מחסום דרכו המעבר מותר למוסלמים בלבד, לידו עומדת עדת ערביות הצורחות 'אללה ואכבר' על כל יהודי העובר במקום ואף תוקפות פיזית את חלקם, הכל מול פני שוטרי המדינה ובחסותם. כמובן שהן מוקפות בצלמי וידאו וסטילס המחפשים יהודים הפוגעים בזכויות אדם וכו...

המשטרה דחפה אותנו בגסות משם ואמרה לנו שזהו מקומם של הערביות ואנו מפריעים.

התרחקנו כ10מטרים והתיישבנו על ספסל אבן, המוסלמיות ראו כי טוב ובאו לגרש אותנו גם משם בצרחות, המשטרה מצידה 'מכילה' את האירועים. החלטנו אסטרטגית גם להכיל את האירוע ולהתעלם מהצרחות, לאחר כ10 דק' גרונם ניחר וליהודים הייתה אורה ושמחה.

כשהן ראו שלא יקבלו אצלנו סעד הן החלו לתקוף באלימות חרדי שהתפלל סמוך למחסום המשטרתי. השוטרים המשיכו להכיל והתחננו למוסלמיות שיפסיקו להפיל על המתפלל את מחסומי המשטרה. נעמדנו כחייץ בין המתפלל לבין התוקפות והאלימות הופנתה כלפינו, דרשנו מהשוטרים לעצור את האלימות, אך זכינו להתעלמות.

הערבים סביב החלו לסייע לערביות בזריקת חפצים, קללות, דחיפות ואגרופים, תוך כדי שאנו מגנים בלבד. בשלב מסויים ערבי הכניס לחבר שלי אגרוף בפנים וחטף את משקפי השמש שלו.

כאן יצאנו מכלינו ואיגפנו אותו כדי לתפוס אותו, סוף סוף השוטרים הבינו שאם הם לא ייתערבו המהומה רק תגדל והם הכניסו את הערבי התוקף והגנב ועוד מעט מהערבים שהחלו לתקוף את השוטרים לתחנה הסמוכה.

גם חברי הובל אחר כבוד לתחנה, לאחר מכן נשלחנו לתחנת ה'קישלה' להגיש תלונה על העצורים. בדרך לקישלה הספקנו להיות מותקפים ע"י ערבי נוסף ב'מעלות הרב גץ' סמוך לכותל, הערבי דחף אותנו הכניס אגרוף בפניו של חרדי שצעד לצידינו והרים פח ברזל כדי לזרוק עלינו. שוטרים הופיעו מיידית במקום, דרשנו את מעצרו של התוקף וזכינו לדחיפות מהשוטרים.

הגשנו תלונות בקישלה וצעדנו לישיבת 'בית אורות' בהר הזיתים, שם המשכנו את החג בשמחה עצומה.