יום חמישי, 2 ביולי 2015

מכתב לראש הממשלה ולשר המשטרה

נתניהו וארדן תתעוררו || מכתב מהלב

סטודנטים למען הר הבית פנו אתמול לשר לביטחון פנים גלעד ארדן ולרה"מ בנימין נתניהו במכתב מהלב על יכולתם לשנות את המצב בהר הבית. "כעת" אומרים הסטודנטים, "עלינו לראות ולבחון האם יהיה לנבחרי הציבור שלנו מספיק לב כדי להשיב לנו, ואולי לשנות מעט את דרכם".

↓ המכתב לנתניהו וארדן מסטודנטים למען הר הבית

למכותבים הנכבדים שלום רב.

1. בשנת 2003 ולאחר מספר שנים בהן מתחם הר הבית היה סגור לחלוטין לכניסת יהודים, העלה השר לביטחון פנים דאז, מר צחי הנגבי, יוזמה למען פתיחת מתחם הר הבית ליהודים. ראש-הממשלה, אריאל שרון ז"ל, אישר את יוזמה זו והשיב בפניו: "אתה יכול לפתוח את ההר". מאז עברו כ-12 שנים בהן יהודים יכולים לעלות להר הבית, תחת קשיים, מגבלות, רדיפות, קללות, ועוד.

2. בימים אלה בהר הבית, יהודים מורשים לעלות רק כשלוש וחצי עד ארבע וחצי שעות ביום (תלוי בשעון קיץ וחורף). נאסר על העולים היהודים להתפלל, למלמל תפילה ואף לעצום עיניים (שמא יחשדו בתפילה). במקביל, למרות שלהר הבית קיימים מעל 10 שערי כניסה, הם מורשים להיכנס רק משער אחד – שער המוגרבים. לבסוף – כיום מוגבלת הכניסה להר הבית של יהודים בשעות הפתיחה, כך שרק קבוצה אחת של יהודים מורשית לעלות להר הבית במקביל – דבר שניתן לשינוי בהחלטת המשרד לביטחון פנים, ועד שתסיים את עלייתה, שאר היהודים ממתינים בתור במשך שעות, במסירות נפש גדולה.

3. בידיכם, ראש-הממשלה והשר לביטחון פנים היכולת לשנות את המצב הקיים ולממש בעוד צעד אחד את החזון הציוני בארץ-ישראל, וליישם את עקרונות מדינת ישראל הדמוקרטיים.

4. המצב הנוכחי בהר הבית, בו קבוצות יהודים מוגבלות כך שתימצא רק קבוצה אחת במקביל במתחם ההר, הגבלות הזמנים, הכניסה ועוד – סותר בצורה ישירה את רוח מגילת העצמאות שבצלה נוסדה מדינתנו. המצב גם סותר את התבטאויותיכם המרובות לאחרונה בדבר חופש פולחן לכלל ובדבר היותנו מדינה המקדשת את זכויות האדם וחופש הפולחן. בפועל – ישנו ציבור עצום ומגוון, של חילונים, דתיים וחרדים החפצים במימוש חופש הפולחן והתנועה שלהם בהר הבית, ומנועים מכך אך ורק בשל החלטות הממשלה הנוכחיות.

5. אנו קוראים לכם לקחת אחריות ולבצע את מה שהרוב השפוי בעם ישראל מצפה לו משך עשרות שנים – פתחו את הר הבית ליהודים בהדרגה ובצורה נבונה, הפסיקו את האפלייה, ואפשרו ליהודים לקיים את חופש הפולחן והתנועה בשטח הר הבית. המצב הנוכחי הוא יותר מכל הזדמנות ואפשרות להירשם בדפי ההיסטוריה כמנהיגי-אמת של העם היהודי השב לארצו.

6. לתשובתכם נודה,

תנועת "סטודנטים למען הר הבית".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה