יום שלישי, 5 במאי 2015

בהוראת בית המשפט: יהודה גליק חוזר להר הבית

הטרור לא ינצח || גליק יחזור להר הבית בריא ושלם

בית משפט השלום בירושלים קיבל את ערעורו של יהודה גליק על הדרתו מהר הבית, והורה למשטרה לאפשר לו לעלות להר הבית פעם בחודש. עם זאת לאור טענות המשטרה אוסר עליו בית המשפט לעלות להר עם מצלמה או טלפון חכם.

בתגובה להחלטה מביע יהודה גליק מצד אחד שמחה על חזרתו להר הבית, אך מצד שני הוא מיצר על המגבלות על עלייתו, על קבלת ההנחה שעל הקורבן להוריד ראש, כדי לא להפגע ועל הקביעה שאדם בעל מוגבלות הליכה לא יכול להיות מורה דרך.

↓ חוזר להר הבית, בינתיים בתנאים מגבילים

בית המשפט הורה למשטרה לאפשר את עלייתו לביקור בהר הבית אחת לחודש. מועד ושעת הביקור ייקבעו באופן בלעדי על ידי המשטרה, וזו תודיע למשיב 24 שעות קודם לביקור על מועדו.

גליק עירער על החלטת המשטרה שדרשה לאסור עליו לעלות להר הבית עד תום ההליכים בתביעה שהמשטרה עצמה הגישה נגדו. לטענת המשטרה אחת המתנפלות המוסלמיות הקבועות בהר הבית נפלה, וטוענת שגליק הדף אותה.

גליק ביקש מבית המשפט להורות למשטרה לאפשר את כניסתו להר הבית, ולהפסיק את הפגיעה בחופש הגישה שלו למקום, ובעיסוקו כמדריך בהר הבית. גליק טען שאם המשטרה טוענת למסוכנותו כלפי המתנפלות המוסלמיות, הוא מסכים לעלות להר אפילו כשהוא קשור לכסא גלגלים.

בית המשפט אוסר בהחלטתו על גליק: "להחזיק טלפון חכם או מצלמה בעת הביקור, על מנת שלא יוכל להתגרות ביצבור המוסלמי כפי שנטען על ידי המשטרה שעשה באירוע נשוא כתב האישום". בית המשפט גם אוסר על גליק: "לקרוא כל קריאה בקול רם לעבר ציבור כלשהו".

במהלך הדיון בבית המשפט הגישה המשטרה מסמך "סודי", שלדבריה דן במשמעות ההגבלה על כניסת גליק להר הבית על שלום הציבור ובטחונו. עורך הדין יצחק בם טען כי החשש הוא למעשה מפני הציבור המוסלמי ותגובתו לנוכחות המשיב בהר הבית ועל המשטרה לאכוף את החוק והסדר על המתפרעים ולא לבחור בהרחקת המשיב.

נוכח טענת הסנגור שהדבר יהווה מתן פרס למפרי חוק, ומעין "מדרון חלקלק" של כניעה לאיומי אלימות, מסכים בית המשפט ש"קשה לבטל טענה זו כלאחר יד, משני היבטים". האחד, לא הוכח בפני כי סכנה כזו היא ברמת וודאות קרובה. שניים - בהנחה שקיימת סכנה כזו, היא אינה קשורה בהכרח למעשים שהמשיב עלול לעשות, ומשכך אל לה למשטרה לנצל לזאת את ההליך הפלילי.

לבקשת המשטרה לערער על ההחלטה לבית המשפט המחוזי, עיכב בית המשפט את ביצוע הפסיקה לשלושה ימים.

↓ תגובת יהודה גליק

יהודה גליק הביע התרגשות רבה לקראת חזרתו להר הבית, אולם שמחתו מהולה באכזבה הנובעות מההגבלות החדשות ומקבלת ההנחה שהשתוללות המוסלמים נובעת מהתנהגות הקורבנות היהודים וזו לשונו:

"אני מברך את בית המשפט על קבלת טענתי העקרונית שתפקיד המשטרה היא להגן על הציבור ולא ייתכן שהמשטרה תעניש את קרבן האלימות בגלל סכנה מצד גורמים אלימים. יחד עם זאת ההחלטה רחוקה מלהיות מידתית הן מכיוון שמדובר באישור לעלות פעם בחודש לאדם שהיה רגיל לעלות שלוש -ארבע פעמים ביום. והן משום שהיא יוצאת מתוך ההנחה המוטעית שהאלימות הערבית היא תוצאה של התנהגות היהודים ולא יוזמה של גורמי הטרור כפי שחשפו כבר גורמי הביטחון.

"כמו כן יש לבקר בחריפות את פגיעת בית המשפט בבעלי מוגבלויות בקובעה שאדם שמתקשה בהליכה אינו יכול להיות מורה דרך. עורך דיני ואני נלמד את פסק דין ונשקול המשך צעדנו."

4 תגובות:

  1. לא טעיתי כשנמנעתי מלחגוג ביום העצמאות. ואגב, לא רק בגלל נושא הגבלת היהודים בהר הבית.

    השבמחק
    תשובות
    1. יש על מה לחגוג ויש הרבה מה לתקן.

      התנהגות מלכי בית חשמונאי וביקורת חז"ל עליהם לא מונעת מאיתנו לחגוג את חנוכה.

      הקב"ה קיבץ אותנו מארבע כנפות תבל, נתן לנו ריבונות יהודית בחלקה המרכזי של ארץ ישראל והציל אותנו מיד מבקשי נפשנו ועל כך יש להודות לו.

      אנחנו הפקרנו חלקי מולדת, הקמנו מדינה חילונית, בוטחים בגויים במקום לבטוח בה' והעמדנו בראשנו פורקי עול ועל כך לבכות, לחזור בתשובה ולתקן. העליה להר הבית היא חלק מהתיקון.

      מחק
    2. אני בהחלט מבין שככלל, ישראלים פיתחו עור עבה מדי שמונע מהם לעמוד על מלוא החומרה של בעיות במדינה הזאת שאמורות לגרום ליהודים עם מצפון תקין להבין שמוגזם לחגוג בנסיבות שכאלו. אתן לך רשימה לא ממצה של בעיות אחרות שגורמות לאחדים מאתנו לא לחגוג את יום העצמאות:

      1- צא ולמד מה גרמו רשויות המדינה, מה הם הפקירו ועל מה הם ויתרו בכל היישובים שקיימים בהם ריכוזי מסתננים אפריקאים כגון דרום ת"א ואילת.

      2- עיין בויתור הריבונות הנרחב של המדינה במתקני הכליאה למיניהם.

      3- בחן לעומק את התנהלות המדינה כלפי מעוטי היכולת ומחוסרי האמצעים.

      4- בנוגע לדת ומורשת הגיע הזמן שתדבר רק בשם עצמך והמגזר/ים שאתה מייצג. לא כולנו חוגגים את ימי החנוכה, וזה מתקשר לכך שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי משלומי אמוני ישראל, למורת רוחם של האורתודוקסים.

      מחק
  2. לא להשוות חנוכה ליום העצמאות. חנוכה היה נצחון של יראי שמים נגד מתיוונים. יום העצמאות הוא חג שנקבע על ידי החילונים (מתיוונים) וראו חלק מהדתיים להתחבר לחג חילוני ולקבוע כאילו יש בו קדושה. אני מודה כל יום להקדוש ברוך הוא כשאני אומר " נודה לך" בברכת המזון.

    השבמחק