יום שני, 17 באוגוסט 2015

מה דעת המשטרה על כיפה עם מגן דוד ושמלת כלה?

חתונה פרובוקטיבית, כיפה מרגיזה ועוד  || התכתבות עם המשטרה

תום ניסני מתנועת סטודנטים למען הר הבית פנה לסנ"צ ארז תבור, אשר ממלא את מקומו של מפקד מרחב דוד שסיים את תפקידו. תום הפנה לתבור כמה שאלות לגבי ההפקרות הביטחונית בהר הבית, האפליה המזעזעת של היהודים בהר והגזירות המתחדשות חדשות לבקרים.

התשובה הגיעה בזריזות ראויה לציון, אולם תוכנה לא סיפק את תום. הנה התגובה והתהיות עליה:


↓ תום ניסני מבקש הבהרות נוספות
13.8.15

לכבוד
סנ"צ ארז תבור, סגן מפקד מרחב דוד

במענה לסימוכין 118637915 מה- 12.8.15

  1. ראשית, אודה על תשובתך המהירה והמפורטת לפנייתי.
  2. ברשותך, אבקש לקבל מספר הבהרות כנגזרת מתשובתך, ואודה לך מאוד אם אקבל תשובה בהתאם.
  3. בנוגע לדבריך שנכתבו אודות כניסת הקבוצות להר הבית – אבקש לציין בפניך כי קבוצות היהודים בהר הבית חוות זירוז קיצוני מצד השוטרים, שמצד אחד גוערים ודוחפים את הקבוצה, כשזו מצד שני "חוטפת" קללות ויריקות מצד מוסלמים, שלא נעצרים ולא מעוכבים על מעשיהם.
  4. איני סבור שהטיעון אודות "ניתוח האיומים" שפירטת בפניי מצדיק גרימת עוול קיצוני כמו השארת עולים יהודים להר הבית מעל שעתיים בכניסה, ללא מענה. ואם כך הדבר, תתכבד משטרת ישראל ותגדיל את גודל הקבוצות שעולות להר הבית. רק לפני כשנתיים, עלו קבוצות של מעל 30 איש להר הבית. לצערי, הגזירות הנ"ל רק הולכות ומחמירות, ומהוות אפלייה קשה המנוגדת לחוקי המדינה.
  5. לסוגיית הכלה, אציין ראשית כי העובדות שציינת אינן נכונות והכלה לא הגיעה יחד עם החתן להר הבית – שכן עליהם לא להתראות עד למועד החופה, כידוע. מעבר לזה, עליית כלה ביום חתונתה להר הבית אינה מהווה טקס דתי, שהוא כמובן טקס החופה והנישואין שלא התקיים בהר הבית, לצערי. אני דוחה את טענתך אודות הגדרת רצונה של אזרחית המדינה לעלות להר הבית חתונתה בתור "פרובוקציה שתגרום להפס"ד". לשיטתך, בחורה היוצאת מביתה עם בגדים חשופים מהווה פרובוקציה אף היא מפני שעלולה להיות מותקפת על כך.
  6. בעניין העלייה להר הבית עם כיפה שעליה סמל מגן דוד ועם עגילים בצורת סמל המדינה, אבקש להרחיב בסעיף זה, שכן באופן אקראי לחלוטין, מדי יום, מונעים שוטרי הבידוק כניסה עם חפצים דומים. אבקש לדעת מה הנחיותיך לגבי חולצה שעליה סמלי המדינה, ושרשראות שעליהן סמלי המדינה – ששוטרי הר הבית "מחרימים" תדיר, גם במחיר של דרישה לחזור לבית כדי להחליף חולצה (!).
  7. אסיים בכך שאבקש ליידע ולעדכן את השוטר מוטי גבאי ושאר שוטרי הבידוק בהוראותיכם לגבי הכנסת הפריטים הנ'ל, שכן השוטרים מרבים במתן הנחיות שסותרות את דבריך.
  8. אנו מטפלים במספר תביעות פיצויים בשל העוול שמקרים אלו גורמים. אבקש לעדכן את השוטר מוטי גבאי אישית כי הינו חשוף לתביעה אזרחית בשל התנכלויותיו המיותרות לעולים להר הבית, הסובלים גם כך מהמצב.

בתודה והערכה,
תום ניסני, 
"סטודנטים למען הר הבית",

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה