יום שלישי, 7 ביולי 2015

המוסלמים דרשו, משטרת נתניהו נכנעה

אין כניסה ליהודים! || הר הבית נקי מיהודים

פתק שנתלה ע"י משטרת ישראל בכניסה להר הבית
אתמול הודיע השיח' עמר כיסואני מנהל מסגד אלאקצא, שבניגוד למקובל בשנים קודמות (סטטוס קוו...), ישראל הסכימה לסגירת שער המוגרבים לעליית יהודים עשרת הימים האחרונים של הרמדאן בשל לחץ שהופעל עליה מטעם המוסלמים.

לפעילי המקדש יש הכרות רבת שנים ולמודת אכזבות עם משטרת ישראל, הם מודעים לעובדה המצערת שלהודעות הרברבניות של המוסלמים יש אמינות רבה מהודעות המשטרה.

למרות זאת התקווה לא אבדה ומיד לאחר פרסום ההודעה המוסלמית, פנו פעילי מקדש רבים ליחידת המקומות הקדושים (ימ"ק) כדי לברר האם יש אמת בהודעה המוסלמית. בימ"ק הכחישו שהיתה החלטה כזו ומסרו שהחלטה תתקבל רק למחרת. באשר לסגירת הר הבית ב-י"ז בתמוז, נמסר שזו היתה "החלטה של הפיקוד" (נתניהו?).

מתוך נימוס, השתדלו הדוברים לא לצחוק אם כי תוצאות הדיון היו צפויות מראש, כפי שאכן קרה לצערנו.

↓ הודעה רשמית מטעם 'סטודנטים למען הר הבית':

פגיעה קשה בעקרונות הדמוקרטיה המושתתים על שוויון וחופש תנועה ופולחן בהר הבית

מפקד הר הבית מבטיח שההר יפתח ליהודים
לעולים היהודים הבאים בשער המוגרבים המוביל להר המתינה הבוקר (ג') הודעה לקונית ולא רשמית מטעם משטרת ישראל (מצ'ב) המכריזה על סגירת הר הבית ליהודים ותיירים המכונים 'מבקרים'. באתר המשטרה אין אזכור של הנושא והעולים בתקופה האחרונה לא עודכנו שההר ייסגר בפניהם בצורה לא חוקית ולא שוויונית, ויותר מכך, בשבוע שעבר טען מפקד הר הבית, שלומי טובול בפני כל שואל כי הר הבית יהיה פתוח השבוע (מצ'ב הבטחתו לאחד מפעילינו).

פנינו טלפונית (ההקלטה בידינו). לתחנת ההר בימ"ק שם ענו כי אינם יודעים מדוע ההר נסגר וכי זו "החלטה של הפיקוד". כשתהינו האם תהיה התחשבות גם במועד היהודי של תשעה באב, השיב הדובר כי אינו יודע לומר.

אמש פנו בתקיפות מס' ח"כים מהליכוד לרה"מ במהלך ישיבת הסיעה ודרשו ממנו הסברים על סגירת ההר ליהודים באופן מפתיע בצום שבעה עשר בתמוז שחל ביום א' האחרון, כאשר המוני אזרחים השרויים בצום צבאו על השערים ונדחו.

יודנריין: שלט מחאה בכניסה להר הבית
בימים הקרובים יחלו פעילי התנועה בסדרת מחאות חלקן בשיתוף עם תנועות אחרות, כשהראשית ביניהן תהיה הפגנת מחאה גדולה שתתקיים ביום שלישי הבא, 14.7.15 בשעה 18:15, בסמוך לשער הרחמים (בכפוף לאישור המשטרה), בקריאה להפסקת ההידרדרות בהר הבית.

אנו מודיעים בזאת כי אם לא ינקטו בצורה מיידית צעדים לשיפור המצב ולהבאה לפיתרון, ננקוט בהחרפת המחאה, בשם כל עם ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה